Istraživanje: Autonomna vozila moraju naučiti 'jezik biciklista'
Sljedeća generacija autonomnih vozila morat će naučiti "jezik biciklista" kako bi se osiguralo da oni na cestama budu sigurni, pokazuje nova studija.
Stručnjaci za interakciju čovjeka i kompjutera sa Sveučilišta u Glasgowu pokazali su da postoji potreba da se u novim samovozećim automobilima uspostavi sistem za prepoznavanje i repliciranje društvenih interakcija između vozača automobila i biciklista.
Kako je istraživanje izgledalo?
Tim će svoje nalaze uključiti u rad koji će biti predstavljen na konferenciji o interakcijama između ljudi i kompjutera. Proučavao je kako vozači i biciklisti izravno i neizravno komuniciraju jedni s drugima na javnim saobraćajnicama putem niza eksperimenata u kojima je sudjelovalo 12 volontera biciklista opremljenih naočalama za praćenje očiju i s videokamerama na glavi.
Fra Ivo Marković: Nedostaje nam ljubavi, što više "komunicira" današnji čovjek je sve usamljeniji
Njihovo istraživanje proučavalo je smjerove u kojima su biciklisti gledali tokom vožnje i pokazalo je da su se biciklisti više oslanjali na informacije s saobraćajnih znakova dok su također pažljivo promatrali automobile kako bi vidjeli u kojem smjeru ta vozila planiraju krenuti.
Bizaran izum inžinjera: Pogledajte kako izgleda vožnja bicikla s kockastim točkovima
Autonomna vozila moraju biti u stanju razumjeti ljudske interakcije
Studija je uticala na niz preporuka o tome kako bi autonomna vozila trebala funkcionirati u blizini biciklista u nadolazećim desetljećima, kako vozači budu manje aktivno uključeni u vožnju. Autonomna vozila moraju biti u stanju razumjeti ljudske interakcije.
Tim sugerira da bi autonomna vozila mogla biti temeljitija u prikazivanju svojih namjera tokom vožnje putem zaslona postavljenih izvana, s nizom LED dioda nalik na semafore koji pokazuju ubrzavaju li, usporavaju ili daju prednost drugom korisniku ceste.
"Biciklisti bi mogli nositi pametne naočale"
Istraživanje pod nazivom Stvarnost: Istraživanje interakcije vozača i biciklista u stvarnom saobraćaju također sugerira da bi biciklisti mogli nositi "pametne naočale" koje mogu prenijeti namjere autonomnog vozila, dopuštajući automobilima da komuniciraju s biciklistima oko njih.
Ukoliko ih koristite, odmah prestanite: Sa bh. tržišta povučena dva proizvoda iz Kine i Turske
Profesor Stephen Brewster s Fakulteta informatičkih nauka Sveučilišta u Glasgowu, koji je vodio istraživanje, rekao je: "Mogućnost otkrivanja načina na koji taj jezik funkcioniše pomoći će u usmjeravanju razvoja raznovrsnih novih metoda komunikacije s biciklistima koja je lako razumljiva u svakoj saobraćajnoj situaciji, pouzdano informativna i predvidljiva".
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.