Zašto Općina Stari Grad još nije kupila šest minibusa
Iako je Općina Stari Grad još u januaru pokrenula postupak javne nabavke ovih vozila, po ko zna koji put pokazale su se sve nedosljednosti Zakona o javnim nabavkama zahvaljujući kojima brojni projekti ostaju nerealizovani.
Tender je bio međunarodni i otvoren 42 dana, a dokumentaciju za prijavu na tender preuzelo je 12 ponuđača. Definisan je i rok za prijem i otvaranje ponuda, a to je 06. mart, 2017. godine, piše u saopćenju Općine Stari Grad.
"Samo četiri dana prije otvaranja ponuda, firma Sejari d.o.o žalila se na tendersku dokumentaciju. Njihova žalba je prvo bila usmena na koju im je dato objašnjenje, ali kako nisu bili zadovoljni, uložili su i pismenu žalbu. Dakle, prema informacijama iz Komisije za javne nabavke Općine Stari Grad, ponude za ovaj tender nisu još ni otvorene, a postupak je već produžen za još najmanje 30 dana.
Prema dosadašnjim iskustvima, Komisija je sklona vjerovati da će tender biti poništen. Kada će građani dobiti redovan prevoz u padinskim dijelovima Starog Grada je pitanje na koje u ovom trenutku niko ne može dati odgovor", stoji dalje u saopćenju.
Načelnik Općine Stari Grad Ibrahim Hadžibajrić više puta dosad govorio je o problemima koje izaziva Zakon o javnim nabavkama.
„Zakon o javnim nabavkama je katastrofalan, dozvoljava firmama koje se prijavljuju na tendere manipulaciju i ulaganje žalbi unedogled, što koči realizaciju projekata. Mi smo se u to najbolje uvjerili na primjeru podzemne garaže preko puta Vijećnice koju godinama pokušavamo izgraditi, a evo sad se isto ponavlja i sa minibusima,” kaže Hadžibajrić.
On dodaje da je raspisivanje tendera vršeno u koordinaciji sa kantonalnim Ministarstvom saobraćaja koje također provodi postupak nabavke minibusa.
Ministarstvo saobraćaja je ranije raspisalo tender na koji im je uložena žalba, pa su izvršili korekcije u tenderskoj dokumentaciji. Vođeni njihovim iskustvom, Općina Stari Grad je pripremila tendersku dokumentaciju u kojoj se vodilo računa o svim detaljima, pa čak i o tome da će ova vozila biti usmjerena u padinske dijelove grada, te da se posebna pažnja treba posvetiti kočionom sistemu. Poseban razlog za ovakvu odluku je saobraćajna nesreća koja se desila prošle godine na Hridu kada su kombiju otkazale kočnice pri čemu je povrijeđeno osam osoba.
“Prema informacijama koje su mi prenijeli iz Komisije za nabavke, taj ponuđač se žalio zbog dimenzija vrata i kočionog sistema koje smo naveli kao uslove za prijavu na tender. On tvrdi da samo jedan poznati ponuđač može ispuniti te uslove i da smo ga na taj način preferirali, što je apsolutna neistina. Prikupili smo nepobitne dokaze da ima i drugih marki vozila koji mogu ispuniti ove uslove. Sada ćemo vidjeti šta će reći Ured za žalbe od kojeg nemam nikakva očekivanja, jer dosad nisu uvažili nijedno naše izjašnjenje,” kaže Hadžibajrić.
On dodaje da je žalosno što u svemu ovome najviše ispaštaju građani koji su i dalje bez adekvatnog prevoza.
Općina Stari Grad je uputila Uredu za žalbe izjašnjenje u kojem odbija žalbu firme Sejari d.o.o, a oni imaju rok od 30 dana da odluče po ovom pitanju. Prema dosadašnjim iskustvima, Ured za žalbe ne želi se upuštati u donošenje odluka i uglavnom odbijaju argumente Općine Stari Grad, te postupke vraćaju na početak. Ukoliko ishod bude ovakav, postupak nabavka vozila vratit će se na početak i, moguće je, trajati unedogled. Procijenjena vrijednost nabavke šest vozila je 870.000 KM.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.