Legenda se vratila: Stigao novi Renault 5, poznata i njegova cijena
Renault je u Ženevi predstavio mali električni Renault 5, koji bi s najavljenom cijenom od 25.000 eura (skoro 49 hiljade KM), trebao biti odgovor na visoke cijene električnih automobila.
Renault 5, sa svojim "retrofuturističkim" dizajnom dolazi s dvije veličine baterije i dosegom do 400 km te s tri verzije pogona.
Proizvodna verzija Renaulta 5 skoro je identična konceptu koji je prikazan prije tri godine, koliko je i trebalo za razvoj, odnosno godinu kraće od uobičajenih rokova.
Ko je odgovoran za rješavanje problema grijanja u Vogošći?
Ovo je prvi automobil koji je dolazi iz Ampere, podružnica Grupe Renault zadužene za električna vozila, a proizvodit će se u Douaiju u Francuskoj.
Renault 5 nastao je na AmpR Small platformi što omogućava smanjenje troškova jer koristi komponente klasičnih modela, poput prednjeg ovjesa s platforme Renault-Nissan CMF-B. Zadnji multilink ovjes je iz Meganea E-Tech.
Platforma nudi veliki međuosovinski razmak (2.540 mm) u odnosu na dužinu od 3.920 mm, a nudit će se baterije kapaciteta 52 i 40 kWh.
Novi Renault 5 je 13 cm kraći od Clia, ali 30 cm duži od električnog Twinga te će s manjom baterijom imati manje od 1,350 kg.
S većom baterijom kapaciteta 52 kWh (koja je jedina dostupna u ovom trenutku), doseg je 400 km, dok bi manja baterija (koja dolazi kasnije) trebala omogućiti doseg do 300 km.
Uz manju bateriju će se nuditi dvije izlazne snage elektromotora, 70 ili 90 kW, dok će najsnažnija verzija sa 110 kW (150 KS) biti dostupna uz veću bateriju. Najsnažnija verzija do 100 km/h ubrzava za osam sekundi, dok je najveća brzina 150 km/h.
Maksimalna brzina punjenja je 100 kW na DC punjaču, odnosno 11 kW s AC punjačem.
Renault 5 ima dvosmjerni punjač od 11 kW koji omogućava V2G (vehicle to grid) punjenje, za koje Renault kaže da može uštedjeti do 50 posto kod kućnog punjenja. Automobil se također može koristiti kao izvor energije za uređaje od 220 volti.
Unutrašnjost Renaulta 5 je s digitalnom instrumentnom pločom od 10,1 incha te 10-inchnim multimedijskim ekranom osjetljivim na dodir.
OpenR Link uključuje Google Maps i Google Assistant, kao i oko 50 aplikacija dostupnih putem Google Playa.
Novost je i Reno, avatar koji odgovara na pitanja o automobilu i njegovim funkcijama. Također može predvidjeti određene situacije udobnosti ili vožnje, kao što je zatvaranje prozore ili prebacivanje na Eco način rada u gužvi.
Reno također koristi umjetnu inteligenciju ChatGPT kako bi odgovarao na opšta pitanja.
Uprkos manjim vanjskim dimenzijama, unutrašnji prostor isti je kao i kod Clia, dok gepek ima 326 litara obima, uz dodatnih 19 litara u pretincu u kabini.
Na tržištu se očekuje sredinom godine, javlja Vidiauto.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.