'Uprava Željeznica treba znati na koja vrata pokucati'

Radiosarajevo.ba
'Uprava Željeznica treba znati na koja vrata pokucati'
/ Foto: Radiosarajevo.ba


Povodom štrajka željezničara u Federaciji Bosne i Hercegovine, federalni ministar prometa i komunikacija Enver Bijedić danas u Sarajevu je održao press konferenciju.

Podsjećamo, jutros u sedam sati, tri sindikalne organizacije koje djeluju u Javnom preduzeću Željeznice FBiH su stupile u štrajk.

"Svi problemi u Željeznicama nisu tek sada nastali, nego su se gomilali i sad je došlo do eskalacije tih nakupljenih problema ovim štrajkom", rekao je ministar Bijedić te nastavio:

"Tri sindikalne jedinice učestvuju u štrajku i to ne umanjuje važnost štrajka. Poznato je da smo održali  sastanak prošlog mjeseca sa osam predstavnika Sindikata na kojima smo razgovarali o tri grupe problema, to su: Zakon o finansiskoj konsolidaciji koji je vrijedio od 1. januara 2008. do 31. decembra 2012, zatim Drugi problem je Akcioni plan ušteda od strane uprave JU Željeznice Federacije i treći problem je novi izvor finansija koji bi se trebao pronaći. Na taj način bi Željeznice poslovale kvalitetno i bez štrajkova."

Dan štrajka - 200,000 KM štete

Zakon o konsolidaciji je bio u planu za zasjedanje Vlade Federacije BiH 26. marta, ali s obzirom na to da Vlada ne zasjeda, sjednica nije bilo pa je premijer Federacije Nermin Nikšić proslijedio ovaj problem Parlamentu. Sad se čeka usaglašavanje Doma naroda i Predstavničkog doma.

Ministar Bandić je podsjetio da je Vlada Federacije BiH prebacila dvije tranše Željeznicama, za januar i februar u iznosima od po 1,8 miliona KM, te da je i za mjesec mart pripremljena ista tranša. 

"Vlada uredno finansira i međunarodne kredite za JU Željeznice Federacije, koje su dobro krenule sa radom u ovu godinu. Voze mnogo više tereta nego prije. Kad se sve sabere, dođemo do zaključka da jedan dan štrajka prouzrokuje štetu od 200,000 KM.

Ovo je prilika da se pozovu sindikalni rukovodioci uprava Željeznica i da se sjedne i dogovori rješenje problema, da ne bi došli u situaciju da zaustavimo rad, prouzrokujemo štetu i tek onda sjednemo i razgovaramo i nadam se da će se ovaj problem prevazići bez šteta", poručio je federalni ministar prometa i komunikacija.

Naglasio je da Zakonom o konsolidaciji neće doći do otpuštanja radnika iako u Željeznicama Federacije ima 1500 zaposlenih viška, to je podatak Uprave Željeznica. To je dio akcionog plana ušteda koji je trebao da bude na tematskoj sjednici Vlade Federacije i uprava je trebala da potpiše i ostavi Vladi Federacije Akcioni plan sa njihovim prijedlogom kako da dođe do smanjenja broja ljudi, rekao je ministar Bijedić.

Vlada Federacije neće dozvoliti otpuštanje ljudi, kazao je ministar i dodao da ima načina da se riješi taj problem: "Nećemo dozvoliti da se ponovi greška iz 2003. kada su jedni ljudi otpušteni, drugi primljeni, dignuti krediti i ništa se nije postiglo. Restruktuirranje, premještanje radnika, penzionisanje, prekvalifikacija su neka od rješenja. Uposlenicima u Federalnoj Vladi je smanjena plata za 4,5 posto, zašto se tako nešto ne bi primjenilo i u upravi Željeznica Federacije."

Rekao je ministar i da su Vlada i ministarstva ispunili sve odredbe, a treba vidjeti kakvo je stanje na računu JU Željeznica Federacije i pokušati izmiriti obaveze prema radnicima, rješenje je koje predlaže Bijedić. 

Ko je kriv?

Ministar je rekao kako se ovakvim potezima vrše određeni politički pritisci Uprave na Vladu Federacije. "Menadžement Uprave bi trebao voditi računa o svojim radnicima, njihovom statusu i sl, a Vlada Federacije je tu kao većinski vlasnik koji treba da kontroliše rad Uprave. Dolazimo u situaciju da ne možemo da sprovedemo sve što želimo. Ima tu politizacije i pritisaka i nadam se da će Uprava Željeznica znati na koja vrata da se obrati. Vlada Federacije je uradila svoje."

Na pitanje novinara ko je krivac za vozove koji stoje, a ne koriste se ministar Bijedić je rekao da je krivac onaj ko je tada sjedio u Upravi, u Vladi ili Ministarstvu.

"Činjenica je da je nabavljeno devet Thalgo vozova koji se ne mogu staviti u funkciju, jer nemamo uslova ni dovoljan broj putnika."

Ministar Bandić je odgovorio i na pitanje vezano za Končar voz koji je kupljen za deset miliona KM u Hrvatskoj, rekavši kako će taj voz, ukoliko bude odobreno biti vraćen uz plaćenu amortizaciju za koju se trenutno ne zna koliko će koštati.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Najnovije