Rainer Schnabl, Raiffeisen banka u BiH: Snagu našeg brenda udružujemo s uspjehom Lane Pudar
Iza Raiffeisen banke je još jedna uspješna poslovna godina tokom koje je više od 1.300 zaposlenika Banke pružalo usluge za preko 480.000 klijenata.
Više o inicijativama implementiranim u proteklom periodu, kao i dostignućima banke govorio je Rainer Schnabl, predsjednik Uprave Raiffeisen banke u BiH.
Pokazatelji govore da je Raiffeisen banka najveći poslodavac u finansijskom sektoru. Koji su to sve benefiti koje kao odgovoran bankar nudite svojim zaposlenicima?
Kulturni četvrtak | Reditelj Andraš Urban: O Desire festivalu, komediji 'Seljačka opera' i teatru
SCHNABL: Znanje i iskustvo naših zaposlenika su naša najveća snaga i vjerujemo da naš uspjeh dolazi iznutra. Izuzetno vodimo računa o korporativnoj kulturi, stalno radimo na njenom poboljšanju, kako bi naši zaposlenici imali ugodno mjesto za rad.
Konstantno ulažemo u razvoj i edukaciju svojih zaposlenika, jer nam je izuzetno bitno da imamo zaposlenike koji prate trendove i usavršavaju se. Kroz različite programe edukacije aktivno radimo na razvoju individualnih mogućnosti razvoja talentiranih pojedinaca kreirajući na taj način dugoročno partnerstvo između Banke i zaposlenika.
Našim kolegama nastojimo ponuditi okruženje u kojem se mogu razvijati ali i uživati u brojim benefitima za što uspješniji rad kao što su pokloni dobrodošlice, pokloni za vjenčanja, godišnjice ili praznike, učešće u aktivnostima koje doprinose njihovom zdravlju kao što su sportski događaji, psihološka podrška i naravno zajedničke timske aktivnosti u okviru kojih savladavamo nove vještine, razvijamo timski duh i zajedničku saradnju.
Pri tome su novim članovima našeg tima na raspolaganju treninzi i mentorstvo u okviru kojih mogu bolje razumjeti našu organziaciju, te poslovne procese. Mladim ljudima smo u prilici ponuditi sticanje iskustva u modernoj evropskoj banci i jedinstvene mogućnosti zaposlenja. Implementirajući sofisticirane programe zapošljavanja i uvođenja u posao, sa zadovoljstvom motiviramo mlade, obrazovane ljude da ostanu u BiH i da to bude zemlja njihove budućnosti.
Aktivnosti Raiffeisen banke su usmjerene na dalji rast što potvrđuju i ključni podaci. Možete li izdvojiti najvažnije projekte u koje je Banka investirala u proteklom periodu?
SCHNABL: Aktivno smo radili prilagođavanju naše poslovne mreže trendovima digitalizacije, značajno smo uložili u napredna tehnološka rješenja te se u našoj mreži već može primijetiti moderni, savremeni tip poslovnica koje su prvenstveno usmjerene na klijenta. Naša nastojanja da odgovorimo na očekivanja klijenata i da im ponudimo i više od toga su rezultirala investicijama u infrastrukturu naše poslovne mreže.
Vodeći računa o cyber sigurnosti, u protekle dvije godine smo uložili značajna sredstva u unapređenje sigurnosti naše infrastrukture te u pružanje sigurnih usluga klijentima. Također, radili smo i na unapređenju našeg Raiffeisen Mobilnog Bankarstva te na razvoju novih funkcionalnosti, a kako bi naši klijenti bili što zadovoljniji korištenjem ove aplikacije. Kako bismo olakšali transakcije klijenata, sada je u okviru naše široke mreže od preko 340 bankomata dostupna i mogućnost njihovog beskontaktnog korištenja.
Sve realizovane inicijative u sferi digitalizacije su rezultat našeg nastojanja da klijentima ponudimo što jednostavnije usluge koje će olakšati njihovo poslovanje s Bankom.
Naš uspjeh u domenu digitalizacije potvrđuje i nagrada renomiranog, internacionalnog magazina Euromoney koji nam je na osnovu čvrstih kriterija dodijelio priznanje „Najbolja banka za digitalna rješenja u BiH“. Ali ni ostale naše incijative i napori nisu prošli nezapaženo. Prestižni internacionalni magazin The Banker nam je dodijelio priznanje za „Najbolju banku u Bosni i Hercegovini u 2023. godini“.
Raiffeisen banka je prepoznatljiva po tome da nastoji adekvatno odgovoriti na sve bankarske potrebe svojih klijenata, fizičkih i pravnih lica na savremen i moderan način. Šta možete izdvojiti kada je riječ o inovacijam u proteklom periodu?
SCHNABL: S ponosom mogu reći da smo jedina bankarska organizacija na tržištu koja je započela transformaciju s ciljem uspostavljanja adaptivne organizacije koja se temelji na agilnim vrijednostima i principima, te koja klijentima može ponuditi vrhunske usluge u najkraćem mogućem vremenu. Ono na što smo posebno ponosni je iKeš – prvi potpuno automatizovan digitalni proizvod koji našim postojećim klijentima omogućava da dobiju povratnu informaciju vezanu za odobrenje zahtjeva za kredit u roku od najviše 8 minuta. Uz značajnu uštedu vremena, klijenti mogu aplicirati za gotovinski kredit ili za kredit za refinansiranje postojećih zaduženja.
Jedan od rezultata ove transformacije je novi, moderan i inspirativan radni prostor za naše kolege koji simbolizira inovaciju u načinu na koji poslujemo te predstavlja polaznu tačku za brojne promjene koje nas očekuju u narednom periodu. Riječ je o otvorenom radnom prostoru, sa kreativnim dijelom, prostorijama za sastanke, aktivnim namještajem, kuhinjom te baštom. Na ovaj način zaposlenici imaju najugodnije moguće radno okruženje, a kako bi bili što zadovoljniji.
I naše kolege iz Odjela za upravljanje odnosima i iskustvom klijenata su implementirali nekoliko projekata te su naši procesi sada efikasniji a ponuda prilagođena svakom klijentu što u konačnici rezultira boljim učinkom.
I to nije sve, svojim holističkim pristupom Raiffeisen grupa u BiH nastoji potpunim uslugama odgovoriti na sve finansijske potrebe klijenata. Raiffeisen LEASING, Raiffeisen INVEST i Raiffeisen Assistance također aktivno rade na unapređenju i prilagođavanju svoje ponude te ostvaruju impresivne rezultate.
Raiffeisen banka je prepoznatljiva kao odgovoran bankar koji nastoji doprinijeti ostvarenju Ciljeva održivog razvoja. Možete li dati kratak osvrt?
SCHNABL: Ponosni smo što smo član Grupacije koja je potpisnik Principa odgovornog bankarstva koji definišu ulogu i odgovornost bankarske industrije u ispunjenju UN Ciljeva održivog razvoja i Pariškog klimatskog sporazuma iz 2015. godine.
I tokom ove godine nastavili smo naše aktivnosti u domenu održivosti i ESG, te pri realizaciji naših poslovnih aktivnosti vodimo računa o njihovim okolišnim i društvenim uticajima. Prilagođavamo naše procese, proizvode i usluge kako u cilju ispunjenja pomenutih principa tako i da bismo pružili podršku našim klijentima u procesu njihove transformacije ka održivoj budućnosti. Samo na ovaj način postižemo efektivan i održiv način poslovanja. Kao fer partner, zajedno s našim klijentima nastojimo uspostaviti finansijski okvir za implementaciju projekata vezanih za održivost. Našim klijentima nudimo sredstva iz namjenskih kreditnih linija, a zajedno s EBRD-om osiguravamo više od 21 milion eura za finansiranje projekata koji podržavaju ESG principe i taksonomije. Naš fokus je na razvoju novih zelenih proizvoda, ali i na savjetodavnim uslugama klijentima u ovom segmentu. Dodatno, kada govorimo o ESG principima želim naglasiti da smo mi jedina Banka u BiH sa ESG Moody’s and Sustainalytics rejtingom.
Kada je riječ o društvenoj zajednici, tokom 2023. godine smo podržali 11 organizacija čije su aktivnosti usmjerene na djecu i osobe s posebnim potrebama. Povodom vjerskih i novogodišnjih praznika tokom godine smo podržali sedam udruženja. Kroz projekat u okviru kojeg Banka izdvaja sredstva u dobrotvorne svrhe za svaku transakciju obavljenu Mastercard Shopping karticom s oznakom MC World dali smo doprinos radu tri organizacije s kojima već niz godina njegujemo saradnju koja je i više od toga, prerasla je u partnerski i prijateljski odnos, a dodatnom novčanom donacijom nastavili nastavili smo našu podršku Savezu organizacija za podršku osobama s intelektualnim teškoćama SUMERO. Ukupno smo za podršku našoj zajednici donirali preko 115.000 KM.
Želio bih još istaći da smo nabavili reciklomat koji je smješten na izuzetno prometnom mjestu na Vilsonovom šetalištu u Sarajevu. Pored toga, na našim parking mjestima postavljena je potpuno nova stanica za punjenje e-vozila. I posljednje ali ne najmanje važno, Banka je sufinasirala kupovinu skoro 500 elektrčinih romobila za kolege u iznosu 50% njihove cijene.
Na ovaj način, u svakodnevnom životu svakog od nas kao i dio šire Raiffeisen zajednice doprinosimo zaštiti naše okoline.
Kada govorimo o kontekstu održivosti, finansijsko opismenjavanje se nerijetko ističe kao posebna i vrlo značajna cjelina. Šta radi Raiffeisen banka u ovom domenu?
SCHNABL: Kako bi osnažila finansijsku pismenost u širem smsilu, ali i podigla svijesnost o održivosti i ESG temama Raiffeisen banka realizuje niz aktivnosti.
Započet ću od onih najmlađih, povodom Svjetskog dana štednje Banka tradicionalno ugošćava stotine mališana iz vrtića i osnovnih škola diljem Bosne i Hercegovine. Tokom posjeta Centrali i poslovnicama Banke zaposlenici s djecom razgovaraju o značaju štednje, pojašnjavaju im osnovne pojmove vezane za štednju te ih upoznaju s poslom koji svakodnevno obavljaju.
U saradnji sa SOS Dječijim selima smo organizovali radionice u okviru kojih smo srednjoškolcima iz ove organizacije pružili korisnu edukaciju u nastojanju da im pomognemo da se pripreme za tržište rada.
Nadalje, svoje znanje i iskustvo podijelili smo sa studentima kako bismo njihov proces učenja obogatili i praktičnim znanjem u oblasti finansija.
Učestvovali smo i u programu Američke trgovačke komore u BIH koji za cilj ima doprinos profesionalnom razvoju mladih u BiH, a kako bi bili u mogućnosti da ostvare svoj puni potencijal.
Također, dio smo projekta koji je namijenjen ženama poduzetnicama kojima smo kroz različite radionice i predavanja prenijeli svoja relevantna iskustva a kako bismo im pružili podršku u daljem razvoju njihovog poslovanja.
I posljednja tema, ali ne manje važna. Naprotiv, izuzetno značajna za Raiffeisen banku – svoj uspjeh ste okrunili saradnjom s Lanom Pudar čija su postignuća također vrlo impresivna. Možete li nam reći nešto više o tome?
SCHNABL: Prema posljednjim istraživanjima vezanim za bankarske i finansijske institucije Raiffeisen je „Top of mind“ brand. Obzirom na ovakvu poziciju i snagu našeg brenda uspostavljamo saradnju sa sportašicom koja ima najimpresivnije rezultate sa jakom pozicijom u svjetskom sportskom vrhu. Kvaliteti Lane Pudar su isti oni koje odlikuju nas kao brend i kao kompaniju. Stoga je odabir ove mlade sportašice za našeg brend ambasadora bio sasvim logičan korak za nas.
Lana svoju svjetski uspješnu karijeru gradi korak po korak, na temelju vlastitog marljivog rada, predanosti i talenta, a imala je inspirativan put i kulturne vrijednosti koje su u skladu s načelima kojima se i mi rukovodimo u našem poslu.
Pri odlučivanju o partnerstvu s Lanom vodili smo se temeljnim smjernicama kao što su profesionalnost, dosljednost, ustrajnost i međunarodni uspjeh. To su zajedničke karakteristike Raiffeisena i ambasadora našeg brenda. Veselimo se našem budućem partnerstvu i suradnji. Učinimo zajedno najbolje rezultate mogućim!
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.