Održana radionica mladih stručnjaka: Cilj je da sektor vodosnadbijevanje postane pravedan i održiv
U ponedjeljak, 27. oktobra, u Hotelu Swissotel Sarajevo, održana je radionica na temu "Tarifna politika, socijalna pristupačnost i uloga građana u implementaciji Zakona o vodnim uslugama", u organizaciji pododbora mladih stručnjaka Udruženja preduzeća komunalne privrede u Federaciji Bosne i Hercegovine (UPKP u FBiH) uz podršku pomenutog udruženja.
Ova radionica jedna je od projektnih aktivnosti koje mladi stručnjaci sprovode u sklopu reforme vodnih usluga sa ciljem da sektor vodosnabdijevanja u Bosni i Hercegovini postane ekonomski održiv, socijalno pravedan i usklađen sa europskim standardima. Reforma ima za cilj uvođenje transparentnih i pravičnih tarifa koje odražavaju stvarne troškove, ali i vode računa o zaštiti ranjivih društvenih grupa kroz sistem subvencija.
Predavači su bili Hasan Handžić, dipl.ing. saobraćaja i komunikacija, Petar Topić, magistar inženjer prehrambene tehnologije, Ivan Bebek, magistar sanitarnog inženjerstva i Mirnes Čustović, magistar-diplomirani inženjer geodezije i geoinformatike.
Sarajevo "prodisalo", vjetar rastjerao smog: Pogledajte očaravajuće prizore decembarske noći
"Metodologija određivanja najniže cijene vodnih usluga koja je danas predstavljena, napravljena je nakon analize stanja u vodovodnim preduzećima sa fokusom na njihove potrebe, postojeće kapacitete, stvarne i opravdane troškove po troškovnim centrima, a sve u skladu sa metodologijama koje su na snazi u razvijenim zemljama Europske unije", izjavio je Mirnes Čustović, moderator današnje radionice.
Na izradi ove metodologije radio je niz stručnjaka, predstavnika međunarodnih institucija, nadležnih domaćih institucija kao i predstavnici akademske zajednice i zaposlenici u komunalnim preduzećima. Metodologija je izrađena u sklopu MEG II projekta kojeg provodi UNDP, a koji je finansiran od strane Europske komisije, Ambasade Švicarske u BiH, Švedske ambasade i Ambasade Češke Republike.
Mladi stručnjaci YWP BiH grade održivu budućnost vodnog sektora BiH
Na radionici je posebno istaknuto da je zadovoljstvo građana kao krajnjih korisnika cilj svakog proces i reforme, a granica priuštivosti za vodne usluge od 4% u odnosu na prihode jednog domaćinstava je sasvim prihvatljiva i zadovoljavajuća. Također, za sve one koji nisu u mogućnosti platiti račun za vodu, nadležne institucije su dužne subvencionirati cijenu u skladu sa socijalnom kartom određenog područja.
Radionica je završena sa zaključkom da je uloga građana u ovom procesu od presudnog značaja, jer su oni i korisnici usluga i partneri u izgradnji odgovornog i održivog sistema. Kroz informisanje i uključivanje građana u dijalog, jača se povjerenje i razumijevanje između institucija i javnosti.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.