Audi e-tron: Luksuz i budućnost elektromobilnosti u Bosni i Hercegovini

7
A. S. - A. K.
Audi e-tron: Luksuz i budućnost elektromobilnosti u Bosni i Hercegovini
Foto: Radiosarajevo.ba / Miran Stambol / Audi brend menadžer

Električna vozila još moraju prijeći dug put prije nego što će dovoljan broj ljudi uvjeriti da su baš ona – budućnost.

No, nakon što ih provozate, kakav je slučaj bio i sa ekipom portala Radiosarajevo.ba, teško je misliti suprotno i ne postati njihovim ljubiteljem – osobito kada su dojmljiva poput Audija e-trona, koji se nalazi u voznom parku naše uspješne kompanije Porsche BH.

Električni automobili poznati su po izrazitoj tišini i uglađenosti vožnje, no Audi e-tron sve to iskustvo podiže na još višu razinu. Ponajviše zbog opsežno korištene zvučne izolacije, Audijev EV nevjerovatno je ugodan i pri visokim brzinama na kojima se jedva čuju šum vjetra i kotrljanje guma.

Titove brigade lopatom izgradile 242 km pruge za 7 mjeseci, vlast danas ne umije popraviti 80 metara

Titove brigade lopatom izgradile 242 km pruge za 7 mjeseci, vlast danas ne umije popraviti 80 metara

Audi e-tron - undefined

Foto: Radiosarajevo.ba / Audi e-tron

Zadivljujuće linearno ubrzanje 

Naglasimo i to da su ubrzanja očekivano linearna, a u slučaju Audija e-tron i zadivljujuće silovita u što smo se mogli i mi uvjeriti na dijelu autoputa A1 kod Sarajeva.

Naglasimo da cijena ovog testnog modela iznosi 110.691 eura sa PDV-om, što u konvertibilnim markama iznosi 216.492,78 KM.

Da bismo saznali više o planovima i budućnosti električnih vozila na cestama širom Bosne i Hercegovine te takvim automobilima na saobraćajnicama u regionu i Europi, razgovarali smo sa Miranom Stambolom,  brand menadžerom Audija BH.

Miran Stambol / Audi brend menadžer - undefined

Foto: Radiosarajevo.ba / Miran Stambol

Radiosarajevo.ba: Audi ima novog brend menadžera. Ko je Miran Stambol?

Stambol: Moj poslovni put počinje odmah nakon završetka studija u Americi gdje sam stekao svoje prvo radno iskustvo. To iskustvo sigurno mi je pomoglo u razvijanju karijere u Bosni i Hercegovini na polju energije i pogonskih goriva, što je u konačnici i rezultiralo time da sam postao dio Porsche BH tima kao Audi brand manager. Sretan sam da danas predstavljam brend kojem sam bio vjeran kroz četiri različita modela i kad nisam bio dio Audi priče. Audi sa svojim poslovnicama u Brčkom, Tuzli, Banja Luci, Mostaru i Sarajevu predstavlja jednu od najjačih distributivnih mreža u našoj zemlji te predvodi u inovacijama kada je autoindustrija u pitanju.

Radiosarajevo.ba: Koja je vizija Audija BH u budućnosti?

Stambol: Pred nama je veliki posao s obzirom na to da se auto industrija nalazi na prekretnici i opterećena je raznim izazovima, međutim, siguran sam da ćemo zajednički bilježiti zavidne rezultate kako je to bio slučaj i do sada. Auto industrija uvijek ide korak naprijed i drago mi je što i naši kupci sve više imaju svijest o prednosti ali i važnosti korištenja električnih automobila jer to nije više budućnost, to je postala naša sadašnjost. Audi se postepeno okreće elektromobilnosti te ćemo već ove godine predstaviti Audi Q4 e-tron u dvije izvedbe SUV i Sportback. Ovaj Audi model svakako predstavlja najnovija dostignuća na polju elektrifikacije sa većim dometom, bržim, punjenjem i nizom drugih noviteta koje ćemo otkiriti na zvaničnom predstavljanu.

Radiosarajevo.ba: Koliko će se kompanija kretati prema e-mobilnosti?

Stambol: Audi i Porsche BH već dugi niz godina intenzivno rade na implementaciji elektromobilnosti i izgradnji infrastrukture kroz mrežu punionica za električne automobile. Kompanija Porsche BH je odnedavno postala i zastupnik marke MOON koja nudi širok asortiman električnih punjača. Do kraja ove godine naša ulaganja će iznositi preko milion KM u infrastrukrutne projekte, a predviđena su i dalja ulaganja u mrežu punionica širom Bosne i Hercegovine.

Audi e-tron - undefined

Foto: Radiosarajevo.ba / Moon Power brzi punjač

Radiosarajevo.ba: Kakva je potražnja prema e-automobilima u BiH?

Stambol: Bilježimo pozitivan trend interesa ali i prodaje električnih automobila, međutim, susrećemo se sa izazovima po pitanju pravnih regulativa poput instalacije punjača, plaćanja carina i raznih dodatni troškova. Primjera radi, danas za instaliranje jedne male punionice trebate praktično sve dozvole i procedure kao da pravite stambeni objekat. Zbog svega navedenog se elektrifikacija auto industrije sprovodi usporeno, ali aktivno radimo na tome da se stvari na ovom polju promijene nabolje te se nadamo da će u skorije vrijeme električna vozila imati više kupaca.

Svjetski trendovi po pitanju elektromobilnosti

Radiosarajevo.ba: Kako kotira BiH u odnosu na cijeli region kada su e-vozila u pitanju?

Stambol: Porsche BH i brend Audi predvode tranziciju ka električnim vozilima u Bosni i Hercegovini te sa ponosom možemo reći da idemo ukorak sa zemljama zapadne Europe po standardima i uslugama koje pružamo našim kupcima. Bosna i Hercegovina će se u godinama koje su pred nama priključiti zemljama regije jer ima sve predispozicije da bude na nivou zemalja EU zone. Naša zemlja ima kvalitetne ljude koji će učiniti sve da budemo prepoznati kao destinacija koja prati svjetske trendove po pitanju elektromobilnosti.

Radiosarajevo.ba: Šta nam možete kazati o Audi E-Tronu koji smo vozili?

Stambol: Već na prvi pogled ovaj potpuno električni automobil sugerira da se radi o nečem posebnom. Audi e-tron je po mnogočemu posve drugačiji od onoga na što su ljudi navikli jer po svojoj veličini e-tron popunjava prazninu između kompaktnog Audija Q5 i SUV-a Q7. Pa ako već uspoređujemo ono na što su ljudi već dug niz godina naviknuti gledati na našim cestama, onda treba reći da je e-tron sa dužinom od 4901 mm za 238 mm duži od modela Q5, a za 151 mm kraći od modela Q7. Suština leži u tome da ovaj model ima električni pogonski sklop sa dva elektromotora.

Audi e-tron - undefined

Foto: Radiosarajevo.ba / Audi e-tron

Jedan je smješten na prednjoj osovini snage 184 KS (135 kW) i najvećeg okretnog momenta 309 Nm, a drugi na stražnjoj osovini snage 224 KS (165 kW) i najvećeg okretnog momenta 355 Nm. Zajedno ova dva elektromotora omogućavaju impresivan pogon na sva četiri točka te isporučuju maksimalnih 408 KS (300 kW) i 664 Nm obrtnog momenta. E-tron sa svojom baterijom od 95kw ostvaruje domet od 411 kilometara te na brzom punjaču već za manje od 30 minuta možete napuniti bateriju do 80% i biti spremni da krstarite našim cestama.

Radiosarajevo.ba: Koje su prednosti, a šta su mane e-automobila u odnosu na benzinska i dizel vozila?

Stambol: Električni automobili imaju jasnu prednost u odnosu na automobile na benzinski i dizelski pogon kada je riječ o klimatskim promjenama i kvaliteti zraka. Iako postoje sumnje u pogledu prednosti električnih automobila za okoliš, naučna istraživanja donose jasne rezultate. Ovakva vozila troše manje energije, posebno u gradskoj vožnji. Isto tako nema emisije ispušnih plinova koji sadržavaju onečišćujuće tvari kao što su dušikovi oksidi i čestice a znamo i sami koliki je to problem naročito tokom zimskih mjeseci.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Komentari

Prikaži komentare (7)

/ Povezano

/ Najnovije