Cimet, kurkuma, med / Trikovi koji će pretvoriti šoljicu kafe u zdraviji napitak

28. 09. 2020. u 12:37:00 Radiosarajevo.ba

Shares: 7

Kafa je bogata antioksidansima, molekulama koje pomažu tijelu u borbi protiv slobodnih radikala pa tako smanjuje rizik od srčanih oboljenja. To nije sve, ona pomaže i u spriječavanju degeneracije mrežnice na oku, smanjuje mogućnost pojave raka kože, grla, jetre i debelog crijeva te nastanka dijabetesa tipa

Da bi kafa imala sve dobrobiti - važno je u njoj ne pretjerivati te piti do maksimalno tri šoljice na dan, kao i kloniti se raznih nezdravih dodataka. Postoje trikovi koji vašu šoljicu mogu učiniti još zdravijom, ističu stručnjaci za Insider.

1. Držite se crne

Crna kafa, uključujući espresso, ima znatno manje kalorija nego capuccino, kave s mlijekom ili druge verzije. Ako želite smanjiti kalorije i održati kafu što zdravijom, razmislite o kuhanju obične kafe bez dodataka, koja se isprva može činiti gorkom , ali, već za sedmicu dana vaši će se okusni pupoljci posve naviknuti, ističu stručnjaci.

2. Ako dodajete mlijeko - birajte bademovo

Iako je zdravije kafu piti bez mlijeka, ako ga već morate dodati, tada birajte bademovo. Pod pretpostavkom da niste alergični na orašaste plodove, ovo je najbolja 'mliječna' opcija. Za razliku od punomasnog mlijeka, koje vašu šoljicu kafe može 'pojačati' do 180 kalorija, bademovo mlijeko će vašu kafu zadržati ispod 100 kalorija po šalici.

3. Izbjegavajte umjetna vrhnja i šlag

Obično je riječ o malim gotovim pakiranjima spremnim za ulijevanje u šoljicu kafe, ali, takvi su dodaci prepuni šećera i masnoća te ih je najbolje izbjegavati. Ako već želite obogatiti okus, odlučite se za kokosovo mlijeko s malo ekstrakta vanilije.

4. Dodajte cimet

Dodavanje cimeta u kafu zapravo može imati nekoliko zdravstvenih blagodati. Healthline izvještava da cimet može pomoći u smanjenju upala u cijelom tijelu i povezan je sa zdravljem srca. Osim toga, cimet dokazano pomaže u stabilizaciji šećera u krvi te je saveznik dobrog imuniteta i mršavljenja, prenosi 24sata.hr.

5. Još bolje je i s malo meda

Iako ga smatramo klasičnim dodatkom za čaj, ako volite slađu kafu, obavezno je isprobajte s dodatkom meda. On će kafi dati dodatnu aromu, ali i pomoći podizanju imuniteta te je dodatno obogatiti antioksidansima.

6. Čokolada za hladnije dane

Nezaslađeni kakao i tamna čokolada izvrsni su dodaci bilo kojem piću od kave. Studije su utvrdile brojne zdravstvene beneficije, poput uravnoteženja kolesterola i potencijalnih svojstava za prevenciju raka

7. Možete staviti i malo maslaca

Posljednjih godina u kafu se sve češće dodaje i maslac umjesto mlijeka. Zdrave masnoće, osim što pružaju osjećaj sitosti, pomažu u koncentraciji, a kako biste potaknuli metabolizam i povećali razinu energije, u kafu možete dodati kokosovo ulje.

8. I boja šalice utječe na okus

Istraživanje za Flavor iz 2014. pokazalo je da boja vaše šoljice za kafu može utjecati na to koliko kafu smatrate slatkom ili gorkom. Iako nije definitivno, studija je otkrila da je prilikom pijenja iz bijele šoljice doživljaj kafe intenzivniji nego iz prozirne. Osim toga, kafa će djelovati jačom ako je pijete iz crvene ili žute šalice nego što je slučaj kod šoljica pastelnih boja.

9. Kurkuma u kavi za bolje raspoloženje

Možda vam se čini čudnim, ali, sve je više dokaza o zdravstvenim prednostima kurkume, stoga je šoljica kafe obogaćena s pola kašike kurkume i vrlo malo papra, za njenu bolju apsorpciju, velik doprinos zdravlju, štiti od raka, jača imunosni sistem, pomaže u izbacivanju toksina iz tijela, a može pomoći i protiv depresije.

10. Sve je bolje od šećera - stevija je idealna

Štetnost šećera više nije potrebno naglašavati. Stevija je prirodni zaslađivač koji nema djelovanje na šećer u krvi i nije štetan. Biljka stevija je ljekovita, odavno je poznato njeno antibakterijsko, protuupalno, pa čak i antikancerogeno djelovanje. Također je djelotvorna protiv karijesa.

NEMA KOMENTARA