Ovo će promijeniti svijet: NASA planira graditi kuće na mjesecu

Ovo će promijeniti svijet: NASA planira graditi kuće na mjesecu
Foto: N. G. / Radiosarajevo.ba / Ilustracija

NASA je otkrila svoje planove za izgradnju kuća na mjesecu. Svemirska agencija angažovala je kompaniju ICON sa sjedištem u Austinu (SAD) da izgradi objekte na mjesecu do 2040. godine.

Lunarni plan nazvan je Projekt Olympus, u kojem će NASA poslati 3D printer na Mjesec kako bi izgradio strukture oko njega s posebnim lunarnim betonom formiranim od kamenih čipova, mineralnih fragmenata i prašine s površinskog sloja mjeseca.

NASA također sarađuje s privatnim firmama i univerzitetima kako bi pomogla u izradi vrata, namještaja, pločica, itd.

Ko to tamo mijenja identitet Baščaršije? Kontaktirali smo Federalnu upravu za inspekcijske poslove

"Imamo sve prave ljude sa zajedničkim ciljem, zbog čega vjerujem da ćemo tamo stići", rekla je Niki Werkheiser, direktorica za tehnološko sazrijevanje u NASI, za NYT.

"Svi su spremni napraviti ovaj korak zajedno, pa ako razvijemo svoje osnovne sposobnosti, nema razloga da to nije moguće."

Misterija u svemiru: Naučnici otkrili galaksije jednake našoj na mjestima gdje ih ne bi trebalo biti

Međutim, jedan veliki problem suočava se s Projektom Olympus.

Kako je opisano u NYT-u, Mjesec je domaćin lunarnoj prašini tako jakoj da može probiti staklo i oštetiti materijale za izgradnju kuća.

Također, lansiranje materijala u svemir će biti izazovno, zbog čega je svemirska agencija sklopila partnerstvo s ICON-om.

Koristit će lunarnu zemlju u svom 3D printanju kako bi izgradili ove kuće.

"Prva stvar koja se mora dogoditi je dokaz koncepta. Možemo li zaista manipulirati zemljom na površini mjeseca i pretvoriti je u građevinski materijal?", rekla je Jennifer Edmunson, glavna geologinja na Marshall Space Flight Centru za projekat.

"Moramo početi ovaj razvoj sada ako želimo ostvariti staništa na Mjesecu do 2040. godine."

Ljudi na mjesecu

ICON će testirati svoj printer u NASA-inom Marshall Space Flight Centru sljedeće godine prije nego što započne izgradnja u svemiru kako bi vidjeli može li izdržati okolinu.

Victor Pritchett, direktor odjela za eksperimentalne tečnosti i testiranje okoline na Marshallu, objasnio je da ima dvanaest testnih komora s istim uslovima zračenja i termičkog vakuuma što bi izdržali izvan Zemlje.

Dodao je da ako materijali izdrže ove komore, vjerovatno će moći trajati u svemiru. Prvo će NASA morati lansirati platforme za slijetanje raketa koje će nositi 3D printere na mjesec.

Ove platforme bit će udaljene od mjesta izgradnje kako bi se mogla smanjiti prašina koja se podiže prilikom slijetanja i uzlijetanja, piše Unilad.