Najveći investicijski ugovor u posljednjih 30 godina u BiH: Izgradnja autoceste na Koridoru Vc

1
Radiosarajevo.ba
Najveći investicijski ugovor u posljednjih 30 godina u BiH: Izgradnja autoceste na Koridoru Vc
Foto: JP Autoceste FBiH / JP Autoceste FBiH

U sjedištu Javnog poduzeća Autoceste Federacije BiH u Mostaru potpisan je ugovor za izgradnju autoceste na Koridoru Vc, dionica Medakovo - Ozimice, dužine 21,3 kilometra.

Ugovor su potpisali Elmedin Voloder, direktor JP Autoceste FBiH kao investitor i u ime izvođača radova Asim Cengiz, član Uprave Cengiz insaat Sanayi ve Ticaret A.S., te Denis Lasić, federalni ministar prometa i komunikacija i Evren Utku Gök, projekt menadžer turske kompanije.

Vrijednost ugovorenih radova iznosi 361.753.355 eura bez PDV-a, s rokom završetka izgradnje od 30 mjeseci nakon uvođenja izvođača u posao.

Poznati bh. ilustrator oduševio objavom nakon pobjede Bosne i Hercegovine nad Hrvatskom

Poznati bh. ilustrator oduševio objavom nakon pobjede Bosne i Hercegovine nad Hrvatskom

"Prethodna Vlada i Uprava Autocesta iz 2014. godine su planirali izgradnju dionice Medakovo – Poprikuše putem koncesije što se pokazalo neizvodivim procesom na koji je potrošeno mnogo vremena. Zahvaljujući agažmanu i zajedničkim naporima ove Vlade FBiH i aktuelne Uprave JP Autoceste FBiH promjenom modela ugovaranja, u rekordnom vremenu za manje od devet mjeseci smo dodijelili ugovor za građenje. Ovo je najveći investicijski ugovor potpisan u posljednjih 30 godina u Bosni i Hercegovini", izjavio je Elmedin Voloder, direktor JP Autoceste FBiH..

Kako kaže, današnjim potpisivanjem ugovora za izgradnju dionice Medakovo – Ozimice pokazali su da se može promjeniti raniji pristup ugovaranja za kratke dionice.

"U proteklom periodu smo pripremili realizaciju radova na dionicama autoceste na Koridoru Vc za novih 85 kilometara i investicijama od oko 4 milijarde KM. Već su potpisana dva ugovora za realizaciju preko jedne milijarde KM, dok se potpis ostalih ugovora priprema do kraja trećeg kvartala ove godine. Sada se već nazire kraj izgradnje Koridora Vc i sa sigurnošću možemo reći da će do kraja 2025. godine sjeverni dio Koridora Vc biti završen i pušten u promet", rekao je Elmedin Voloder.

Poznato kada kreće izgradnja najsloženije građevine u BiH

Poznato kada kreće izgradnja najsloženije građevine u BiH

Na dionici Medakovo – Ozimice, ukupne dužine 21,3 km, gradit će se pored otvorene trase, jedna petlja, dva dvostrana odmorišta, osam mostova i vijadukti, dva nadvožnjaka, petnaest podvožnjaka i jedan tunel dužine 2200 metara, a zajedno sa dionicom Putnikovo Brdo – Medakovo čija je izgradnja počela u novembru prošle godine, činit će funkcionalnu prometnu cjelinu.

Da bi se kompletirao projekat autoceste na sjeveru još se čeka završetak procedure za dionicu OzimicePoprikuše. Time će cijeli taj dio koridora biti u određenoj fazi gradnje.

"Nema važnije stvari za društvo od infrastrukturnog povezivanja. Završetak Koridora Vc početak je boljeg povezivanja Bosne i Hercegovine sa regijom i Europskom Unijom koji će omogućiti brži gospodarski razvoj. U proteklom razdoblju pokazali smo da međusobnom podrškom možemo brže i kvalitetnije djelovati te na taj način ubrzati izgradnju autocesta i brzih cesta", izjavio je Denis Lasić, federalni ministar prometa i komunikacija.

BiH dobija nove kilometre: Pogledajte kako teku radovi na trasi Koridora Vc u ZDK

BiH dobija nove kilometre: Pogledajte kako teku radovi na trasi Koridora Vc u ZDK

Predstavnik turskog izvođača Asim Cengiz rekao je kako je ovaj projekat nastavak uspješne saradnje između javnog preduzeća Autocesta i ove firme.

"Dosada smo zajedničkim snagama završili mnogo značajnih projekata, uvijek u okviru vremenskog roka i u skladu sa ugovornim obavezama. Nema sumnje da će tako biti i ovaj put", istakao je Cengiz. On je iskoristio priliku te se zahvalio narodu Bosne i Hercegovine na nesebičnoj pomoći nakon nedavnog katastrofalnog zemljotresa koji je zadesio Tursku.

Izgradnja dionice Medakovo - Ozimice finansirat će se sredstvima osiguranim u okviru ugovora o zajmu sklopljenog s Europskom investicijskom bankom (EIB), te bespovratnim sredstvima Europske unije koja su osigurana u okviru Agende za povezivanje preko Investicijskog okvira za Zapadni Balkan (WBIF).

Autoceste FBiH odgovorile na pitanje - kada je realno očekivati da bude završen koridor Vc u BiH?

Autoceste FBiH odgovorile na pitanje - kada je realno očekivati da bude završen koridor Vc u BiH?

"Izgradnja tunela Prenj počinje u ovoj godini, a njegov završetak je planiran za period od šest godina čime će kompletan Koridor Vc biti završen do kraja 2028. godine. Korist za privredu i društvo ovim investicijama će biti značajna tako da mogu reći da je period iščekivanja i trošenja vremena za izgradnju novih dionica iza nas, te da će život svih građana biti bolji i da će nada i sreća biti veća", zaključio je za kraj današnjeg potpisivanja Elmedin Voloder, direktor JP Autoceste FBiH.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije