Nijemci nakon 70 godina odbacili dio identiteta: 'Poludjelo' pola države, oglasili se i ministri
Izbacivanje proizvođača opreme Adidasa kao partnera njemačke fudbalske reprezentacije u korist američkog Nikea izazvalo je u petak velike emocije u Njemačkoj, čak i u redovima vlasti gdje se osuđuje nedostatak patriotizma, piše AFP.
Njemački fudbalski savez (DFB) izazvao je pravi potres objavivši u četvrtak partnerstvo s američkim divom Nikeom za razdoblje od 2027. do 2034. godine, čime je prekinuto više od 70 godina vjernosti bavarskoj kompaniji Adidas. Najava dolazi manje od tri mjeseca prije početka EURO-a 2024 na njemačkom tlu (14. juni - 14. juli).
U Njemačkoj u punom privrednom padu, koja sumnja u svoju atraktivnost, izbacivanje Adidasa dodatno zamračuje sliku, nakon što je još jedan simbol njemačke industrije digao prašinu - proizvođač automobila Volkswagen izbačen je kao partner EURO-a u korist kineskog rivala BYD-a.
Historijska noć u Skenderiji: Bosna i Hercegovina razbila Hrvatsku 110 : 90
"Teško mogu zamisliti njemački dres bez tri pruge njemačkog brenda Adidas", reagirao je ministar privrede i vicekancelar Robert Habeck.
"Adidas i crno-crveno-žuta, boje njemačke zastave, za mene su oduvijek bile nerazdvojne, kao dio njemačkog identiteta. Cijenio bih malo više lokalnog patriotizma".
Nike will be Germany's new kit supplier starting in 2027 after Adidas had made their kits for more than seven decades.
— B/R Football (@brfootball) March 21, 2024
Some of these were iconic 🇩🇪 pic.twitter.com/KtyeNOsy6Q
Razočarenje je izrazio i ministar zdravstva, socijaldemokrat Karl Lauterbach.
"Odabir američke kompanije za opremanje Mannschafta je 'pogreška'", rekao je na svom X računu, žaleći što "trgovina uništava dio domovine i tradicije".
"Njemački fudbal uvijek je bio dio njemačke gospodarske historije. Reprezentacija koja je igrala s tri pruge, bilo je jasno kao što je lopta okrugla, a utakmica traje 90 minuta", rekao je Markus Soder, predsjednik vlade Bavarske, regije u južnoj Njemačkoj, gdje je i sjedište Adidasa.
I izvan političkih krugova, neodobravanje je rašireno u cijeloj zemlji.
"Ovo je zbog novca", kritizira uticajni magazin Der Spiegel, dok nepotvrđeni medijski natpisi govore o ugovoru vrijednom 100 miliona eura godišnje (195,58 miliona KM).
Popularne novine Bild bile su jedne od rijetkih u petak koje su odobrile dogovor, ističući finansijske poteškoće DFB-a. "Tradicija ne plaća račune", tvrdi dnevnik.
Procurio izgled novih dresova u kojima će Hrvatska igrati na EURO-u 2024
DFB je već predvidio negativne reakcije.
"Razumijemo svaku emociju. Raskid s Adidasom nas ne ostavlja hladnima, no, Nike je iznio daleko najbolju ekonomsku ponudu", objavio je DFB na mreži X nekoliko sati nakon objave ugovora.
Uz ugovor s Nikeom, DFB je najavio i ugovor s platformom Tik Tok koju je razvila kineska kompanija ByteDance, a koja će postati "službeni partner za zabavu" muške reprezentacije.
Ova objava predstavlja šok za Adidas sedam dana nakon predstavljanja kolekcije dresova za EURO, uključujući i onaj s prelazom roze i ljubičaste boje koji je izazvao veliku pometnju u zemlji, ističe dnevnik Suddeutsche Zeitung.
Adidas tried everything to keep the German national team until the last minute. CEO Bjørn Gulden personally travelled the DFB's headquarters in Frankfurt on Wednesday and presented a final offer (Adidas is currently paying €50m/year). The DFB rejected the offer yesterday. The… pic.twitter.com/lM5Wkc7jjo
— Bayern & Germany (@iMiaSanMia) March 22, 2024
"Nevjerovatno, reprezentacija pripada Adidasu, neshvatljivo je da možemo izabrati američkog velikana umjesto nje", samo se neki od komentara neutješnih i ljutitih obožavatelja na društvenim mrežama.
Šef Nikea John Donahoe rekao je u četvrtak da je "duboko počašćen" što je njegova kompanija odabrana.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.