Naučnici došli do fascinantnog otkrića: 'Mnogo je moćniji nego što mislimo'

Naučnici došli do fascinantnog otkrića: 'Mnogo je moćniji nego što mislimo'
Foto: Pixabay / Ilustracija/Analiza

Naučnici su otkrili da ljudski mozak može biti moćniji nego što se ikada mislilo. Istraživači su identificirali komunikaciju između stanica koja do sada nije bila otkrivena, što sugeriše da naš mozak može biti sposobniji nego što smo dosad shvaćali.

Sve to ima veze s vanjskim kortikalnim stanicama, a rezultati sugerišu da su pojedinačni ljudski neuroni izuzetno moćni. Istraživanje, koje je prvi put objavljeno u naučnom časopisu Science 2020. godine, proveli su stručnjaci iz instituta u Njemačkoj i Grčkoj.

FK Željezničar došao do važne pobjede nad GOŠK-om i udaljio se od zone ispadanja

Njihovo istraživanje uključivalo je analizu vanjskih kortikalnih stanica mozga pomoću fluorescentne mikroskopije, pri čemu su otkrili da pojedinačne stanice 'paljenjem' koriste natrijeve ione te kalcij.

Tokom istraživanja naučnici su posmatrali napon koji prolazi kroz moždane stanice kombinacijom pozitivno nabijenih iona koji do tada nisu bili viđeni. Istraživanje se također fokusiralo na dendrite, koji se nalaze na krajevima grana u mozgu i ključni su za slanje kemijskih poruka neurona po cijelom mozgu.

Naučnici otkrili: Ovo poboljšava rad mozga kod starijih od 60 godina za samo 12 sedmica

"Dendriti su ključni za razumijevanje mozga jer su u središtu onoga što određuje računalnu snagu pojedinačnih neurona", rekao je koautor istraživanja i neuronaučnik na Humboldt unicerzitetu Matthew Larkum.

Modelirajući jedinstvene električne osobine istražene u istraživanju, istraživači su otkrili da pojedinačni neuroni mogu riješiti vrste računalnih problema za koje se ranije smatralo da zahtijevaju složenije mreže u mozgu.

Studija je otišla korak dalje od dosadašnjih istraživanja u ovoj oblasti, s obzirom na to da je većina istraživanja dosad provedena na glodavcima. "Bilo je 'eureka' trenutaka kada smo prvi put vidjeli akcijske potencijale dendrita", rekao je Larkum. "Eksperimenti su bili vrlo zahtjevni, pa je postavljanje pitanja van ponavljanja onoga što je već učinjeno na glodavcima bilo vrlo zadovoljavajuće".