Ove dvije vrste pića povećavaju rizik od kardiovaskularnih bolesti: Preporučuje se da ih izbjegavate

0
Radiosarajevo.ba
Ove dvije vrste pića povećavaju rizik od kardiovaskularnih bolesti: Preporučuje se da ih izbjegavate
Foto: Pexels / Ispijanje napitka/Ilustracija

Nova analiza objavljena u časopisu American Society for Nutrition proučila je kako šest različitih vrsta popularnih pića utječe na kardiovaskularno zdravlje i rizik od smrtnosti. Čaj, kafa, voćni sok, energetsko piće, alkohol i napitak zaslađen šećerom ili umjetno zaslađen bili su predmet istraživanja.

Istraživači su otkrili da dugotrajna konzumacija zaslađenih pića i alkohola može povećati rizik od kardiovaskularne smrtnosti i za muškarce i za žene. Prethodna istraživanja sugeriraju da energetska pića mogu biti povezana sa srčanim aritmijama, srčanim zastojem i ishemijom miokarda.

Šećer, prisutan u većini zaslađenih napitaka, može povisiti krvni pritisak, povećavajući rizik od srčanog udara, moždanog udara i drugih srčanih bolesti. Iako je umjerena konzumacija šećera u sklopu zdrave prehrane prihvatljiva, prekomjerna konzumacija treba se izbjegavati.

Pismo jednog roditelja iz Sarajeva: Da li iko razmišlja kako štrajkovi nastavnika utječu na djecu?

Pismo jednog roditelja iz Sarajeva: Da li iko razmišlja kako štrajkovi nastavnika utječu na djecu?

Druga istraživačka studija, objavljena u American Journal of Clinical Nutrition, ispitala je može li tjelesna aktivnost umanjiti negativne učinke zaslađenih ili umjetno zaslađenih napitaka na kardiovaskularne bolesti. Rezultati su pokazali da tjelesna aktivnost možda neće potpuno neutralizirati štetne učinke prekomjerne konzumacije slatkih pića.

Dakle, ako ste osoba koja stalno nešto mora piti, razmislite o odabiru nečeg s nižim sadržajem šećera kada je to moguće i čuvanju slatkih pića za posebne prilike.

Nova istraživanja otkrila: Ovo popularno voće može poboljšati raspoloženje u samo četiri dana

Nova istraživanja otkrila: Ovo popularno voće može poboljšati raspoloženje u samo četiri dana

U nastavku je popis opcija koje će vam pomoći:

  • kafa (bez šećera i mlijeka), za koju je ovo novo istraživanje pokazalo da je zdrava za srce
  • biljni čaj, za koji je u ovoj novoj studiji utvrđeno da je zdrav za srce
  • kombucha s niskim udjelom šećera
  • smoothieji koji sadrže vlakna, proteine i zdrave masti
  • topli kakao
  • kokosova voda

Preporučuje se razmotriti alternative s nižim sadržajem šećera, poput kafe bez dodanog šećera i mlijeka, biljnog čaja, ili napitaka s niskim udjelom šećera poput kombuche. Iako je povremeno uživanje u zaslađenim napicima prihvatljivo, pažnja na unos šećera ostaje ključna za očuvanje kardiovaskularnog zdravlja.

Ova nova analiza potiče na promišljeno biranje pića i naglašava važnost svjesnosti o sastavu pića koje konzumiramo radi očuvanja zdravlja srca, piše mbg.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije