Paolo Magelli uoči premijere predstave "Ivanov": Umjetnici moraju biti ispred politike i ratova
Na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo u petak, 9. decembra 2022. godine u 19.30 sati, premijerno će biti izvedena dramska predstava "Ivanov" rađena po tekstu Antona Pavloviča Čehova, u režiji Paola Magellija.
Prvo reprizno izvođenje je u subotu, 10. decembra u 19.30 sati.
Dino Mustafić, direktor NP, kazao je da s ponosom može da kaže da je ovo, do decembra, četvrta dramska premijera u ovoj sezoni.
Meteorolozi u BiH se hitno oglasili i objavili narandžasto upozorenje: "Budite spremni!"
Paolo Magelli: Moj dolazak u Sarajevo je dio moralnog duga prema gradu
Izazov za umjetničku kuću
"Uvijek je, kad se igra klasika, izazov za jednu umjetničku kuću. To je izazov i za umjetničku sredinu, a posebno kad se radi o ovom tekstu i ovom komadu koji nije tako često na sarajevskim pozornicama", kaže Mustafić i dodaje:
"Uvijek se u teatru prave lijepe mreže. Čehov je za Narodno pozorište u repertoraru kojeg je osmislila i artikulirala moja saradnica i umjetnička direktorica Vedrana Božinović, nešto što nije slučajno. Mi smo se odluči da ove godine od klasika, od Čehova pa do antičkih tragičara, pokušamo jedan veliki dio našeg repertoara profilirati na tim iznimno zahtjevnim umjetničkim materijalima. Zaista sa jednim respektabilnim kadrom domaćih i regionalnih reditelja. Za nas će ovo biti svojevrsni umjetnički test, koliko možemo i šta možemo. To je i poziv našoj publici da se vratimo onome što jeste jedna od misija Narodnog pozorišta, a to je da preko velike literature u teškim vremenima, kada se epoha prelama, vraćamo uvijek onim piscima u kojima možemo da pronađemo smisao, neki put kuda se to krećemo i gdje idemo. Ivanov je jedan od tih tekstova", rekao je, između ostalog, Mustafić.
Paolo Magelli zahvalio se glumcima na čelu sa Aleksandrom Seksonom i Zijahom Sokolovićem.
"Vrlo sam sretan što sam sa cijelom ekipom radio. Ivanov ima najkompleksniji posao. Ono što je interesantno, počeli smo brisati ruske umjetnike iz raznih repertoara. Recimo, u Zagrebu se dogodilo da su brisali koncert Čajkovskog koji je, inače, rođen u Kijevu i čiji konzervatorij nosi njegovo ime. Kakve veze imaju Čajkovski, Čehov, Dostojevski sa ovim užasom koji se događa. Mislim da umjetnici moraju biti kao i uvijek ispred politike i ispred ratova. Nikad prikolica tih činjenica koje su vrlo često užasni. Ratovi, sami po sebi, su užasni. Ja ne opravdavam ni u jednom vidu upotrebu sile. Umjetnici su jedan narod koji bi trebao biti poseban i autonoman", rekao je Magelli.
O samoj predstavi je rekao:
"Još jednom se zahvaljujem glumcima za napor koji su učinili, jer ovo nije jednostavno realizirati. Još uvijek su radovi u toku", zaključio je Magelli.
Bogatstvo glumca
Zijah Soković, koji igra grofa Sabljeskog, kazao je da tumači lik koji nekada bio bogat i sretan.
"Sad u ovom vremenu, on je jednostavno jedna blijeda, sjena, figura mog imena, a da je grof i ništa više. Čehov je u odnosu na jedan svijet koji se reflektira na današnje vrijeme, ljudi koji su nešto bili, je vrlo lucidna, duhovita i tragična. Ta ideja koju nosi Čehov preko grofa Sabljeskog - ja ne razumijem da živ čovjek ovdje odjednom iz čista mira može da umre. I to je ono što proganja Čehova preko grofa. Mislim da smo uspjeli da dotaknemo tu temu koja se vuče kroz čitavu predstavu i čini ga takvim kakav jeste. Dvije kapitalne rečenice koje nose tu ulogu - "i kad je sunce na groblju je veselo" i "ako čovjek ima nadu i u starosti mu je lijepo". Mislim da smo uspjeli da se donekle uputimo u tom pravcu i da prenesemo tu nekakvu filozofiju Čehova kroz ovog interesantno lika grofa Sabeljskog", rekao je Sokolović.
Seksan koji glumi glavnog lika nije krio oduševljenje.
"Čuti nešto iz mojih usta bilo šta o Ivanovu je jako isprazno. Mogu govoriti samo na niovu utisaka. Mislim da smo na pragu jedne prelijepe, preemotivne i izvanredne predstave. A meni vjerovatno najteže do sada u mojoj nekoj skromnoj karijeri. Raditi sa genijalnim rediteljem kao što je Paolo je bogatstvo glumca. I ja bih to poželio svakom svom kolegi barem jednom u životu. Radit sa njim je u isto vrijeme i jako lako i jako teško. Mi smo svi osjetljiva i labilna bića. Međutim, kada se nekako pogleda rezultat, sve se poteškoće zaborave. Ja ne volim fudbal, ali ovdje što imamo, tim fudbalskim riječnikom rečeno, je Barcelona iz najboljih godina. Zahvalio bi se Paulu što nam je pomogao da čak i neke vlastite traume iznesemo vani", rekao je Sekson.
Premijerno izvođenje dramske predstave “Ivanov” u petak, 9. decembra sa početkom u 19.30 sati, u režiji slavnog Paoloa Magellija @NPSarajevo @MdinoDino #Ivanov #Sarajevo pic.twitter.com/wi9YS7sSoE
— Radio Sarajevo (@radiosarajevo) December 8, 2022
Ko igra u predstavi
U predstavi igraju: Aleksandar Seksan, Amra Kapidžić, Zijah Sokolović, Ermin Sijamija, Ejla Bavčić, Maja Izetbegović, Ermin Bravo, Merima Lepić Redžepović, Slaven Vidak, Aldin Omerović, Mediha Musliović, Dino Bajrović i Mak Čengić.
Adaptaciju teksta i dramaturgiju potpisuje Željka Udovičić Pleština, scenografska rješenja uradili su Paolo Magelli i Lejla Hodžić, kostimografkinja je Lejla Hodžić, scenski pokret potpisuje Paolo Magelli, autori muzike su Damir Martinović Mrle i Ivanka Mazurkijević.
Anton Pavlovič Čehov je Ivanova, dramu u četiri čina, napisao sa 27 godina i prema vlastitim tvrdnjama u samo deset dana.
"Čitava se drama naših lica u "Ivanovu" razapinje između prve i zadnje rečenice komada: ‘Uplašili ste me’, koju Ivanov izgovara kada se, Borkinove šale radi, nađe na nišanu puške i one ‘Ostavite me!’ kada jurne u stranu i ustrijeli se.
Prostor i vrijeme od puške do tog pucnja pokazuje i prokazuje kolektivne tragedije i privatne opsesije, otkriva elementarne sile koje njima upravljaju, čini od “isječka života” imajući u vidu ljudske sudbine - veliku dramsku formu.
Svijet i slijed od pisca odabranih situacija bez milosti, ali s pripadajućom komičnošću beznačajnih razgovora koji potenciraju apsurdnost istih, pokazuje i raskazuje ljude u haosu malograđanske svakodnevice, a tragično se tada pojavljuje u raskoraku istine i priželjkivanog, kao posljedica pogrešnih proračuna, kao rezultat iznevjerenih očekivanja – a ne kao produkt unaprijed zadatih tragičnih okolnosti.
Zato ova predstava prepušta glumcu da u situaciji pronađe i predstavi vlastitu istinu, da instrumente svoje duše zajedno s emotivnim i životnim iskustvima prepusti scenski zadanom okviru", navela je Željka Udovičić Pleština.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.