Biciklisti u saobraćaju: Upozorenje vozačima na najčešće opasnosti
Bicikl je dostupan, zamjenjuje mnoge transportne potrebe, a za upravljanje nisu potrebne nikakve dozvole ili pripreme – svako je svoj instruktor i komisija. Zbog toga se u ovoj kategoriji učesnika u saobraćaju nalaze čak i djeca koja su tek prohodala, ali i osobe čije psihofizičko stanje može biti uzrokom nesreće.
Često se zaboravlja da je i bicikl prijevozno sredstvo, odnosno vozilo koje učestvuje u saobraćaju ravnopravno sa višestruko bržim, težim i čvršćim vozilima. Biciklisti su u svakom slučaju slabija strana i toga u svakom trenutku moraju biti svjesni.
Možda je veća odgovornost na vozačima automobila i drugih motornih vozila s kojima biciklisti dijele životni prostor na cesti.
Jer, i pored pozitivnih pomaka, u našoj zemlji još nema dovoljno putnih trasa pored kojih postoji traka za bicikliste, a da se i ne spominje signalizacija za dvotočkaše ili uređena ukrštanja sa ostalim vidovima saobraćaja.
Stoga su biciklisti prinuđeni dijeliti saobraćajne površine, ili sa vozačima u saobraćajnim trakama, ili pješacima vozeći trotoarom, odnosno rubnim dijelovima puta.
Podsjetimo na neke važne pretpostavke sigurnosti, kako samih biciklista, ali i savjete ostalim učesnicima u saobraćaju (prije svega vozačima automobila) koji ne bi smjeli ugroziti slabije "bajkere".
Obilazak bicikliste
Prilikom obilaska bicikliste vozač automobila mora se uvjeriti da ima dovoljno prostora za manevar te da neće ugroziti ostale učesnike u saobraćaju. Obilaziti u širokom luku ostavljajući prostora između motornog vozila i bicikliste najmanje toliko da biciklista u slučaju pada na lijevu stranu ne udari u vozilo ili ne padne pod točkove.
Foto: AR
Smatra se da treba ostaviti najmanje 150 centimetara slobodnog prostora! Ne vraćati se u svoju saobraćajnu traku dok motorno vozilo cijelom dužinom ne prođe biciklistu. U suprotnom prijeti opasnost da stražnji kraj automobila jednostavno pomete nedužnog biciklistu.
Nepažljivo otvaranje vrata
Jedna od najopasnijih situacija koja skoro svakodnevno izaziva stradanja je nalijetanje bicikista na otvorena vrata motornog vozila. Udar u vrata i pad o zemlju najčešće završava smrtonosnim ili teškim povredama bicikliste, a mogu stradati i osobe koje izlaze iz vozila.
Foto: AR
Neophodna je obostrana pažnja – kako putnika u automobilu, tako i biciklista. Iako se u ovakvim slučajevima krivica za nesreću može u cjelosti pripisati licima koje izlaze iz automobila, biciklista će vjerovatnije izvući deblji kraj.
Dodatno, obilazak zaustavljenih vozila biciklom sa desne strane znači zalazak u zonu manje vidljivosti, provlačenje uzanim prostorom.
Provlačenje biciklista
Provlačenje bicikliste između kolona zaustavljenih automobila na semaforu ili pružnom prijelazu je česta situacija, a ovakve manevre izvode i motociklisti. Osim što može dovesti do bližeg susreta sa nekim retrovizorom, provlačenje između vozila u skučenom prostoru lako može rezultirati i težim kolizijama.
Foto: AR
Krivica je u potpunosti na strani biciklista, a vozačima ostaje jedino da ostave dovoljno prostora i… negoduju zbog ovakvih postupaka.
Trubljenje biciklistima
Jedna od stvari koje biciklistima ponajviše smeta u saobraćaju je vrlo često trubljenje nervoznih vozača – čak i ako nema nikakvog razloga za to. Sirene višestruko jače zvuče kad se nađete par metara ispred automobila – posebno ako se radi o jačim sirenama i ako biciklista ne očekuje takav vid akustične agresije.
Foto: AR
Trubljenje biciklisti na uho osim što će biti doživljeno kao znak nepoštovanja i generator frustracije može i ugroziti sigurnost zbog panične reakcije, neočekivanog gubitka pravca kretanja ili ravnoteže na biciklu.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.