Znate li zašto zimi više hrčete i kako to spriječiti u 30 sekundi?

0
Radiosarajevo.ba
Znate li zašto zimi više hrčete i kako to spriječiti u 30 sekundi?
Foto: Pexels / Ilustracija

Nije zabavno spavati pored osobe koja hrče, a zimi se to može pogoršati.

Stručnjaci kažu da je to zato što je zrak općenito suši tokom hladnijih mjeseci što može uzrokovati začepljenost nosa i grla. Ljudi također zimi više vremena provode u zatvorenom prostoru, što često dovodi do manje ventilacije i više prašine u zraku. Opet, to može uzrokovati začepljenje i potaknuti hrkanje, piše Mirror.

Čak bi i nošenje debljih pidžama, da bi se ugrijali jer vani temperature padaju, moglo staviti pritisak na prsa i grlo, pogoršavajući kasnonoćno hrkanje. No, ako ste umorni od spavanja na sofi nakon što ste probudili cijelu kuću, postoje neki jednostavni trikovi za sprečavanje hrkanja. Jedna vježba traje samo 30 sekundi i može dovesti do impresivnog smanjenja hrkanja od 59 posto.

Nova atrakcija na Baščaršiji: Da li ste vidjeli "Sarajevski dijamant"?

Nova atrakcija na Baščaršiji: Da li ste vidjeli "Sarajevski dijamant"?

Martin Seeley, stručnjak za spavanje i izvršni direktor kompanije MattressNextDay, preporučuje osobama koje hrču da počnu koristiti 30-sekundnu vježbu jezika u svoju noćnu rutinu, jer bi jačanje mišića moglo pomoći u smanjenju hrkanja. Jednostavno zatvorite usta i pomaknite jezik u jednom smjeru 10 puta, zatim u drugom smjeru 10 puta, a zatim u trećem smjeru. Prema riječima stručnjaka, hrkači će rezultate vidjeti nakon samo tri noći.

Još jedna vježba za jezik, koju preporučuje Sleep Foundation, uključuje postavljanje vrha jezika na stražnju stranu gornjih prednjih zuba. Zatim polako kliznite jezikom unatrag tako da se vrh kreće duž nepca. Ovo treba ponoviti pet do deset puta.

Dok se hrkanje može smatrati samo dosadnom navikom, ono može biti znak ozbiljnijeg zdravstvenog problema. NHS zapravo navodi glasno hrkanje kao uobičajeni simptom apneje – stanja koje uzrokuje prestanak i početak disanja tokom sna.

Ove četiri namirnice treba navečer da jedete kako biste riješili probleme sa spavanjem

Ove četiri namirnice treba navečer da jedete kako biste riješili probleme sa spavanjem

Ako se ne liječi, apneja za vrijeme spavanja može postati mnogo ozbiljnija i počet će utjecati na druge pokazatelje zdravlja poput krvnog pritiska. Oni s ovim stanjem trebaju posjetiti svog doktora opće prakse jer ćete možda morati spavati uz CPAP uređaj.

Drugi tretmani uključuju korištenje uređaja tipa štitnika za desni koji drži vaše disajne puteve otvorenima, kao i operaciju. 'Može biti teško reći imate li apneju za vrijeme spavanja', dodali su iz NHS-a, 'Moglo bi pomoći da zamolite nekoga da ostane s vama dok spavate kako bi mogli provjeriti simptome'. Ostali znakovi uključuju osjećaj jakog umora tokom dana, ispuštanje zvukova dahtanja ili šmrcanja dok spavate i učestalo buđenje tijekom noći, piše Večernji list.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije