Imate psorijazu: Evo šta trebate jesti, a šta izbjegavati ako imate tu autoimunu bolest

0
Radiosarajevo.ba
Imate psorijazu: Evo šta trebate jesti, a šta izbjegavati ako imate tu autoimunu bolest
FENA / Psorijaza - kožno oboljenje

Psorijaza je složena autoimuna bolest koja utječe na kožu i izazovna je za one koji se s njom bore. Dok mnogi traže rješenja u medicinskim tretmanima, nova istraživanja sugeriraju da se pažljivim pristupom prehrani može postići značajno olakšanje.

Iako je potrebno više istraživanja kako bi se razumjela veza između prehrane i psorijaze, trenutni znanstveni dokazi sugeriraju da pravilna prehrana može biti korisna u upravljanju ovom kožnom bolešću. Pri tome je važno konzultirati se s nutricionistom ili doktorom kako bi se osiguralo pravilno planiranje prehrambenih promjena.

Važno je naglasiti da nema univerzalne dijete koja će odgovarati svim osobama s ovom bolešću. Ipak, postoje neka opća pravila i smjernice koje mnogi pacijenti smatraju korisnima u upravljanju simptomima. Evo popisa namirnica koje bi trebalo konzumirati, odnosno izbjegavati.

Zavod za javno zdravstvo FBiH se oglasio o legioneli: Ovo je ključna zaštitna mjera

Zavod za javno zdravstvo FBiH se oglasio o legioneli: Ovo je ključna zaštitna mjera

Šta treba konzumirati:

Omega-3 masne kiseline

Losos, skuša, sardine, orašasti plodovi poput oraha i badema te lanene sjemenke bogati su omega-3 masnim kiselinama koje mogu smanjiti upalu kože i ublažiti simptome psorijaze.

Vitamin D

Masna riba poput lososa, tune i sardina, jaja, mliječni proizvodi i obogaćene namirnice korisni su izvori vitamina D, koji je važan za zdravlje kože i imunosni sistem.

Probiotici

Fermentirani mliječni proizvodi poput jogurta, kefira i fermentiranog povrća podržavaju zdravlje crijeva i imunoog sistema što ima pozitivan učinak na simptome psorijaze.

Nutricionista savjetuje: Posvetiti posebnu pažnju planu ishrane nakon posta, šta raditi, a šta ne?

Nutricionista savjetuje: Posvetiti posebnu pažnju planu ishrane nakon posta, šta raditi, a šta ne?

Antioksidansi

Voće bogato antioksidansima, poput bobičastog voća (borovnice, maline, kupine), agruma (naranče, grejp) i jabuka te povrće poput špinata, brokule, kelja i paprike može pomoći u smanjenju oksidativnog stresa i poboljšati zdravlje kože.

Šta treba izbjegavati:

Prerađeni šećeri

Izbjegavajte konzumaciju hrane i pića s visokim udjelom rafiniranog šećera, poput slatkiša, gaziranih pića, slatkih peciva i sladoleda jer takva hrana može pogoršati upalu i osjetljivost kože.

Zasićene masnoće

Masna i pržena hrana, punomasni mliječni proizvodi, meso s visokim udjelom masnoće te pržene grickalice trebali bi se smanjiti ili izbjegavati jer zasićene masnoće mogu povećati upalu u tijelu.

Alkohol

Može pogoršati simptome psorijaze kod nekih ljudi pa se preporučuje umjerena konzumacija ili čak potpuno izbjegavanje alkohola.

Doktorica savjetuje: Jednostavan raspored ishrane za zdrava crijeva

Doktorica savjetuje: Jednostavan raspored ishrane za zdrava crijeva

Gluten

Iako veza između glutena i psorijaze nije potpuno razjašnjena, neki ljudi sa psorijazom primjećuju poboljšanja u simptomima nakon izbjegavanja glutena, osobito ako imaju i dijagnosticiranu celijakiju pri čemu je stroga bezglutenska prehrana zapravo terapija.

Važno je napomenuti da je individualna reakcija na hranu varijabilna. Pacijenti bi trebali pratiti kako njihovo tijelo reaguje na određene namirnice te prilagoditi prehranu vlastitim potrebama i preferencijama, piše Živim.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (0)

/ Povezano

/ Najnovije