Komad najopasnijeg asteroida poznatog čovjeku ovog će vikenda "pasti" na Zemlju

Komad najopasnijeg asteroida poznatog čovjeku ovog će vikenda "pasti" na Zemlju
Foto: NASA / Komad Bennua stiže u nedjelju!

Komad najopasnijeg asteroida poznatog čovjeku sletjet će na Zemlju ove sedmice kada "padne" na tlo u Utahu. Riječ je o komadu stijene i prašini, koji dolaze s asteroida Bennu, koji je širok otprilike 530 metara i za kojeg se pretpostavlja da ima šanse da u narednih stoljeće ili dva udari u našu planetu.

Bennu je označen kao 'potencijalno najopasniji' asteroid kojeg smo dosad otkrili.

Naučnici su utvrdili da postoji šansa 1 prema 2700 da će Bennu udariti u Zemlju 24. septembra 2182. godine, pa iako su to prilično mali izgledi, naučnici je definitivno ne žele potpuno zanemariti. Također, šanse su jedan prema 1750 da će Bennu pasti na Zemlju do 2300.

Europska noć: Bayer Leverkusen nastavio 'po starom', Olympiacos šokirao Aston Villu u Engleskoj

U nastojanju da sazna više o asteroidu, NASA je 2016. lansirala svoju svemirsku letjelicu OSIRIS-REx kako bi otputovala do Bennua i prikupila uzorak kamenja i prašine s površine. Ovaj uzorak s asteroida trebao bi sletjeti na Zemlju ove sedmice, kada svemirska letjelica pusti kapsulu s uzorkom iznad Zemljine atmosfere.

Ako sve bude išlo po planu, kapsula će se u nedjelju (24. septembra) spustiti padobranom na poligon za testiranje i obuku Ministarstva obrane u Utahu. Nakon što kapsula sleti na Zemlju, pokupit će je tim OSIRIS-REx i odnijeti u posebnu prostoriju kako bi se izbjegla kontaminacija.

Naučnici predvidjeli tačan datum kada bi Zemlju mogao udariti asteroid - snagom od 22 atomske bombe

Misija je provedena s ciljem pomoći naučnicima u istraživanju kako su planeti nastali i kako je nastao život, kao i poboljšanja našeg shvatanja asteroida koji bi mogao udariti u Zemlju.

Profesor Dante Lauretta, glavni istraživač misije, objasnio je važnost projekta komentirajući: "Kada donesemo 250 grama asteroida Bennu natrag na Zemlju, promatrat ćemo materijal koji je postojao prije našeg planeta, možda čak i prije našeg Sunčevog sistema. Pokušavamo otkriti što više o našoj historiji. Kako je nastala Zemlja i zašto je nastanjiv svijet? Odakle su oceani dobili vodu; odakle je došao zrak u našoj atmosferi; i što je najvažnije, koji je izvor organskih molekula koje čine sav život na Zemlji?"