Naučnici konačno otkrili šta se nalazi u unutrašnjosti Mjeseca: Pripremite se na ovo

Foto: N. G. / Radiosarajevo.ba / Ilustracija

Nova istraživanja unutrašnje strukture mjeseca pružaju fascinantne uvide u njegovu evoluciju i moguća objašnjenja zašto je izgubio svoje magnetsko polje. Astronomi predvođeni Arthurom Briaudom iz Francuskog nacionalnog centra za naučna istraživanja proveli su detaljnu analizu i modeliranje unutrašnje jezgre Mjeseca.

Istraživanje, koje se oslanjalo na seizmičke podatke iz svemirskih misija i eksperimenata lunarnog laserskog određivanja udaljenosti, otkrilo je nekoliko ključnih činjenica o strukturi Mjeseca.

Prvo, unutrašnja jezgra mjeseca je čvrsta i ima radijus od oko 258 kilometara, što je otprilike 15 posto cijelog Mjeseca. Gustina ove jezgre iznosi oko 7.822 kilograma po kubnom metru, što je vrlo blizu gustini željeza.

EU 20 godina nakon velikog vala proširenja: Da li je spremna za primanje novih članica?

Ovo otkriće potvrđuje ranija istraživanja koja su sugerisala postojanje čvrste unutrašnje jezgre slične Zemljinoj. 2011. godine, NASA-ina planetarna naučnica Marshall Renee Weber također je pronašla dokaze o čvrstoj unutrašnjoj jezgri mjeseca koristeći seizmičke podatke s misije Apollo.

Osim toga, istraživači su otkrili da se unutrašnja jezgra mjeseca aktivno okreće duboko u njegovom plaštu.

Velika utrka: Zašto je južni pol Mjeseca toliko važan?

Ovo otkriće podržava teoriju da je magnetno polje Mjeseca nestalo zbog promjena u unutrašnjoj jezgri, budući da magnetska polja planeta i Mjeseca nastaju kretanjem materijala u njihovim jezgrama.

Ovo istraživanje pruža dublje razumijevanje strukture Mjeseca i njegove historije, a također može pomoći u objašnjenju ključnih događaja u formiranju Sunčevog sistema. Osim toga, budući povratak čovječanstva na mjesec omogućit će dalja seizmička istraživanja i potvrdu ovih nalaza, piše Science alert.

Letjelica na mjesecu