Ferrari 250 GTO - jedan od najljepših automobila modernog doba
U današnje vrijeme ovaj Ferrarijev 250 GTO trkač, može se pohvaliti titulom apsolutno najskupljeg automobila na svijetu.
No, cijena je daleko od jedine posebnosti koja se uz ovaj Ferrarijev model veže. Jer tu je prisutan i faktor ekskluzivnosti koji tim sumanutim cijenama ide niz dlaku.
Naime, proizvodnja ovog čuda iz Maranella trajala je tek dvije godine i u tom je vremenu Ferrari proizveo ukupno 39 primjeraka.
Zakazala odbrana Izraela: Huti izveli žestok napad na Tel Aviv, povrijeđeno više osoba
Većina ih je odmah po izlasku iz tvornice otišla boriti se za prevlast na nekim utrkama, dok je tek mali broj primjeraka ostao na raspolaganju za kupce. I to je zapravo savršen opis Ferrarija kao proizvođača automobila, zar ne?!
Rimac Nevera u jednom danu srušila 23 svjetska rekorda uključujuči i ultimativni test
Što se dizajna tiče, Giotto Bizzarrini i Sergio Scaglietti napravili su bezvremenski posao, pa iako npr. vrata s jedne strane nisu bila identična onima s druge, te je ovaj Ferrari na velikim vrućinama postajao pomalo izobličenim, upravo je 250 GTO jedan od „onih“ automobila kakve klinci u konturama i dan-danas crtaju.
Posted by Top Car In The World on Friday, May 19, 2023
No ono najposebnije zapravo nema veze s dizajnom, već s onim dijelovima koji se na prvi pogled ne vide, tj. s motorom i mjenjačkim sklopom.
Sam motor bio je svojevrsni derivat onog s kojim je model 250 Testa Rossa razvaljivao konkurenciju na stazama diljem svijeta. Dakle, radilo se o klasičnom V12-motoru s tri litre zapremine i s nekih tristotinjak konjskih snaga.
Mjenjački sklop je imao pet brzina posloženih u red s kakvim je Porsche prvi počeo isporučivati svoje automobile na tržište, piše Automobili.hr.
No u Ferrariju je taj „ogoljeni“ dizajn mjenjačkog sklopa definirao praktički sve interijere Ferrarijevih modela od 1962. godine do početka novog milenija, kada je otpočela era tipki i hvataljki iza volana.
Velika privilegija: Osam stvari koje morate znati o kupovini Ferrarija
Stoga ovaj Ferrari nije bio samo legenda svog vremena, već i iskorak u budućnost, te početak tradicionalizma u Ferrariju zbog kojeg je ova tvrtka i postala toliko popularna među auto-entuzijastima.
Ferrari 250 GTO na stazi je pune tri godine bio nepobjediv, te praktički da i nije bilo utrke na kojoj se ovaj automobil pojavio, a da na cilj nije stigao prvi. Time je ovaj Ferrarijev model zorno prikazao što se sve može napraviti kada tvrdoglavost i usmjerenje prema nečemu definiraju egzistenciju.
Zbog svega toga je upravo ovaj Ferrarijev automobil proglašen jednim od najfascinantnijih trkaćih strojeva svih vremena.
Reklo bi se sasvim opravdano.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.