Znanstvenici iznenadili otkrićem: Piće koje može povećati rizik od širenja opasnih bakterija

Arhiv / Ilustracija

Znanstvenici su došli do zanimljivog i potencijalno zabrinjavajućeg otkrića u vezi s bezalkoholnim i niskoalkoholnim pivama, koja su mnogima omiljena pića. Istraživanje je pokazalo da odluka o konzumiranju 'zdravijih' bezalkoholnih piva može predstavljati rizik od širenja opasnih bakterija.

Istraživači su u svom eksperimentu dodali male količine pet različitih sojeva bakterija, uključujući E. coli i salmonelu, u bezalkoholna i niskoalkoholna piva. Rezultati su pokazali da ovakva piva može postati plodno tlo za preživljavanje bakterija koje uzrokuju trovanje hranom. Nedostatak alkohola i odsutnost normalnih procesa proizvodnje pive znače da bakterije mogu preživjeti više od dva mjeseca u ovim pivama.

Stoga su znanstvenici sugerisali da je možda sigurnije držati se tradicionalnih piva, konzumirajući ih umjereno, umjesto da se odlučite za bezalkoholne varijante. Dr. Ann Charles-Vegdahl sa Sveučilišta Cornell objasnila je da je tradicionalna piva sigurnija od patogena koji se prenose hranom zbog nekoliko zaštitnih čimbenika, uključujući koncentraciju alkohola, gorčinu od hmelja, nizak pH, visoku razinu otopljenog ugljičnog dioksida i nisku razinu kisika.

Duge kolone vozila na graničnim prelazima iz BiH prema Hrvatskoj

Kada su ovi čimbenici prisutni u nedovoljnoj mjeri, pivo postaje osjetljivije na rast patogena.

Pitanje o tome je li bezalkoholno pivo zdravija alternativa često se postavlja. Bezalkoholna piva obično se percipiraju kao bolji izbor zbog manjeg štetnog utjecaja alkohola na tijelo. Prekomjerna konzumacija alkohola može povećati rizik od različitih zdravstvenih problema, uključujući bolesti srca, jetre i rak.

Epidemija modernog doba: Evo kako endometrioza utiče na plodnost žene?

NHS (National Health Service) preporučuje ograničavanje unosa alkohola na najviše 14 jedinica sedmično, što otprilike odgovara šest čaša vina ili šest krigli piva od četiri posto alkohola.

Međutim, najnovija istraživanja objavljena u časopisu Journal of Food Protection ukazuju na potencijalne rizike vezane uz bezalkoholna piva. Naučnici su u svojim istraživanjima dodali male količine pet različitih sojeva bakterija, uključujući E. coli i salmonelu, u bezalkoholna i niskoalkoholna piva, piše Klik.hr.

Ova istraživanja naglašavaju važnost pridržavanja sigurnosnih standarda u proizvodnji bezalkoholnih i niskoalkoholnih piva. Iako bezalkoholna piva mogu biti atraktivna alternativa za one koji žele izbjeći alkohol, važno je biti svjestan potencijalnih rizika koji se mogu pojaviti u vezi s tim pićima.