Trekka: Nećete pogoditi ko je proizvodio ovaj terenac
A ako se postave pitanje čiju značku je nosila Trekka samo mali broj ljubitelja automobilizma zna odgovor.
Jer, Trekka je bio Škodin terenac nastao daleko od sjedišta kompanije u Mladá Boleslavi.
Novozelandski uvoznik Škode – firma Unternehmen Motor Industries International Otahuhu – prije pola stoljeća tražila je od centrale kompanije robustan, kompaktan i jeftin automobil za farmere, zanatlije, trgovce…
Škoda nije mogla napraviti potpuno novi model, ali je zadužila inženjera Josefa Velebnýja da pomogne novozelandskom dizajneru Georgeu Tayloru u konstrukciji terenca za "Novi svijet".
Kao baza za novozelandsku Škodu poslužila je šasija tadašnje Octavije s centralnim cjevastim okvirom i neovisnim ogibljenjem. Platforma Octavije je skraćena na međuosovinski razmak od 2.165 mm, visina od tla narasla na 190 mm, ugrađene gume dimenzija 5,90x15.
Važan detalj bila je opciona blokada diferencijala što je poboljšalo terenske sposobnosti Trekke.
Za pogon je korišten Škodin 4-cilindrični 1,2 litarski benzinac (47 KS) koji je Trekki osiguravao maksimalnu brzinu 105-110 km/h uz potrošnju od oko 11 litara na 100 km.
George Taylor je dizajnirao dopadljiv terenac koji nije skrivao optičke veze s Land Roverom serija 1 i 2. Kupci Trekke mogli su birati različite karoserijske izvedbe – kombi, 3-vratni pick-up s 2-8 sjedišta, platnenim ili tvrdim krovom…
Do 1972. godine Trekka je proizvedena u "tiražu" od oko 3.000 primjeraka, a mali broj vozila završio je i u Australiji i Indoneziji.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.