Benjamin Bajramović o predstavi 'Bordel Eden': Alegorija stanja u kojem živimo
U jubilarnoj sezoni u kojoj se obilježava sto godina rada Narodnog pozorišta Sarajevo, na daskama Kuće na obali sve je spremno za posljednju ovosezonsku premijeru - publika s nestrpljenjem očekuje dramsku predstavu Bordel Eden.
Premijera dramske predstave "Bordel Eden" rađene prema motivima istoimene drame Benjamina Bajramovića, koju je režirala Mirjana Medojević, bit će izvedena na sceni Narodnog pozorišta Sarajevo u petak i subotu, 10. i 11.juna 2022. godine s početkom u 18:00 sati.
U razgovoru za portal Radiosarajevo.ba, autor teksta Benjamin Bajramović govori o svojoj drami Bordel Eden, radu na predstavi, na koji način je predstava povezana sa aktuelnim trenutkom u Bosni i Hercegovini. Mnogo pažnje privukla je i činjenica da je za gledanje ove drame potrebna određena životna dob, Benjamin Bajramović nam objašnjava zašto Bordel Eden mogu gledati samo oni stariji od šesnaest plus i otkriva nam da li je u pripremi neko novo djelo.
Povlači se kultni jugoslovenski bend: "Ne zvuči lijepo kada kažeš da je ovo oproštaj"
Radiosarajevo.ba: Predstava Bordel Eden nastala je na osnovu vašeg teksta koji je nagrađen na konkursu Hartefakt. Kakav je to tekst?
Bajramović: Bordel Eden je dobar tekst, na neki način jedan alegoričan tekst koji je politički, recimo socijalno angažovan. Radnja se dešava u jednom bordelu gdje dolaze mušterije, dosta je alegoričan u smislu onoga u čemu mi trenutno živimo i dosta se tiče toga.
Sama predstava nastala je po motivima tog teksta, ali to je sad sasvim druga predstava u odnosu na ono šta je tekst, to je rediteljicina interpretacija motiva koje je ona vidjela u tom tekstu.
Radiosarajevo.ba: Po najavama zaključujemo da je predstava Bordel Eden na scenu postavljena na neuobičajen način i da traje prilično dugo - možemo li saznati nešto više o tome?
Bajramović: Ja sam jučer gledao generalnu probu, predstava je sigurno drugačija od svega što se do sada vidjelo, ne nužno na scenama sarajevskih pozorišta, ali sasvim sigurno na sceni Narodnog pozorišta. Predstava je proizvod laboratorijskog načina rada, jako je dobro i osvježavajuće vidjeti naše glumce u nekim potpuno drugačijim okolnostima i vidjeti scenu Narodnog pozorišta u jednoj potpuno drugačijoj perspektivi.
Radiosarajevo.ba: Glumci koji su govorili na press konferenciji jednoglasni su u ocjeni da je stvaralački proces na predstavi bio jedinstven. Kako ste sarađivali s glumcima, redateljicom Mirjanom Medojević i dramaturgom Benjaminom Konjicijom?
Bajramović: Ja sam tu više figurirao kao autor teksta i nisam bio aktivni član autorskog tima niti sam aktivno učestvovao na probama, bio sam prisutan na par proba u početku, ali onda su me uzele neke druge obaveze.
Radiosarajevo.ba: Rekli ste da je tekst alegoričan i imali ste priliku pogledati predstavu, na koji način konkretno je ona povezana sa aktulnim trenutkom u Bosni i Hercegovini?
Bajramović: To je dosta teško pitanje, čitava predstava je na neki način eksperimentalna i asocijativna, sredstva predstave kojima komunicira sa publikom su dosta apstraktnija od onoga što mi nalazimo u nekom konvencionalnijem teatru. Teško je idejno pronaći u jednoj ili dvije rečenice reći kako je to povezano, ali ono je sigurno povezano na emotivno i asocijativnom planu. Može se naslutiti atmosfera teksta ili u ovom slučaju atmosfera svijeta u kojem mi živimo u sredstvima te predstave.
Foto:NPS: Scene iz predstave Bordel Eden
Radiosarajevo.ba: Predstava nosi oznaku 16+ zašto?
Bajramović: Predstava je u svojoj pojavnosti dosta slobodna, mislim da je ta oznaka opravdana. Ima tu i golotinje i različitih 16+ sredstava.
Radiosarajevo.ba: Premijera je već rasprodana, imate li podatke za reprizu?
Bajramović: Na press konferenciji sam čuo da za reprizu ima još ulaznica, ali to je bilo jučer. Ne znam kakva je situacija danas što se toga tiče.
Radiosarajevo.ba: Imate li u pripremi neko novo djelo koje bi eventualno moglo prerasti u predstavu?
Bajramović: Radim na novom komadu, imam neki stariji komad koji trebam preraditi prije nego što se on eventualno postavi pa ćemo vidjeti. Još uvijek je sve dosta maglovito.
Po motivima drame Benjamina Bajramovića BORDEL EDEN
režija: Mirjana Medojević
dramaturgija: Benjamin Konjicija
asistentice režije: Minja Novaković i Mina Vavan
prostori: Mirjana Medojević / Gabrijel Lazić / Faruk Hajdarević
scenski pokret: Jurij Konjar / Ena Kurtalić
kostim: Lejla Hodžić
maska: Bojan Glogovac
autorska muzika: Iztok Koren / Jelena Laban / Nerman Mahmutović / Benjamin Konjicija / Faruk Hajdarević
svjetlo: Gabrijel Lazić / Damir Čobo / Mirjana Medojević
autorica plakata: Sanja Kulenović
U ulogama: Amina Begović, Amra Kapidžić, Sanela Pepeljak, Sanela Krsmanović, Dina Mušanović, Ana Tikvić, Maja Salkić, Amila Terzimehić, Nerman Mahmutović, Riad Ljutović, Mak Čengić, Mirvad Kurić, Damir Čobo, Alen Konjicija i Faruk Hajdarević.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.