Istraživanja otkrila: Reklame i influenceri itekako utječu na navike mladih
Stručnjaci su otkrili da što više vremena mladi provode na društvenim mrežama, to je veća vjerojatnost da će pokupiti nezdrave navike, poput pušenja običnih ili e-cigareta.
Povezanost je bila još očitija kod češćeg korištenja društvenih mreža: oni koji su na njima provodili sedam sati dnevno imali su čak četiri puta veći rizik da počnu "vapati" te osam puta veći rizik da počnu pušiti u odnosu na one koji ne koriste društvene medije ili to čine rijetko.
Potiču pušenje
U istraživanje, objavljeno u časopisu Torax, bili su uključeni podaci 10.808 osoba u dobi između 10 i 25 godina. Autori studije i znanstvenici s Imperial College London School of Public Health otkrili su da e-cigarete puši samo 0,8 posto onih koji ne koriste društvene mreže u usporedbi s 2,4 posto onih koji ih koriste jedan do tri sata dnevno, 3,8 posto onih koji koriste društvene mreže četiri do šest sati dnevno te četiri posto onih koji ih koriste više od sedam sati dnevno.
Požar u Sarajevu: Vatrogasci na terenu
Što se pušenja tiče, pokazalo se da puši dva posto ispitanika koji ne koriste društvene mreže, čak 9,2 posto onih koji ih koriste jedan do tri sata dnevno, 12,2 posto onih koji koriste društvene mreže četiri do šest sati dnevno te 15,7 posto onih koji ih koriste više od sedam sati dnevno.
"Društvene mreže možda potiču pušenje i korištenje e-cigareta ciljanim reklamama i korištenjem influencera koje plaćaju proizvođači duhana i e-cigareta", smatraju naučnici, ističući da bi mladi ljudi trebali u online prostoru biti jednako zaštićeni kao u stvarnom prostoru te bi vladajuće strukture trebale razmisliti o načinu na koji je to moguće postići.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.