Istraživanje ponudilo odgovor na vječno pitanje: Zašto smo najkreativniji tokom tuširanja?

1
Radiosarajevo.ba
Istraživanje ponudilo odgovor na vječno pitanje: Zašto smo najkreativniji tokom tuširanja?
Foto: Pexels / Tuširanje

Jeste li se ikada zapitali zašto briljantne ideje često dolaze u trenutku dok stojite pod tušem? Ta iznenadna inspiracija, koja mnogima dolazi tokom naizgled običnih aktivnosti poput tuširanja, hodanja ili vrtlarenja, sada ima znanstveno objašnjenje.

Skupina naučnika, predvođena Zacom Irvingom sa Univerziteta Virginije i Caitlin Mills sa Univerziteta Minnesote, istražila je kako um lutanja tokom umjereno zahtjevnih aktivnosti može potaknuti kreativnost.

Prema istraživačima, tuširanje – i slične aktivnosti koje zahtijevaju umjerenu razinu pažnje – stvara idealne uvjete za kreativno razmišljanje.

Christian Schmidt o neustavnom 9. januaru: "Nepoštivanje odluka suda može biti krivično djelo"

Christian Schmidt o neustavnom 9. januaru: "Nepoštivanje odluka suda može biti krivično djelo"

Ključna uloga uma lutanja

Zac Irving, izvanredni profesor filozofije, objašnjava: "Recimo da ste zapeli na nekom problemu. Što radite? Vjerojatno nećete gledati kako se suši boja na zidu. Umjesto toga, radite nešto umjereno zahtjevno, poput šetnje, vrtlarenja ili tuširanja. Sve te aktivnosti angažuju vaš um na način koji omogućava kreativno razmišljanje."

Ovo istraživanje nadovezuje se na studiju iz 2012. godine Inspired by Distraction, koja je ukazala na to da um lutanja pogoduje kreativnom razmišljanju. Međutim, Irving ističe kako ta ranija studija nije precizno mjerila um lutanja, već razinu distrakcije sudionika.

Eksperiment: cigla, spajalica i kreativnost

Kako bi testirali učinak aktivnosti na kreativnost, naučnici su sudionicima dali zadatak smišljanja alternativnih načina upotrebe cigle ili spajalice. Sudionici su podijeljeni u dvije grupe: jedna je gledala „dosadan“ video o dvojici muškaraca koji slažu veš, dok je druga gledala „umjereno zanimljiv“ isječak iz filma Kad je Harry sreo Sally.

Rezultati su pokazali da su sudionici koji su gledali umjereno zanimljiv video generisali više kreativnih ideja, a njihov je um lutao tokom zadatka.

Ravnoteža fokusa i slučajnih asocijacija

Autori studije zaključuju da kreativno razmišljanje zahtijeva ravnotežu između usredotočenog, linearnog razmišljanja, koje ograničava originalnost, i slobodnih, slučajnih asocijacija, koje često nisu korisne. Upravo umjereno zahtjevne aktivnosti poput tuširanja omogućavaju ovu ravnotežu.

Dakle, sljedeći put kada vas uhvati inspiracija pod tušem, zahvalite se svojem umu lutanja. To nije slučajnost, već dokazano naučno pravilo, piše Klik.hr.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije