Fiat Tipo proslavlja 30. rođendan: Jedan od najpopularnijih modela Golf-klase
Tipo je dizajnirao Ercole Spada iz I.DE.A Instituta, italijanski stilist odgovoran za brojne atraktivne coupe modele, ali i drugu seriju BMW-ove serije 7 (E32).
Fiat Tipo je odmah dobio pohvale zbog funkcionalnosti, jednostavnosti i lijepog izgleda. Sagrađen je na jednoj od prvih modularnih platformi Type Due koje su predviđale široko rasprostranjenu strategiju višenamjenske porodice modela.
Foto: Fiat
Zanimljivo da je model koji je prvi preuzeo platformu Tipa bila jugoslovenska Zastava Yugo Florida nakon koje su slijedili Lancia Dedra, Fiat Tempra, Lancia Delta Nuova, Alfa 145/146, te u malo modificiranoj formi Alfa 155, Alfa Spider, Alfa GTV.
Kada je Tipo stigao na tržište kupci su dobili prostorni automobil dužine 3,96 metara, a mogli su birati između nekoliko nivoa opreme, klasične i digitalne instrument table, te široke ponude motora.
Foto: Fiat
U paleti su bili benzinci 1.1 Fire (57 KS), 1.4 (70 KS), 1.4 i.e. (78 KS), 1.6 i.e. (80 ili 90 KS), 1.8 i.e.(110 KS), 1.8. i.e. 16v (138 KS), 2.0. i.e. (115 KS), 2.0 i.e. 16v (150 KS), te dizelaši 1.7 D (58 KS), 1.9 DS (65 KS) i 1.9 T.ds (92 KS).
Tipo je osvojio titulu Europskog automobila godine 1989. godine, a izvanredan uspjeh postigao je u Brazilu, gdje nakon 20 godina skinuo Volkswagen Gol s pozicije bestsellera tamošnjeg tržišta.
Foto: Fiat: fiat_tipo_09.JPG
Godine 1993. uslijedilo je zatezanje bora, da bi proizvodnja u Italiji okončana 1995. predstavljanjem blizanaca Bravo/Brava. Fiat Tipo je nastavio živjeti još nekoliko godina u Brazilu i Turskoj da bi završni račun pokazao da je napravljeno više od 1,9 miliona primjeraka.
Na tragu uspjeha originalne izvedbe, prije dvije godine Fiat je oživio ime Tipo po kojem je nazvao kompakti model iz turske Burse koji je dostupan u tri karoserijske izvedbe – limuzina, hatchback i karavan.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.