Ferrari Roma: 'Opuštenija' verzija superautomobila
Ovo je kompaktni Ferrari GT, raznim marketinškim opisima kompanije opisan kao "formula u večernjem izdanju".
Za nas ostale, to je coupe sa dvoje vrata i četiri sjedišta i twin-turbo V8 motorom postavljenim naprijed u sredini, koji pokreće zadnje točkove. Zamislite ga kao malog 812 Superfast-a, piše Top Gear.
Može se pretpostaviti da je Ferrari u gran turismo biznisu praktično od prvog dana, kada je Enzo Ferrari shvatio da će veoma bogati pojedinci plaćati velike iznose za 'kućne verzije' njegovih voljenih trkaćih automobila.
Dizdar: OSA stavila svoje međunarodne kontakte u službu pomoći građanima Jablanice i Konjica
Roma predstavlja renesansu za Ferrari koji utjelovljuje nenametljivu luksuznost umjesto da svoj potencijal zasjeni sa terakotnim krovovima, koji stavlja eleganciju ispred oštroumnih vozačkih sposobnosti.
Navodno, Roma je Ferrari za ljude koji stvarno ne razumiju italijansku supersilu, koji se ne bi opisali kao strastveni vozači i koji više vole ostati neprimijećeni. S obzirom na trenutno stanje svijeta, manje bučni Ferrari bi mogao biti baš ono što treba.
Ko će kupiti Romu?
Maranello očekuje da će 70 posto kupaca Rome biti novi u brendu, a 'zov sirene' širi se putem karoserije koja zagovara modernu ideju redukcije i čistoće.
Dizajnerski direktor Ferrarija Flavio Manzoni razmišlja revolucionarno, te je Roma prekrasno proporcionalan automobil.
LED prednja svjetla i djelomično zatvorena rešetka su kontroverzni, ali sadrže Ferrarijevo "lice" u 2020. Na to ćete se naviknuti.
Izgled je vrlo dobar
Još je bolje. Ferrari je nenamjerno potvrdio Buddhinu tvrdnju da sunce, mjesec i zvijezde ne možeš dugo sakriti, jer se pokretni krov na nedavno najavljenoj Roma Spider spušta za samo 13,5 sekundi. Nakon toga imate dovoljno vremena da pogledate prema gore i razmislite o velikim pitanjima svemira.
Jedno od tih pitanja je: Je li ovo sada najljepši i najprivlačniji dvosjedni kompaktni superautomobil koji je trenutno u prodaji? Coupe je naravno izvrstan komad dizajna, sa predanošću i slavom italijanske estetike pedesetih i šezdesetih godina.
Definitivno, kabriolet je bolji način za doživjeti 'la dolce vitu' koju Roma serija tako želi predstaviti.
Zadnji dio automobila je najvidljivije preuređen kako bi se uključio novi sklopivi krov. Sastavljen od posebnih vlakana i pet slojeva, prvi je put da se vlakno koristi kao materijal za krov na Ferrariju s prednjim motorom od vremena modela 365 GTS4 iz 1969.
Šta još?
Bočne strane karoserije imaju aerodinamičan osjećaj aviona, a zadnja svjetla koriste novu tehnologiju kako bi smanjila veličinu i prisutnost. Ovdje nema karakterističnih okruglih svjetala. Također obratite pažnju na pokretni zadnji spojler, koji ima tri postavke: niska vuča, srednja sila prema dole i visoka sila prema dole (aerodinamička ravnoteža Rome je bolja od Portofinove).
Ovo je također automobil kojem odgovaraju lagane boje. Bilo je vremena kada su svi novi Ferrariji bili ekskluzivno lansirani u 'rosso corsa' boji. Ovo je drugačiji Ferrari za drugačije vrijeme.
Kakva god vremena bila, Ferrari i dalje mora voziti poput Ferrarija...
Kakav je zaključak?
Na temelju trenutnih informacija, malo je vjerojatno da bi Ferrari mogao pogriješiti sa Romom. Nešto je zavodljivo u malom Ferrariju s V8 motorom smještenim naprijed, za razliku od sredine - baš kao što su bili u ranim danima kompanije.
Ali ne dajte se prevariti, nešto poput ubice još uvijek vreba unutra. Ovaj zadivljujući GT želi biti pravi Ferrari borac kada odraste. Ako površina nije topla i suha, Roma se može osjećati prilično napeto ako stvarno gasate. Većina modernih Ferrarija je podešena s refleksima akrobatskog aviona, ali mislili smo da bi Roma mogla iskoristiti prazninu na tržištu za malo manje napregnute Ferrarije.
Također bismo voljeli blaži interijer: potrebne su intuitivnije kontrole za HMI, a prekidači osjetljivi na dodir moraju se preispitati prije nego što ih je sigurno koristiti u vožnji. Čak i nakon dana provedenih za upravljačem, Top Gear je imao problema s obavljanjem jednostavnih naredbi.
S druge strane, je li loše što Roma uvijek zahtijeva vašu pažnju? Ferrariju nije priroda stvaranja automobila koji je opušten poput Bentley Continentala. Možda će Maserati pokušati s tim kod sljedećeg GranTurisma. Ono što imamo ovdje je vjerojatno najljepši Ferrari koji je trenutno na prodaji i većina uzbuđenja koje biste dobili od velikog zlog 812.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.