Oštrije kazne: Koliko ćemo plaćati prekršaje u saobraćaju

J. M., N. K.
Oštrije kazne: Koliko ćemo plaćati prekršaje u saobraćaju
Poslanici Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine danas su na sjednici razmatrali u drugom čitanju izmjene Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u BiH kojim se propisuju oštrije sankcije u odnosu na važeći zakon.

Nadležna komisija prihvatila je 21 amandman na ovaj zakon, a SDP je najavio da će njegova stranka zatražiti od Vijeća ministara da se izmijene zakonska rješenja koja će precizirati pojam "bahata vožnja" na cestama i odrediti kazne za takav prekršaj ili ga definirati kao krivično djelo, time bi se zaključio proces definiranja oštrijih sankcija.

Stranka demokratske akcije najavila je da će prihvatiti izmjene zakona, posebno zbog činjenice da se zakon mijenja da bi se postigao veći nivo sigurnosti u saobraćaju, naglašavajući da bi se trebalo razmotriti i mogućnost oduzimanja vozačkih dozvola višestrukim počiniocima krivičnih djela.

Ovim izmjenama mijenjaju se određeni izrazi, pooštravaju propisi i kaznena politika, a nadležni objašnjavaju – sve u cilju poboljšanja sigurnosti.

Jedna od najvažnijih novina je dopuna člana 90. kojim se u Zakon uvodi izraz "dnevna svjetla". Dopunjeni član glasi: "Za vrijeme upravljanja motornim vozilom danju na vozilu moraju biti upaljena kratka ili dnevna svjetla".

Također, od 100 KM do 300 KM kazne vozače očekuje ako budu pričali na telefon tokom vožnje. Ista kazna je ako nemaju pojas za volanom. 400 do 1.000 maraka morat će platiti ako na prvom sjedištu budu vozili dijete mlađe od 12 godina.

Pooštrena je kaznena politika i s aspekta brzine kretanja. Za prekoračenje od 20 do 30 km/h kazna će iznositi od 100 do 300 KM, dok će za prekoračenje od 30 km/h kazna iznositi od 400 do 1.000 KM.

Što se tiče vožnje pod dejstvom alkohola i dalje je donja granica 0,3 promila, a pooštrena je gornja granica za kaznu 50-250 KM koja sada iznosi 0,8 promila (dosada 1 promil).

Vozači će morati da zaborave na pravljenje prekomjerne buke i škripe kod naglog povećanja brzine. Četrdeset maraka vozači će platiti ako na mjestu suvozača budu imali pijanu osobu.

Pješaci koji prelaze ulicu sa slušalicama u ušima platit će istu kaznu, a isto je i s korištenjem mobilnih telefona. Motoristi uhvaćeni bez kaciga platit će deset maraka više.

Također, pješaci koji kolovoz prelaze van označenog pješačkog prijelaza ili na crveno svjetlo na semaforu za prelazak pješaka, platit će kaznu od 50 KM.

Vrlo bitan je novi član 33a. kojim se u vozilu zabranjuje korištenje, čak i postojanje uređaja kojim se može ometati rad policijskog uređaja za mjerenje brzine i drugih uređaja za dokumentiranje saobraćajnih prekršaja.

Što se tiče biciklista, u periodu od prvog sumraka do potpunog svanuća, kao i danju u slučaju smanjene vidljivosti, vozač bicikla mora koristiti svjetloodbojni prsluk ili odgovarajuću opremu koja osigurava adekvatnu uočljivost vozača bicikla ili bicikla (Kazna: 40 KM).

Biciklisti će biti kažnjeni ako ispuštaju upravljač iz ruku ili ako tokom vožnje sklone noge s pedala. Također, pri "pedalanju" ne smiju imati slušalice u ušima, niti koristiti mobilne telefone.

I za kraj, važna napomena za sve nove vozače jeste da u periodu od dvije godine nakon polaganja vozačkog ispita i dobivanja dozvole ne smiju upravljati automobilom od ponoći do 5:00 sati ujutro.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Povezano

/ Najnovije