Posuđeni test / Citroën Ami: Kako se vozi novi automobil starog i slavnog imena

17. 09. 2020. u 09:06:00 Radiosarajevo.ba

Shares: 7

Izgleda kao igračka, a nosi ime jednog od najslavnijih modela Citroëna koji je punih 17 godina bio u proizvodnji (1961-1978). Sada, 42 godine nakon originalnog Amija, Citroën najavljuje istoimenog nasljednika, a novinari u zapadnoj Europi već su ga imali prilike isprobati.

U najboljoj tradiciji Citroëna, Ami nadilazi sve uobičajene dizajnerske ideje. Novi Ami je plastični kockasti dvosjed s električnim pogonom, a razvija brzinu 45 km/h.

ami_05.jpg - undefined

Foto: Citroën

Plastično kućište, dugačko samo 2,41 metara i široko 1,39 metara, izgleda kao valjana putnička ćelija, nasuprot kojoj čak i Smart izgleda kao automobil za odrasle.

Ami se sastoji od manje od 250 dijelova. Prednji i stražnji dio imaju apsolutno identičan oblik, samo svjetla različitih boja u udubljenjima i registarskoj tablici otkrivaju prednji i stražnji dio. Još jedan kuriozitet: Suvozačka vrata otvaraju se klasično, a vozačka obrnuto, odnosno "suicidalno" prema automobilskoj terminologiji.

ami_12.jpg - undefined

Foto: Citroën

Unutrašnjost izgleda poput tvrdog plastičnog kalupa, u kojem dvije osobe, zahvaljujući visini od 1,52 metra, imaju iznenađujuće dosta prostora iako sjede na uskim sjedištima. Vozačevo sjedište može se pomicati uzdužno, suvozačevo je fiksirano. Kao aluzija na historiju Citroëna, bočni prozori su preklopljeni u sredini, baš kao i na legendarnom Citroënu 2CV.

Novi Ami definitivno nije pravi automobil. Službeno je kategorioziran kao "lagano vozilo na četiri točka za putnički prijevoz L6e-BP". To su vozila koja, recimo u Njemačkoj, razvijaju maksimalnih 45 km/h, mogu ih voziti osobe s navršenih 16 godina i vozačkom dozvolom za mopede.

ami_11.jpg - undefined

Foto: Citroën

Dakle, Ami nije namijenjen za nadmetanje s automobilima, već kao alternativa javnom prijevozu, dvotočkašima ili e-romobilima. Kao ciljna skupina, Citroën se stoga prvenstveno fokusira na mlade ljude koji žele alternativu lokalnom javnom prijevozu ili dvotočkašima u gradu.

Pritiskom na jednostavno dugme za vožnju lijevo od vozačkog sjedala, korakom na papučicu i uz tipično zujanje, zakotrlja se mali dvosjed na 14-inčnim točkovima. Radijus okretanja iznosi 7,20 metara, no glavni prostorni adut je ono što ne uspijeva čak ni Smartu - okomito parkiranje.

ami_07.jpg - undefined

Foto: Citroën

To čini Ami idealnom za gužve u središtima velikih gradova. Uprkos maloj snazi od nešto manje od 8 KS (6 kW), zahvaljujući svom električnom porijeklu, hitro poskoči na semaforu. Prazan dvosjed (bez putnika) je težak 471 kilogram, od čega se 69 kilograma može pripisati bateriji kapaciteta 5,5 kWh.

Jedini nedostatak je pozadinska buka. Plastična kabina slabo je izolirana tako da se električni motor može čuti puno glasnije nego inače, kao i šum kotrljanja točkova.
ami_08.jpg - undefined

Foto: Citroën

Citroën Ami nije namijenjen niti napravljen za duge staze. Nakon maksimalno 75 kilometara, automobil mora biti priključen na punjač za struju. Međutim, to može biti bilo koja uobičajena kućna utičnica koja će bateriju potpuno napuniti za samo tri sata.

U Francuskoj su se narudžbe za Ami počele primati u julu, a prvih hiljadu primjeraka je razgrabljeno po cijeni od 6.900 eura. Sa 2.644 eura predujma i uz vladinu subvencije od 900 eura, Ami se može i iznajmiti za 19,90 eura mjesečno.

NEMA KOMENTARA