Veliki uspjeh: Mali japanski roveri sletjeli na asteroid i počeli slati slike

Veliki uspjeh: Mali japanski roveri sletjeli na asteroid i počeli slati slike
Foto: Twitter / Trenutak slijetanja

Dva mala rovera iz japanske svemirske letjelica Hayabusa 2 spustila su se na asteroid Ryugu koji se nalazi 300 miliona kilometara od Zemlje, javlja Japan Times.

Iz Japanske svemirske agencije (JAXA) javili su kako će dva mala rovera Minerva-II-1 fotografirati asteroid i izmjeriti temperature prije nego što se glavna sonda spusti na njega. Objavili su već i prve fotke koje su roveri poslali.

Dva rovera visine 18 i 7 centimetara te težine oko jednog kilograma trebali bi se kretati po površini Ryugua čija je gravitacija slaba pa je pothvat izuzetno težak.

Ako uspiju, bit će to prvi put da su istraživači proveli promatranje pomoću robota na površini nekog asteroida.

Hayabusa 2 lansiran je u decembru 2014. godine kako bi istražio nastanak Sunčevog sistema i porijeklo života. Namješten je da ostane na asteroidu oko godinu i po dana prije povratka na Zemlju, pred kraj 2020. godine, rekli su iz JAXA-e.

Njegov prethodnik, Hayabusa (ime na japanskom znači sivi sokol), vratio se na Zemlju u junu 2010. godine, nakon sedmogodišnjeg putovanja na asteroid Itokawa, objavio je Index.hr.