Šta se dešava u Počitelju? Poznato ko će plaćati 'penale' zbog kašnjenja izgradnje mosta

1
Radiosarajevo.ba

Napuknuće na mostu Počitelj, jednom od najzahtjevnijih infratsrukturnih projekata na Koridoru 5C bilo je još jedan težak udarac za JP Autoceste FBiH.

Ovaj most sastavni je dio poddionice Počitelj – Zvirovići koja je duga 11,07 kilometara, te je jedan od najviših mostova u regiji, dužine 945 i maksimalne visine 100 metara.

Ugovor o izgradnji poddionice Počitelj – Zvirovići potpisan je 20.06.2019. godine, a predviđeni rok izgradnje za LOT 1 bio je 24, a za LOT 2, koji podrazumijeva ovaj most, 30 mjeseci

Titove brigade lopatom izgradile 242 km pruge za 7 mjeseci, vlast danas ne umije popraviti 80 metara

Izvođač radova za LOT 2 (Most Počitelj) je konzorcij koji čine Azvirt Limited Liability Company (Azerbejdžan), Sinohydro Corporation Limited (Kina) i Powerchina Roadbridge Group Co. Ltd. (Kina), a ukupna vrijednost radova za izgradnju mosta Počitelj je 28.114.889,53 eura bez PDV-a. Kasnije se kao podizvođač pojavio i Hering iz Širokog Brijega.

Gradnja mosta završena je na ljeto 2023. no ubrzo su se pojavile ozbiljne napukline na njemu. Budući da je početak 2024. godine, portal Hercegovina.info poslao je JP Autoceste upit o tome kako će se riješiti ova napuklina, te ko plaća penale zbog kašnjenja i loše izvedenog projekta.

Iz JP Autoceste odgovorili su: "Nakon problema koji se pojavio na mostu Počitelj u ljeto ove godine, JP Autoceste FBiH su odmah pristupile rješavanju problema, zajedno sa izvođačem i nadzorom radova. U međuvremenu je angažirana i slovenska projektantska kuća Ponting koja je dostavila tehničko rješenje koje je poslano na suglasnost kreditoru izgradnje dionice Počitelj – Zvirovići, odnosno Europskoj investicijskoj banci (EIB).

Upravo ovo rješenje spomenute projektantske kuće je bilo jedino rješenje koje garantira da će most Počitelj nakon završenih radova biti u potpunosti tehnički ispravan. Nepravilnost koja je nastala na mostu je greška izvođača tako da će i troškove otklanjanja nepravilnosti snositi izvođač radova. Radovi na otklanjanju nedostataka koji će se izvoditi na osnovu dostavljenih tehničkih rješenja ne iziskuje duži vremenski period.

Osim ovih radova otklanjanja nedostataka za čiji se početak čeka suglasnost kreditora, trenutno se izvode i završni radovi za potrebe odvodnje, kolovozne konstrukcije, betonske i sigurnosne ograde, kao i za postavljanje dilatacijskih naprava, te ugradnje vertikalne i horizontalne signalizacije.

Objavljena prva snimka pukotine na mostu Počitelj

Ovdje još jednom napominjemo da će JP Autoceste FBiH nakon tehničkog prijema preuzeti projekt sa isključivo ispravno i kvalitetno izvedenim radovima u skladu sa svim pravilima struke. Zbog kašnjenja u izvođenju radova penali se naplaćaju u skladu sa ugovorom."

Na tragu je to i komentara direktora JP Autoceste Denisa Lasića koji je dao za Radio Slobodna Europa u augustu 2023, kada je rekao za izvođače "Ako treba neka ga ponovno ruše i prave za svoje novce, odgovarat će".

Portal Hercegovina.info je pokušao dobiti od slovenske kompanije Ponting detalje o zahvatu koji će izvršiti na napuknuću koje se pojavilo na mostu, no iz ove kompanije bili su tajnoviti.

Pogledajte snimak mosta u Počitelju kakvog dosad niste vidjeli

"Mogu vam potvrditi, da smo u mjesecu oktobru 2023. potpisali ugovor sa JP Autoceste FBiH kao konzultant za usluge kod mosta Počitelj. Ali u ugovoru imamo članak, da su informacije vezane za ugovor povjerljive, pa vas molim da se obratite našem Naručitelju JP Autoceste FBiH," napisali su iz Pontinga.

Ponting je osnovan 1990. godine od strane Viktora Markelja i Marjana Pipenbahera. Kako stoji na njihovoj web stranci, "iskusno osoblje za dizajn, zajedno s računalno potpomognutim crtanjem, omogućuje Pontingu izradu planova, specifikacija i procjena troškova za različite vrste projekata mostova, u rasponu od novih mostova do proširenja, jačanja i preuređenja postojećih mostova".

Glavna djelatnost firme je dizajn različitih vrsta mostovnih konstrukcija (mostovi, vijadukti, nadvožnjaci i podvožnjaci). U dizajniranju takvih struktura razvijaju se i posebne metode gradnje mostova, kao što su slobodno kantileverno podizanje, metoda postupnog lansiranja, gradnja po segmentima i druge. 

Foto: Radiosarajevo.ba: Most Počitelj na Koridoru Vc

Inače, ova firma iz Slovenije u svom portfelju ima na desetke uspješno projektiranih, izgrađenih i popravljenih mostova po cijeloj Europi, uključujući i dizajniranje Pelješkog mosta. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak