Prije 60 godina: Mali Fiat 500 Sport pobijedio na jednom od najvećih relija
Naftna kriza, uzrokovana Sinajskim ratom između Izraela i Egipta 1956. godine, drastično je smanjila broj auto i moto takmičenja narednih nekoliko godina.
Belgijska kraljevska motor unija (RMU Belgique) nije željela odustati od organizacije svog maratonskog takmičenja koje se vozilo iz Liježa do Rima i nazad, i to "u komadu". U skladu s općom štednjom skratili su rutu do Brescije u sjevernoj Italiji, i 1958. raspisali reli za vozila zapremine motora do 500 kubika.
Na startu se pojavilo šaroliko društvo: dvije BMW Isette, četiri Zündappa, šest britanskih Berkeleya, deset Fiata 500, četiri Citroën "spačeka", te po jedan Panhard, Vespa i Messerscmitt.
Od četvrtka uvečer do nedjelje trebalo je preći više od tri hiljade kilometara preko najviših europskih prijevoja jer je itinerer iz Liježa vodio kroz Njemačku, Austriju, potom preko Dolomita do Ljubljane gdje je bila okretnica, da bi ponovno preko Dolomita (tada uglavnom u makadamu) otišli do Brescije.
Tamo je bila planirana pauza od pet sati za one koji su stigli na vrijeme, ali takvih nije bilo! Potom je cijeli karavan, preko Dolomita i Alpa, kroz Austriju, preko Njemačke, stigao natrag u Lijež.
Bio je to zahtjevan zadatak za mala vozila među kojima su neka imala "motorčiće" od svega 250 kubika. Trijumfirala je posada Brunetto-Frieder u tvorničkom Fiatu 500 Sport koji je odnio čak šest prvih mjesta.
Inače, Fiat 500 Sport izrađivan je svega godinu dana da bi potom postao Abarth 595.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.