Ljulja nana malog Prodiksana

Radiosarajevo.ba
Ljulja nana malog Prodiksana

Pjesma za čitanje kolumne:


Lijepi su jesenji dani, a primijetio sam da na YouTubeu nema pjesme Čarobna jesen (Witchcraft) - pa sam (opet) učinio nešto korisno, i postavio je tamo uz prigodnu fotogaleriju Jesen na Koševu 2015. koju sam u subotu snimio.

Piše: Elvis J. Kurtović za Radiosarajevo.ba

Agresivne reklame

Ne znam kako se vi izvlačite od onih telefonskih poziva tipa "dobili ste nagradu u nagradnoj igri, ali morate nešto kupiti ili prisustvovati našoj prezentaciji". Ja odmah kad pitaju: "Da li smo dobili gospodina Kurtovića?" kažem da ukućana nema tu i da sam se na telefon javio ja, podstanar, siromašni student...

I puste me na miru.

Ideju sam dobio kada sam slušao jednog pametnog čovjeka kako objašnjava kako se on rješava dosadnih telefonskih prodavača. On obično kaže da upravo izlazi iz stana i da ga nazovu kasnije.

Ljubazni glas s druge strane žice tada upita: "A kada ćete imati vremena, da vas nazovemo?"

"Pa ne znam sad... Nazovite me, šta ja znam... Nazovite me za jedno 2-3 godine! "

Agresivne reklamne kampanje su postojale i u davna vremena.

Nikad neću zaboraviti kada je usred noći zazvonio telefon. Svi smo se probudili i osjetili veliku neprijatnost. Kad neko zove u gluho doba noći - ne može biti dobra vijest...

Otac je otišao do hodnika (u to doba nije bilo bežičnih telefona, pa čak ni "telefona u svakoj sobi") i zabrinutim glasom se javio na telefonski poziv.

Ono što smo mi mogli čuti bio je samo "njegov dio razgovora", a to je otprilike bilo: "Koga vi trebate? Šta kažete? Ne razumijem... Ko je došao? Šta?" pa psovka na kraju razgovora i ljutito spuštanje slušalice...

Kada je ljutit "došao od telefona" nama, probuđenim ukućanima u sastavu: mama, djeca i kućna pomoćnica (ja bih izgleda crkao kada se u skoro svakoj kolumni ne bih pohvalio da smo nekad bili dobrostojeći i imali kućnu pomoćnicu!) saopćio suštinu poziva.

Naime, glas s druge strane žice pitao je staroga: "Jeste li čuli? - Šta? - Stigao je! - Ko je stigao? - Prodixan!"

Reklama Jeste li čuli da je stigao? - Ko? - Prodixan! danima je nervirala TV gledatelje, da onda kada se stvarno pojavio taj famozni Prodixan, za koga se ispostavilo da je bio nekakav deterdžent za pranje veša - iz revolta niko nije htio da ga kupuje!

No ipak iz tog vremena ostade priča za koju, s današnjim iskustvom, mogu posumnjati da su je izmislili tadašnji stručnjaci za marketing.

Naimo rodilo se dijete u jednom tzv. mješovitom braku. I nakon dugog natezanja oko imena, ipak su našli neko kompromisno rješenje, da ne bude "ni po njihovom, ni po njihovom"...

Odlučili su da djetetu dadnu neutralno ime - Prodiksan...

A raja, ko raja, odmah spjevala dječiju pjesmicu:

Ljulja nana malog Prodiksana

pola Vlaha - pola Muslimana...

Pjesma za sredinu kolumne:


Sjećam se još jedne agresivne medijske kampanje koja je pokrenuta preko džambo plakata u Hrvatskoj godinu-dvije nakon rata. Namrgođeni policajac gledao je prijeteći vozače, a ispod njega je pisalo "Voliš Hrvatsku?"...

Tako je izgledao nekako ljut na plakatu - kao da će te kazniti ili uhapsiti ako ne voliš Hrvatsku...

Kasnije su se pojavili i drugi likovi, npr. medicinska sestra, konobar... koji su prvo bili namrgođeni i ispod kojih je pisalo "Voliš Hrvatsku?", a nakon mjesec-dva pojavili su se isti takvi likovi (policajac, medicinska sestra, konobar...) nasmijani, a ispod njih je pisalo "Volim Hrvatsku".

Vozači ko vozači, nemaju vremena da se zaustavljaju i čitaju šta malim slovima piše na plakatu, ko je naručilac kampanje itd... no novinari su to istražili i pronašli da na plakatima piše "Turistička zajednica Hrvatske". Pa su ih nazvali i oni su objasnili da je cilj kampanje Voliš Hrvatsku? - Volim Hrvatsku! nagovoriti ljude, posebno javne djelatnike, da bar za vrijeme turističke sezone budu malo manje nadrkani, a više nasmijani, jer će tako (ako stvarno vole svoju zemlju) doprinijeti njenom prosperitetu.

I tako...

Dođe nekakva popularnost, dva-tri hita i tako to, i mi skontasmo da je pogodno vrijeme da zasviramo u velikim sportskim dvoranama u Hrvatskoj.

I kako se takvi koncerti moraju najaviti velikim džambo plakatima uz cestu, zadeverasmo se da smislimo kako bi ti džambo plakati trebali izgledati...

I mislili, mislili... i evo šta smo smislili:


Pratite forum portala Radiosarajevo.ba - registrirajte se, komentirajte, predlažite teme!

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najnovije