Evo kada će prvi električni brodovi zaploviti Jadranskim morem
Prvi brodovi na električki pogon trebali bi zaploviti Jadranskim morem za dvije do tri godine, a stručnjaci smatraju da bi ih trebala graditi domaća brodogradilišta i da ih mogu projektirati domaći stručnjaci.
"Imamo brodogradilišta koja bi mogla graditi takve brodove i ne vidim razlog da se ne angažuju na tom poslu", rekao je za Hinu vanredni profesor sa Zavoda za elektroenergetiku splitskog FESB-a Ozren Bego.
On smatra kako bi Vlada Republike Hrvatske i vlasti trebale dati maksimalnu potporu razvoju izgradnje trajekata i putničkih brodova na električni pogon. Po njegovim riječima, industrija izgradnje elektrobrodova trebala bi se razvijati brže nego udio električnih automobila u Hrvatskoj.
Zakazala odbrana Izraela: Huti izveli žestok napad na Tel Aviv, povrijeđeno više osoba
"Do sada je razvoju brodova na električni pogon najdalje otišao splitski brodar Jadroplov, koji je projektovao jedan od najvećih trajekta na Jadranu koji će moći na električni pogon prevoziti hiljadu putnika i 400 vozila. Ako se uskoro riješi finansiranje izgradnje tog trajekta, on bi mogao zaploviti za dvije godine", rekao je Bego.
Iz Ministarstva mora, prometa i infrastrukture RH najavljuju nabavku putničkih brodova i katamarana na električni pogon.
"Planirana je najkasnije do drugog tromjesečja 2026. godine nabavka šest brodova, tri putnička broda te tri brza broda - katamarana na električno - solarni pogon, čime će imati nultu stopu širenja emisija CO2", naveli su iz Ministarstva, prenosi Hina.
Kako su obavijestili, trenutno je u izradi studija izvedivosti s analizom troškova i koristi, koja će utvrditi na kojim je linijama najveća potreba za modernizacijom flote.
Jadrolinija je u januaru objavila takmičenje i počela postupak javne nabave za gradnju tri putnička broda na električni pogon, procijenjene vrijednosti 45 miliona eura (87,75 miliona KM), koji bi se sufinansirali iz europskih fondova.
Riječ je o tri putnička broda na električni pogon, a namijenjeni su prijevozu putnika i tereta, svaki kapaciteta 389 putnika, s osam članova posade. Maksimalna dužina broda može biti 52 metra, a širina 12 metara.
Vučić: Srbija neće priznati Kosovo! Svim zapadnim dužnosnicima u lice sam rekao - nema kapitulacije
Jadroliniji putnički brodovi na električni pogon naručuju se za potrebe plovidbe na državnim brodskim linijama Mali Lošinj - Susak, Šibenik - Vodice i Suđurađ - Dubrovnik.
Do roka za predaju zahtjeva 22. februara, primljeno je sedam zahtjeva, Jadrolinija ima rok od 60 dana za pregled dokumentacije, a nakon što se utvrdi tko ispunjava sve uslove, bit će objavljeno ko od zainteresiranih subjekata može sudjelovati u daljnjem postupku.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.