Naučnici otkrili najveću crnu rupu koja je 30 puta veća od mase Sunca

Naučnici otkrili najveću crnu rupu koja je 30 puta veća od mase Sunca
Foto: Printscreen / You Tube / Otkrivena Crna rupa

Britanski astronomi otkrili su ogromnu crnu rupu oko 30 milijardi puta veću od mase Sunca, a naučnici sa Sveučilišta Durham rekli su da je ta crna rupa jedna od najvećih ikada otkrivenih.

Tim je svoja otkrića objavljena u stručnom časopisu Monthly Notices of the Royal Astronomical Society, opisao kao "izuzetno uzbudljiva".

"Ova posebna crna rupa, koja je otprilike 30 milijardi puta veća od mase našeg Sunca, jedna je od najvećih ikad otkrivenih", rekao je glavni autor dr. James Nightingale, s Odsjeka za fiziku na Sveučilištu Durham.

Podcast s Tomom – Jadranka Miličević: Za femicid nije kriv samo pojedinac, već čitavo društvo

Ogromne crne rupe su najmasivniji objekti u svemiru, s masom između 10 i 40 milijardi puta većom od mase Sunca. Astronomi vjeruju da se mogu pronaći u središtu svih velikih galaksija poput Mliječnog puta.

Ultramasivne crne rupe su rijetke, a njihovo porijeklo je nejasno. Neki vjeruju da su nastale ekstremnim spajanjem masivnih galaksija prije nekoliko milijardi godina dok je svemir još bio mlad.

Također, naučnici su iskoristili efekt gravitacijske leće koji im je otkrio crnu rupu, regiju u kojoj je gravitacijska sila toliko snažna da čak ni svjetlost ne može pobjeći. Zatim su su koristili simulacije superačunala na Sveučilištu Durham i slike snimljene svemirskim teleskopom Hubble kako bi potvrdili njenu veličinu.

Naučnici otkrili misterioznu crnu rupu koja je usmjerila svjetlost direktno prema Zemlji

Rekli su da je ovo prva crna rupa otkrivena pomoću gravitacijske leće.

"Većina najvećih crnih rupa za koje znamo su u aktivnom stanju, gdje se materija uvučena u blizinu crne rupe zagrijava i oslobađa energiju u obliku svjetlosti, X-zraka i drugog zračenja", rekao je Nightingale.

NASA objavila kako zvuči crna rupa, poprilično je jezivo

"Međutim, gravitacijska leća omogućuje proučavanje neaktivnih crnih rupa, nešto što trenutno nije moguće u dalekim galaksijama. Ovaj bi nam pristup mogao omogućiti otkrivanje mnogo više crnih rupa izvan našeg lokalnog svemira i otkriti kako su ti egzotični objekti evoluirali

Naučnici su rekli da njihov rad otvara "zanimljivu mogućnost" da astronomi mogu otkriti više ultramasivnih crnih rupa nego što se dosad mislilo, prenosi portal 24 sata hr.