Fiat Panda 4x4: Nezaboravni mali terenac trebao je biti buggy
Takav je slučaj i s originalnom izvedom Pande s pogonom na sva četiri točka. Tokom 20-godišnje proizvodnje (1983-2003) Panda 4x4 na kašičicu je odlazila van matične zemlje, da bi danas skoro svaka zapadnoevropska država imala jedan ili više klubova ovog bezgranično simpatičnog terenca.
Odmah nakon predstavljanja Pande 1980. godine, Fiat je, preko dizajnera originala Giorgetta Giugiara, stupio u kontakt sa austrijskom firmom Steyr-Puch. Italijani su zatražili da se razvije pogon 4x4 za Pandu s motorom snage 48 "konja", pod izgovorom da se radi o studiji koja }e se zvati Strip (ogoljena, nešto kao buggy), odnosno off-roader.
Steyr-Puch je došao s najjednostavnijom mogućom opcijom pogona na sve točkove – osovina koja ide na zadnji diferencijal s mehaničkom spojkom što se aktivira iz kabine.
Tako je vozaču bio na raspolaganju stalni prednji pogon, a kad postane "gusto", gurne malu ručicu, na instrumentnoj tabli upali se žuta lampica, a pogon se počne prenositi i na zadnje točkove.
Originalne Pande 4x4 su i danas svakodnevna pojava u cijeloj Italiji, od Dolomita do Sicilije.
Fiat Panda je 1986. godine prošla evoluciju – dobila nešto promijenjenu karoseriju, poboljšanu unutrašnjost, FIRE motor (45 ili 50 KS) i tzv. Omega zadnju osovinu (iz Lancije Y10) – Panda 4x4 ju je pratila samo izgledom i motorima.
Sve do kraja proizvodnje zadnja osovina Pande 4x4 ostala je na lisnatim oprugama, a motor je dostigao 54 KS iz 1108 kubika. Za ljubitelje tehnike: Originalna Panda 4x4 je bila prvi svjetski automobil s poprečno smještenim motorom i pogonom na sve točkove.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.