Saopštenje za javnost: Evo šta treba da znate i kako da ga napišete

Promotivni tekst
Saopštenje za javnost: Evo šta treba da znate i kako da ga napišete
Foto: IT Academy / Ilustracija

Način na koji brendovi komuniciraju mijenja se iz dana u dan, u skladu sa potrebama tržišta, kanala komunikacije i ciljne grupe.

Ono što je bilo popularno prije pet godina danas više nije aktuelno. Imajući u vidu prezasićenje nastalo što lažnim, što preuveličanim vjestima, jasno je zašto ljudi više ne posvećuju pažnju tradicionalnim medijima.

Međutim, i dalje postoje elementi koji su ostali neophodni za otvorenu komunikaciju sa ciljnom grupom, a jedan od njih je svakako i saopštenje za javnost.

Riječ je o zvaničnom dokumentu koji sadrži podatke o određenoj temi, a koji pišu menadžeri za odnose s javnošću. Saopštenja uglavnom završavaju kod novinara, koji potom odlučuju da li je vijest dovoljno dobra da bi otišla u javnost.

Kako bismo pomogli i vama i njima da se ovo desi, pripremili smo nekoliko savjeta za pisanje kvalitetnog saopštenja za javnost.

Neka naslov bude upečatljiv

Iako ćete ga vjerovatno pisati na samom kraju, imajte u vidu da će upravo njega ljudi prvo pročitati.

On predstavlja 50% uspjeha vašeg saopštenja. Jer ukoliko se čitaocima ne dopadne ili ih ne privuče ništa iz naslova, velika je vjerovatnoća da neće ni nastaviti čitanje. Zato se potrudite da koristite glagole koji podstiču radnju, zovu na određenu akciju ili navode nešto što je univerzalno važno za sve koji se nađu pred tom rečenicom.

Morate apelovati na razum i savjest, a pri tome donekle i koketirati sa čitaocima, kako biste zagolicali njihovu maštu i pružili im informacije koje su im zapravo potrebne.

Istaknite najvažnije 

Kada saopštenje šaljete dalje uticajnim korisnicima društvenih mreža (influenserima), analitičarima ili reporterima, imajte u vidu da je za njih neophodno da već u prvim redovima vide ono što bi trebalo da ih zainteresuje.

Baš tu ćete smjestiti odgovore na pitanja ko, šta, zašto, gdje i kako, jer je baš to ono za čim će oni tragati prilikom prvog pregleda vašeg dokumenta. U sljedećim pasusima možete dopisati dodatne informacije koje će obogatiti samu priču i pružiti kompletniju sliku, ali ne zaboravite da iščekivanje nije nešto na šta bi trebalo da računate prilikom formiranja saopštenja.

Dodajte značajne reference 

Sada, kada imate jasnu bazu i koncept saopštenja, vrijeme je da poradite na detaljima.

Pojedinosti će doprinjeti snazi vaše priče i one će unaprijediti šanse da ljudi čuju za vas i da ono što imate da kažete podijele s drugima.

Jedan od najboljih načina da to postignete jeste da razgovarate sa ljudima na visokim pozicijama u okviru kompanije koju zastupate i da od njih dobijete izjave koje ćete uobličiti i dodati u saopštenje.

Upravo će ove izjave novinari moći da koriste kasnije, a one će postati značajne za razumjevanje značaja vijesti i informacija koje dijelite sa javnošću.

Dopišite informacije važne za formiranje mišljenja 

Kada ste završili saopštenje, vrijeme je da iskoristite posljednji paragraf i da dopišete sve važne informacije koje mogu pomoći ljudima da shvate o kakvoj kompaniji je riječ, čime se bavite i šta je vaša misija.

Ovaj pasus možete iskoristiti i za to da pružite uvid u to kakve planove imate za budućnost i kako ćete ostvariti zamisli koje ste podjelili. Budite kreativni i gledajte na ovaj medijski prostor kao na priliku da zasijate i da ostavite snažan dobar utisak na čitaoce, koji će na osnovu toga poželjeti da nastave da vas prate.

Odnosi s javnošću mogu biti prilično izazovni, imajući u vidu različite faktore koji utiču na tok komunikacije sa vašom ciljnom grupom.

Zato je neophodno da budete oprezni i da vodite računa o svakoj riječi koju napišete, kao i o kanalu komunikacije koji ćete iskoristiti. Da biste uopšte znali koji kanali postoje i kako da u potpunosti upotrebite sve njihove prednosti, važno je da imate bar osnovna teorijska znanja koja će vam u tome pomoći.

Zato upišite obuku za odnose s javnošću i postanite PR menadžer i počnite da radite na promociji sopstvenog kvaliteta.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije