Šta učiniti da klima-uređaj ljeti ne poveća drastično potrošnju goriva
Pri vanjskoj temperaturi zraka od 31 stepen celzija, klima-uređaji u testiranim vozila podešeni su na 22 stepena celzija.
Rezultat: Tokom samo tri minuta rada klima-uređaja, potrošnja je uvećana između 2,47 i 4,15 litara goriva na 100 km. Kada se automobil rashladi, rast potrošnje goriva je umjereniji – u zavisnosti od vozila i vrste klima-uređaja kreće se između 0,76 i 2,11 litara u gradu, odnosno 0,09 do 0,66 litara na autoputu.
Pored vrste klimatizacije u vozilu, na potrošnju utječe i vozač pravilnim korištenjem ovog uređaja.
Samo jedan minut otvorenih vrata i prozora prije početka vožnje znatno olakšava posao klima-uređaju.
Poslije paljenja motora, klima-uređaj podesiti na najmanji intenzitet djelovanja, potpuno osloboditi otvore ventilacije i aktivirati sistem za recirkulaciju zraka. Tako klima-uređaj neće morati hladiti vreli vanjski nego samo prethodno rashlađeni zrak u unutrašnjosti.
Kada se dostigne prijatna unutrašnja temperatura, može početi uvođenje vrućeg vanjskog zraka u vozilo a temperaturu regulirati jačim intenzitetom.
Ipak, savjetuje se korištenje klime nižim intenzitetom, na "donjoj granici podnošljivosti". Bolje je odbaciti viškove odjeće i uzeti laganu obuću, tako da uređaj ima manje posla.
Kod automatskih sistema podesiti temperaturu tako da maksimalna razlika u odnosu na vanjsku temperaturu bude do osam stepeni celzija. Kod manualne klime intenzitet djelovanja zadržati na prvoj ili maksimalno drugoj brzini.
Ne usmjeravati struju hladnog zraka direktno na tijelo, a posebno ne na glavu i zglobove.
Na desetak minuta prije zaustavljanja i izlaska vozila početi polako i postepeno smanjivati klimatizaciju, tako da se posljednje dvije ili tri minute voze s isključenim klima-uređajem. Izlazak iz hladnog automobila na vanjske vreline je težak šok za organizam.
Redovno održavati klima-uređaj. Na isparivaču (radijator koji hladi unutrašnjost) i na filteru klime skuplja se plijesan i mogu se nastaniti bakterije štetne po zdravlje. S druge strane, ako u sistemu nema dovoljno (ili ima previše) rashladnog fluida, klima-uređaj može ostati bez kompresora (visoki troškovi popravke) i hlađenje neće biti adekvatno.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.