Katarina Kikić Marić, nova Tosca na bh. sceni: Veselim se svakom tonu kojeg trebam otpjevati

1
Vesna Andree Zaimović
Katarina Kikić Marić, nova Tosca na bh. sceni: Veselim se svakom tonu kojeg trebam otpjevati
Foto: N.G / Radiosarajevo / Katarina Kikić Marić

Jedan od najpoznatijih ženskih operni likova, Tosca, vraća se scenu Narodnog pozorišta Sarajevo. 

Sopranistica koja već mjesecima uvježbava ovu zahtjevnu pjevačku i glumačku rolu je Katarina Kikić Marić, solistica Opere Narodnog pozorišta Sarajevo. 

Nekoliko dana uoči premijere, umjetnica u razgovoru za Radiosarajevo.ba kaže da za

Podcast s Tomom – Jadranka Miličević: Za femicid nije kriv samo pojedinac, već čitavo društvo

Podcast s Tomom – Jadranka Miličević: Za femicid nije kriv samo pojedinac, već čitavo društvo

Rad na operi Tosca započeo je još u proljeće. Komplekstna uloga koja zahtijeva ogroman angažman u glasovnom, glumačkom, umjetničkom i emotivnom smislu. 

"Čini se da je ta uloga došla prirodno. Tosca od pjevačice zahtijeva visoku emotivnu, tehničku i vokalnu zrelost. U prvom činu uloga je lirska i odiše zaljubljenošću. Ali već na početku drugog čina dešava se Toscin prvi susret sa Scarpiom i tu počinje drama koja se produbljuje. To je uloga koja zahtijeva psihofizičku spremnost i puna je emotivnih zamki. Tosca je žena zaljubljena, strastvena, koja voli intenzivno i do kraja, ali zbog ljubavi i kako bi odbranila svoju čast, mora izvršiti ubistvo. To su trenuci koje mi je bilo teško preživjeti. Na momente sam sebe pitala kako bih reagirala da sam se uistinu našla u takvoj situaciji. 

Ali ja sebi uvijek govorim da se trebam veseliti svakom tonu koji trebam otpjevati. 

Atmosfera na probama je prijateljska i podsticajna. Redatelj Golovko nas lijepo vodi.  Jedni druge ohrabrujemo kako bi rezultat bio najbolji. Cilj mi je da budem iskrena, da moje emocije budu iskrene i da glumački budem prava Tosca u sva tri čina. Uz sigurnu ruku maestra Ive Lipanovića, uvjerena sam da će sve biti dobro", kaže Katarina Kikić Marić.

Katarina Kikić Marić, Ivan i Leo Šarić na probi Tosce
Foto: N.G / Radiosarajevo: Katarina Kikić Marić, Ivan i Leo Šarić na probi Tosce

Na pitanju koliko je u pripremanju uloge uticalo naslijeđe prethodnih Tosci otpjevanih širom svijeta, kaže kako je danas pjevačima od velike pomoći YouTube, ali da je to samo mala olakšavajuća okolnost. 

"Arija mi je bila poznata od prije, pjevala sam je u nekoliko navrata na koncertima. Ali arija nije uloga, tako da je put sa pripremom role krenuo još u februaru. Nekoliko puta sam odlazila u Zagreb, te moja velika zahvalnost ide korepetitoru Davoru Ljubiću koji mi je pomogao tehnički i stilski.

Zajedno smo prolazili kroz ulogu, rješavajući zamke, kako bih ulogu isnijela do kraja. Slušala sam velike pjevačice i shvatila da sve one pjevaju 'pametno', znaju koliko će dozirati u kojem trenutku. Kažu da je Tosca jedna od najdramatičnijih rola i to je nešto što vas može koštati glasovno. Kreiranje te role je veliki izazov.

Naravno, Tosca se pjevati u originalu, na italijanskom jeziku. Zaista sam sebi željela prevesti i razumjeti svaku riječ, zbog međuljudskih odnosa, njenog očaja i ludila. Nakon osam mjeseci pripreme, vjerujem da sam spremna", otkriva pjevačica.

Za vrhunske rezultate, rad a sebi ne smije prestati niti jednog dana, uvjerena je naša sugovornica. A tu su i neprocjenjivi savjeti koje je pjevačica dobijala od vrsnih vokalnih pedagoga tokom svoje karijere. 

"Ljiljana Molnar Talajić je bila jedna od njih. Studirajući na Muzičkoj akademiji u Sarajevu na teoretskom odsjeku, dvoumila sam se da li trebam nastaviti školovanje za solo pjevačicu. Godine 2006. javila sam se našoj čuvenoj sopranistici, gospođi Molnar Talajić i zamolila je da me presluša, da kaže imam li potencijala za opernu karijeru. I kada me čula rekla je onim svojim karakterističnim neposrednim pristupom "Lijepo! Maco, hajde ti pređi studirati kod mene". Tada nisam bila financijski u situaciji da se preselim u Zagreb, ali sam imala mogućnost da dobijem nekoliko privatnih časova od nje. Nažalost, ubrzo nakon toga je preminula. Nakon toga sam krenula da istražujem i došla do profesorice Nataše Šurina sa kojom sam radila, paralelno studirajući solo pjevanje kod Sanje Ostić, na Muzičkoj akademiji Istočno Sarajevo. Nakon što sam 2009. diplomirala, upisala sam umjetničko usavršavanje na Muzičkoj akademiji u Zagrebu kod profesorice Snježane Vujanović Stanislav. Tada mi je velika želja bila da uđem u hor sarajevske Opere. Sa prvom ulogom na sarajevskoj sceni debitirala sam 2013. i tako počinje moja priča ovdje", prisjeća se Katarina Kikić Marić.

Katarina Kikić Marić
Foto: N.G / Radiosarajevo: Katarina Kikić Marić

Intenzivan rad ne prestaje ni nakon što je naša sugovornica 2016 godine dobila status solistica Opere Narodnog pozorišta Sarajevo. U izgradnji uloga pomagao joj je sarajevski tenor Jasmin Bašić, a i danas redovne konsultacije vezane za interpretaciju daje joj uvaženi profesor Vitomir Marof, prvak Opere HNK. 

"Pjevači sazrijevaju s godinama na sceni, ali smatram da svi mi moramo imati jedan oslonac, sigurnu luku, mentora koji će nam uvijek moći ukazati na ono što je bitno. Recimo, svoju ulogu Mimi u operi Boemi koja je na repertoaru Narodnog pozorišta, svaki put doživim drugačije. Svaki put pronađem nešto novo što bih možda trebala doraditi. To zahtijeva konstantan rad. Uvijek kažem da smo mi, solo pjevači, jedna vrsta sportaša koji moramo svakodnevno raditi i tehnički napredovati, bez obzira da li u tom periodu imamo ulogu ili ne", zaključuje naša sugovornica. 

Publika i ljubitelji opere s nestrpljenjem dočekuju ovaj muzičko.scenski biser Giacomma Puccinija. Premijera je najavljena za subotu 22. oktobra, dok je prva repriza u ponedejeljak 24. oktobra. Rezervacije ulaznica na ovom linku

Katarina Kikić Marić na probi
Foto: N.G / Radiosarajevo: Katarina Kikić Marić na probi

Tosca -Muzička drama u 3 čina


Praizvedba: Rim 14.1.1900.
Kompozitor: Giacomo Puccini
Libreto: (Prema Sardou) Illica i Giacosa
Dirigent: Ivo Lipanović
Režiser: Goran Golovko
Scenograf: Josip Lovrenović
Kostimograf: Mladen Radovniković
Scenski Pokret: Dajana Zilić
Šef Hora: Danijel Žontar
Korepetitori: Aida Mušanović-Arsić / Bakir Samardžić
Inspicijent-asisetent Režije: Gordan Simić
Dizajn Svjetla: Moamer Šaković
Suflerka: Aida Džebo

Lica / Cast

Floria Tosca - Katarina Kikić Marić
Mario Cavaradossi - Amir Saračević
Barun Scarpia - Ivan Šarić
Cesare Angelotti - Denis Isaković
Crkvenjak - Ivica Šarić
Spoletta - Ileš Bečei
Sciarrone - Leonardo Šarić
Ključar - Josip Katavić
Pastir - Hana Salihović

Djeca / Ministranti - Andro Boban, Dora Grgić, Marta Agatić, Jan Čolo, Andrej Čupović, Vedran Andrić, Kristina Vanovac, Elena Jerman, Boris Josipović, Nikola Milošević, Elena Stipić, Melika Ganić

Hor Opere Narodnog Pozorišta Sarajevo

Orkestar Sarajevske Filharmonije

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije