Usvojen prostorni plan: Kuda ide konačna trasa koridora 5c
Time je ostvaren doprinos za nastavak izgradnje koridora 5c do čijeg dovršetka je ostala gradnja 175 km. Federacija BiH koristi 92 km autoceste na koridoru 5c, a do kraja 2018. godine u funkciji bi trebalo biti novih 40 km.
Nakon ranijeg odobravanja u Predstavničkom domu, danas je Prostorni plan usvojen i u Domu naroda Federalnog parlamenta, gdje su većinom glasova prihvaćeni i amandmani Vlade FBiH, koji su postali sastavni dio plana.
"Na taj način stvoreni su uslovi za angažiranje građevinske operative i pokretanje ciklusa investicija u FBiH", rekao je Josip Martić, federalni ministar prostornog uređenja.
Pojašnjava da je amandmanima obuhvaćena i definirana kompletna trasa Autoceste koridora 5c od Svilaja (granica s Hrvatskom na sjeveru) do Bijače na jugu, na granici s Hrvatskom, koja će omogućiti koridor 5c i Jadransko-jonsku autocestu. Drugim riječima, utvrđen je konačan položaj trase Autoceste kroz teritorij BiH.
Najznačajnije izmjene, koje su predviđene amandmanima, odnose se na dionicu Konjic (petlja Ovčari) - Mostar Sjever. Omogućavaju jeftinije i bolje rješenje izgradnjom tunela Prenj i skraćivanje trase autoputa za 18 kilometara, kao i veću isplativost projekta.
Također, usklađena je trasa autoceste na dionici Mostar Sjever - Mostar Jug. Umjesto prolaska kroz Blagaj trasa je pomjerena na način da prolazi između aerodroma Mostar i magistralne ceste M17.
Sa promjenom položaja petlje Mostar Jug bit će osigurana brža povezanost autoceste i magistralne ceste M17.
"Izmjena položaja trase na podoionici Mostar Jug - Počitelj je uzrokovala izmjenu položaja trase na prethodnoj dionici Mostar Sjever - Mostar Jug. Ove dionice predstavljaju i obilaznicu grada Mostara", istakao je Martić, dodajući da je omogućeno i polaganje instalacija energetske infrastrukture, vodoopskrbe, telekomunikacija, PTT instalacija.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.