Bursać o PISA-i: Tako vam je to u zemlji gdje je obrazovanje gubitak vremena
Rezultate PISA testiranja u Bosni i Hercegovini komentarisao je novinar i kolumnista Dragan Bursać.
Smatra da je vijest o tome da je svaki drugi 15-godišnji učenik u zemlji funkcionalno nepismen "odjeknula taman toliko koliko državu interesuje obrazovanje mladih. Dakle, nikako!"
Često postavljana pitanja na temu PISA istraživanje u BiH
Izdvojio je činjenicu da pola učenika nije matematički i čitalački pismeno, kao i da nije pismeno iz prirodnih nauka.
Zatim je na Facebooku napisao i ovo:
"A kako i zašto bi bili kad se diplome kupuju na kilogram, po krajputaškim 'obrazovnim institucijama', kad ministri za pola godine od srednjoškolca postaju doktoranti, a savjetnici diplomiraju, pa srednju školu završe."
Rezultati testiranja za Bursaća nisu pokazatelj da su djeca, kako je napisao, glupa i neobrazovana dodavši:
"Samo vide da budućnost svoju u ovoj zemlji mogu kovati u domaćoj stranačkoj centrali ili na mješalici u inostranstvu."
Kako je istakao, u društvu u kome se cijeni poslušnost, a ne znanje, u problemu će biti zapravo onih 50 posto funkcionalno pismenih.
"Jer, nema mjesta za njih, a diplome im ne trebaju za mješalicu. Tako vam je to u zemlji u kojoj je obrazovanje gubitak vremena, a glagol 'preučiti' sinonim za kojekakve mentalne poremećaje. Dobro mi ikako", zaključio je Bursać.
Programme for International Student Assessment ili PISA testiranje je prvi put u Bosni i Hercegovini provedeno prošle godine u 79 zemalja svijeta. Testirano je nekoliko hiljada 15-godišnjih učenika u bosanskohercegovačkim javnim i privatnim školama. Testirani su matematička, čitalačka i pismenost iz prirodnih nauka.
PISA: Svaki drugi učenik u BiH funkcionalno nepismen, neophodna hitna reforma
Bosna i Hercegovina se rangirala na 62. mjesto. U regiji su lošiji samo Sjeverna Makedonija i i Kosovo. U pismenosti iz prirodnih nauka, Bosna i Hercegovina je najlošije rangirana u ovom dijelu svijeta.
PISA nije elitizam i takmičenje, već prilika za promjene u obrazovanju
Testiranje je provedeno pod pokroviteljstvo Organizacije za ekonomsku saradnju (OECD). U Bosni i Hercegovini ga je provela Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje (APOSO). Prvi put ovakvo testiranje u svijetu je provedeno 2000. godine.
Za testiranje u Bosni i Hercegovini je potrošena jedna marka po učeniku. Testirano je 6.480 učenika - 3.148 djevojčica i 3.332 dječaka iz 213 osnovnih i srednjih škola širom Bosne i Hercegovine.
Provođenje prvog ovakvog testiranja u Bosni i Hercegovini su omogućili pojedine strane države, među kojima su Sjedinjene Američke Države i Švicarska, Evropska unija i međunarodne organizacije UNICEF, OSCE, Save the Children i Fond otvoreno društvo.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.