Upoznajte autore muzike za novi sarajevski balet 'Okovani Prometej'

L. K.
Upoznajte autore muzike za novi sarajevski balet 'Okovani Prometej'
Foto: Nedim Grabovica / Radiosarajevo.ba / Marjan Nekjak i Nada Matošević Orešković vrijedno rade na praizvedbi "Okovanog Prometeja"

Saradnja između Narodnog pozorišta Sarajevo i poznatog hrvatskog kompozitora Majrana Nekjaka i dirigentice Nade Matošević Orešković došla je spontano – pozivom Belme Čečo – Bakrač, v. d. umjetničke direktorice Baleta Narodnog pozorišta Sarajevo. Ova kreativna ekipa sada vrijedno radi na kulturnoj poslastici koja će svjetlo dana vidjeti u novembru.

Dakle, uskoro nas čeka praizvedba baleta "Okovani Prometej".

Kompozitor Marjan Nekjak  na početku razgovora za Radiosarajevo.ba govori da jedva čekaju da publika uživa i da "Okovani Prometej" ugleda svjetlost dana u ovom fantastičnom autorskom sastavu u izvedbi sjajne Sarajevske filharmonije.

„Djelo na kojem radimo je između suvremenog i klasičnog muzičkog stila. Pratili smo Eshilovu priču, nadogradili je i stavili u današnji štih", navodi Nekjak.

Izazov je bio da bude razumljivo, navodi kompozitor, kao i da su probe s orkestrom, horom i solisticom su već krenule odlično.

Poseban izazov mu je upravo spoj današnjeg i starog vremena:

"Ne osjećaju se promjene, suptilno se nadovezuju, imamo emocije koje podsjećaju na epsko vrijeme, pa onda lagano prelaze u ritam današnjice."

Na pitanje šta inspiriše kompozitora Nekjaka kojeg krasi nevjerovatno bogata biografija, navodi da je najteže govoriti o inspiraciji, ali da može reći da mu je za "pokret" bitna dobra priča, odnosno dobra dramaturška postavka.

"Ono što mene kao muzičara zanima je dramaturgija koja priča priču i onda je lakše i napisati krasnu glazbu. Dramaturgija, odnosno scenarij koji je napisala Belma je bio jako inspirativan, pa je dalje lako kreirati muzičku priču", navodi kompozitor.

Marjan je vrlo svestran, radi teatar, radi film, radi savremene opere, balet i uvijek s različitim redateljima, koreografima itd.

"Uvijek je nešto novo, uvijek tražimo neke teme koje me nadograde, ono što je meni najvažnije da ja iznenadim sam sebe, pa onda dalje saradnika, potom publiku itd. U samom početku svoje karijere možda sam i više filmski krenuo, pa teatar, zatim suvremena opera, pa mjuzikl itd. U zadnjih pet godina radim s belgijskom producentskom kućom, radimo dva filma godišnje. Jedan kratki film na kojem smo radili je na Montreal film festivalu dobio nagradu za najbolju glazbu."

Kompozitoru je jako drago što opet sarađuje s maestrom Matošević Orešković jer se jako dugo poznaju i radili su već na dva projekta u Rijeci, te je ovo samo produžavanje njihove saradnje:

"Poznaje moj senzibilitet, način promišljanja o muzici, interpretaciji muzike te mi je drago što surađujemo na ovom projektu. Orkestar ima odličnu energiju koji je odmah prihvatio muziku kao da se duže pripremaju, a zapravo su dobili note prije nekoliko dana."

Nada Matošević Orešković je poznata hrvatska dirigentica koja je već sarađivala s Narodnim pozorištem Sarajevo, konkretno – prije dvije godine je sarađivala sa sarajevskim kompozitorom Asimom Horozićem na operi "Zmaj od Bosne". Do sada su izveli pozamašan broj izvedbi i ta saradnja je obilježena vrlo uspješno.

Dirigentici je drago zbog nove saradnje i ponovnog dolaska u Sarajevo:

„Ovaj put sarađujem s baletom na projektu baletne premijere Okovani Prometej. Prvi put sarađujem s Belmom Čečo, a s Marjanom se poznajem preko deset godina i već smo surađivali. Napisao je jednu fantastičnu glazbu koja vrlo slikovito priča priču, ima fantastičnu atmosferu, boje, ritam i kontrastne lirske dijelove."

Hrvatski kompozitor Marjan Nećak i dirigentica Nada Matošević Orešković vrijedno rade na praizvedbi

Foto: Nedim Grabovica / Radiosarajevo.ba / Dirigentica Nada Matošević Orešković 

Matošević Orešković govori da će to biti malo drugačiji projekt.

"Glazba ima i elemente minimalizma, a s druge strane ima jaku temu, motoriku i ritmičnost i posebnu glazbeno-scensku formu. Radila sam dosta praizvedbi, što klasične, što moderne, razumijem se s Marjanom, tako da mislim da će to biti interesantno", navodi dirigentica.

Dirigentica voli sarađivati s baletnim trupama i kaže da se između nje i te umjetnosti razvijala uvijek posebna veza, umjetničke ljubavi

"Na našem muzičkom svijetu se često podcjenjuje ta glazbena radnja, neki baletnu glazbu smatraju na razini simfonijske muzike, ali jedne od najljepših glazbi su napisane za balet. To je jedno od najtežih zanimanja, ja im se divim, volim im biti podrška kao dirigent, a volim ih gledati. Koliko mi je poznato vole plesati sa živom glazbom zato što je to inspirativnije."

Svi se spremaju i vrijedno rade na ovoj praizvedbi, a mi ne sumnjamo da ćemo u novembru s njima osjetiti fantastičnu atmosferu starog i novog na pozornici Narodnog pozorišta Sarajevo.

"Okovani Prometej" je tragedija jednog od najpoznatijih grčkih tragičara, Eshila. Djelo govori o titanu Prometeju, njegovim pothvatima i mukama, kao o prvaku ljudskoga roda.

Eshil se smatra se ocem grčke tragedije i jedan je od trojice slavnih tragičara, uz Sofokla i Euripida.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije