Krcko Oraščić: Baletna zimska čarolija nagrađena ovacijama
Ova zvučna slika potvrđuje koliki je poduhvat napravilo Narodno pozorište Sarajevo novom produkcijom ovoga baleta. Sve generacije prihvatile su predstavu s oduševljenjem. Nakon mnogo godina, klasičan balet ušao je na velika vrata na sarajevsku scenu.
Kada je Petar Iljič Čajkovski 1892. skladao divnu muziku na priču Orašar i Kralj miševa, nije mogao slutiti da će njene pojedine numere postati toliko poznate, da ih danas, na primjer, supermarketi koriste kao obaveznu zvučnu kulisu tokom decembarskih praznika. Tadašnjoj a i kasnijoj popularnosti Ščelkunčika, kako glasi originalan ruski naslov ovog baleta, svoj doprinos dao je i Marius Petipa, najveći koreograf tog vremena, čija se koreografska postavka načelno poštuje i danas.
Za svojih 125 godina postojanja, Orašar je izrastao u naslov koji svaka, iole ozbiljna baletna kuća, treba imati na repertoaru. Narodno pozorište u Sarajevu postavilo ju je na scenu nakon 44 godine, u koreografiji ukrajinskog stručnjaka s angažmanom u Beogradu, Konstantina Kostjakova.
Ovo je bio priličan izazov, prvenstveno zbog ograničene brojnosti sarajevskog ansambla. Nedovoljan broj igrača uspješno je kompenziran sudjelovanjem učenika srednje i nižih baletnih škola. U ulogama djece i čete ljutitih miševa, oni su predstavi dali poseban duh svojom razdraganom i posvećenom igrom na kojoj im treba čestitati.
Kostjakov je, uz pomoć kostimografkinje Amne Kunovac Zekić, scenografa Josipa Lovrenovića i majstora svjetla Moamerom Šakovićem, lijepo dočarao atmosferu božićne noći u vrijeme carske rusije i svijet mašte u glavi djevojčice koja je na poklon dobila drobili cu za orahe - drvenog vojnika Krcka Oraščića.
Glavni plesni par zaslužuje najveće pohvale. Naša prvakinja Tamara Ljubičić, osim što osvaja gracilnošću, lakoćom i šarmom, tehnički je precizna, glumački uvjerljiva i nevjerovatno izdržljiva u teškim koreografksim elementima.
Slučaj je htio da pozornicu podijeli sa svojim školskim drugom sa kojim je pohađala baletnu školu u Novom Sadu. Igor Pastor u ulozi Orašara bio je dostojan partner i zaslužuje komplimente.
Ostat će zapamćene i ansamblske numere od kojih je posebno lijepo izveden i likovno osmišljen "bijeli balet" uz dječiji hor anđela, na kraju prvog čina.
Kao jedini simfonijski orkestar u glavnom gradu BiH, Sarajevska filharmonija odigrala je značajnu ulogu izvođenja zahtjevnih partitura Čajkovskog. U Orašaru muzika nije tek puka pratnja za baletsku igru, nego savršeno komponovana simfonijska suita s brojnim instrumentalnim solima, značajnim temama, neobičnim zvučnim bojama. U zgusnutom koncertnom rasporedu ovog orkestra, dirigentica Samra Gulamović uspješno je savladala težak zadatak.
Više od 60 plesača na sceni, uz muzičare Sarajevske filharmonije i posvećeni autorski tim, ostvarili su još jednu umjetničku pobjedu i zaslužuju čestitke.
Ne treba čuditi da je prva repriza najavljena za petak 1. decembar, već unaprijed rasprodana. Sljedeći termin je 26. decembar, a ukoliko namjeravate božoćno vrijeme provesti uz ovu baletnu zimsku čaroliju, požurite s kupovinom karata.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.