Trenutno je aktivno 8 gradilišta: Do koje godine bi trebao biti izgrađen autoput na koridoru 5c?

2
N. Ć.
Trenutno je aktivno 8 gradilišta: Do koje godine bi trebao biti izgrađen autoput na koridoru 5c?
Foto: Prinscreen / Koridor 5c (Ilustracija)

Intenzitet radova na izgradnji autoputa na koridoru 5c postepeno se pojačava s dolaskom boljih vremenskih uslova.

JP Autoceste FBiH navode kako su pokrenuli "snažan investicioni ciklus u kome je primarni cilj da se do kraja 2028. godine završi autocesta na Koridoru 5c". Uz to, kao jedan od najzahtjevnijih projekata je tunel Prenj, koji će biti deveti najduži tunel u Evropi. Kada je riječ o realizaciji kompletnog projekta uskoro će započeti i izgradnja novih gradilišta, na kojima će više od 1000 radnika nastaviti raditi punom parom. 

Kako su naveli iz JP Autoceste FBiH za portal Radiosarajevo.ba, u izgradnji je trenutno 60 kilometara autoceste. 

Novi problemi s vodosnabdijevanjem u Sarajevu: Kvar u ovom dijelu grada, oglasio se ViK

Novi problemi s vodosnabdijevanjem u Sarajevu: Kvar u ovom dijelu grada, oglasio se ViK

Tuneli i mostovi

"Trenutno se rade neki od najzahtjevnijih objekata tunela i mostova. Od petlje Zenica sjever do južnog dijela Žepča u dužini od 20 km u toku su radovi. Također radovi se izvode od entitetske linije prema Tešnju, te od Tešnja do južnog dijela Maglaja ukupnoj dužini blizu 30 km."

Također dodaju da svaka dionica zasebno ima svoju proceduru kada govorimo o nastavku izgradnje ili odabiru izvođača.  

"Raspisan je tender za gradnju posljednje dionice na sjeveru, od Maglaja do Žepča koja je duga 12 km. Početkom jeseni trebali bismo završiti proceduru odabira izvođača, te će cijeli taj dio koridora biti u određenoj fazi gradnje. Na južnom dijelu koridora od Ivana do Konjica, zatim od Konjica do tunela Prenj te do tunela Prenj do petlje Mostar sjever u toku je izrada glavnog projekta kojeg finasira EU. Ova godina će biti veoma dinamična kada je u pitanju nastavak gradnje ostalih dionica na jugu".

"Ove godine bit će završena i izgradnja dionice Počitelj – Zvirovići u dužini od 11 km. To uključuje i most Počitelj, koji je jedinstven po tome što se sve četiri trake autoceste nalaze na jednoj konstrukciji, a uz tunel Prenj most preko Neretve predstavlja najzahtjevniji objekt na Koridoru 5c. "

Izgradnja i značaj tunela Prenj

Među jako bitnim projektima je i tunel Prenj, koji će, kada bude završen biti jedan od najdužih tunela u Evropi. 

"Svakako na prvom mjestu je tunel Prenj kao najzahtjevniji projekt na cijelom koridoru 5c. Tunel Prenj će biti dug 10,90 km i radit će se o devetom najdužem cestovnom tunelu u Evropi, na 30. mjestu u svijetu, a prvi je ovakav tunel u Bosni i Hercegovini koji prelazi granicu od šest kilometara. Ozbiljno se pripremamo za početak njegove izgradnje u ovoj godini. Radovi će trajati do šest godina i završetak je planiran do kraja 2028. godine čime će kompletan Koridor 5c biti završen".

Početkom godine izabran je Konzorcij za izradu idejnog projekta sa elementima glavnog projekta za ugovor o izvođenju radova za tunel Prenj. Na projektovanju tunela radi međunarodna ekipa od oko 50 stručnjaka iskusnih inžinjera iz Austrije i Slovenije, jer radi se o tehnički izuzetno zahtjevnom projektu po pitanjima sigurnosti, ventilacije, prometa i hidrogeologije, gdje i leži najveći izazov. Važeći standardi za ovaj tunel propisani su europskim standardima i normama. Istovremeno će se raditi dvije tunelske cijevi s po dvije trake, u kojima će se promet odvijati jednosmjerno za svaki pravac. Probijanjem tunela Prenj, te izgradnjom autoceste na toj trasi put između Sarajeva i Mostara će se skratiti za dvostruko.

Službeno je: Uskoro kreće izgradnja najskuplje dionice na Koridoru 5C!

Službeno je: Uskoro kreće izgradnja najskuplje dionice na Koridoru 5C!

Otvaranje novih gradilišta

U realizaciji cjelokupnog projekta, planirano je otvaranje novih gradilišta uz pojačanu radnu snagu. 

"Planiramo veoma brzo otvoriti dva gradilišta na jugu i to za dionice Mostar sjever - Mostar jug i tunel Kvanj – Buna ukupne dužine 19,4 km. Za dionicu Mostar jug tunel – Kvanj pokrenut ćemo nabavku za izradu idejnog i glavnog projekta sa geološkim i geotehničkim istraživanjima čija realizacija će trajati šest mjeseci. Ova projektna dokumentacija će nam obezbijediti sigurniju implementaciju projekta i minimizirati rizik sa strane nas kao invesitora."

Egrlić: Izgradnja Koridora 5C poboljšat će uvjete za izvoz i trgovinu u regionu i centralnoj Evropi

Egrlić: Izgradnja Koridora 5C poboljšat će uvjete za izvoz i trgovinu u regionu i centralnoj Evropi

Ukupna vrijednost radova na izgradnji koridora 5c iznosi preko 2 milijarde KM.

"Na svih osam gradilišta radi se sedam dana u nedjelji po 24 sata, na svim dionicama i gotovo bez većih problema. Angažirano je ukupno preko hiljadu radnika. Ukupna vrijednost radova koji se trenutno izvode na Koridoru 5c iznosi preko dvije milijarde KM.

U proteklom periodu JP Autoceste FBiH su pripremile realizaciju radova na dionicama autoceste na Koridoru 5c za novih 85 kilometara i investicijama od oko 4 milijarde KM. Već su potpisana dva ugovora za realizaciju preko jedne milijarde KM, dok se potpis ostalih ugovora priprema do kraja trećeg kvartala ove godine", navode iz Press službe JP Autoceste FBiH. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (2)

/ Povezano

/ Najnovije