Porsche 989: Trebao je postati Panamera prije Panamere
Najbliži svjetlosti dana bio je koncept Porsche 989 koji je prvi put na papir stavljen krajem 80-ih kada je u Zuffenhausen iz BMW-a došao šef razvoja Dr. Ulrich Bez.
Brzo je napravljen prototip sa naprijed postavljenim V8 motorom (300 KS) koji je pokretao zadnje točkove. Dizajn automobila sa međuosovinskim razmakom od 2826 milimetara potpisao je Harm Lagaay upotrijebivši stilske elemente koje će kasnije preuzeti Porsche 911 serija 993 i 996.
Foto: wiki
Bilo je zamišljeno da budući Porscheov pandan Mercedesu S-klase i BMW-u serije 7 u prodaji košta između 160 i 170 hiljada maraka.
Dr. Bez utrošio je čak 600 miliona maraka prije nego se u septembru 1991. rastao s Porscheom, da bi svega četiri mjeseca kasnije i zvanično sahranjen projekt 989. Osnovni razlog za odustajanje od 4-vratne limuzine bio je veliki pad prodaje Porschea 928 koji je također pokretao V8 motor.
Ako su zna da su dotadašnja sredstva utrošena za razvoj Porschea 989 za 50 procenata premašila predviđeni budžet, ne čudi da je projekt zaustavljen. Ceh za neuspjelu avanturu platio je tadašnji šef Porschea Arno Bohn koji je 1992. morao odstupiti.
Foto: Porsche
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.