Nijemci nakon 70 godina odbacili dio identiteta: 'Poludjelo' pola države, oglasili se i ministri

1
Radiosarajevo.ba
Nijemci nakon 70 godina odbacili dio identiteta: 'Poludjelo' pola države, oglasili se i ministri

Izbacivanje proizvođača opreme Adidasa kao partnera njemačke fudbalske reprezentacije u korist američkog Nikea izazvalo je u petak velike emocije u Njemačkoj, čak i u redovima vlasti gdje se osuđuje nedostatak patriotizma, piše AFP.

Njemački fudbalski savez (DFB) izazvao je pravi potres objavivši u četvrtak partnerstvo s američkim divom Nikeom za razdoblje od 2027. do 2034. godine, čime je prekinuto više od 70 godina vjernosti bavarskoj kompaniji Adidas. Najava dolazi manje od tri mjeseca prije početka EURO-a 2024 na njemačkom tlu (14. juni - 14. juli).

U Njemačkoj u punom privrednom padu, koja sumnja u svoju atraktivnost, izbacivanje Adidasa dodatno zamračuje sliku, nakon što je još jedan simbol njemačke industrije digao prašinu - proizvođač automobila Volkswagen izbačen je kao partner EURO-a u korist kineskog rivala BYD-a.

Dragan Bursać: Selma Bajrami, srpski neprijatelj broj 1

"Teško mogu zamisliti njemački dres bez tri pruge njemačkog brenda Adidas", reagirao je ministar privrede i vicekancelar Robert Habeck.

"Adidas i crno-crveno-žuta, boje njemačke zastave, za mene su oduvijek bile nerazdvojne, kao dio njemačkog identiteta. Cijenio bih malo više lokalnog patriotizma".

Razočarenje je izrazio i ministar zdravstva, socijaldemokrat Karl Lauterbach.

"Odabir američke kompanije za opremanje Mannschafta je 'pogreška'", rekao je na svom X računu, žaleći što "trgovina uništava dio domovine i tradicije".

"Njemački fudbal uvijek je bio dio njemačke gospodarske historije. Reprezentacija koja je igrala s tri pruge, bilo je jasno kao što je lopta okrugla, a utakmica traje 90 minuta", rekao je Markus Soder, predsjednik vlade Bavarske, regije u južnoj Njemačkoj, gdje je i sjedište Adidasa.

I izvan političkih krugova, neodobravanje je rašireno u cijeloj zemlji.

"Ovo je zbog novca", kritizira uticajni magazin Der Spiegel, dok nepotvrđeni medijski natpisi govore o ugovoru vrijednom 100 miliona eura godišnje (195,58 miliona KM).

Popularne novine Bild bile su jedne od rijetkih u petak koje su odobrile dogovor, ističući finansijske poteškoće DFB-a. "Tradicija ne plaća račune", tvrdi dnevnik.

Procurio izgled novih dresova u kojima će Hrvatska igrati na EURO-u 2024

DFB je već predvidio negativne reakcije.

"Razumijemo svaku emociju. Raskid s Adidasom nas ne ostavlja hladnima, no, Nike je iznio daleko najbolju ekonomsku ponudu", objavio je DFB na mreži X nekoliko sati nakon objave ugovora.

Uz ugovor s Nikeom, DFB je najavio i ugovor s platformom Tik Tok koju je razvila kineska kompanija ByteDance, a koja će postati "službeni partner za zabavu" muške reprezentacije.

Ova objava predstavlja šok za Adidas sedam dana nakon predstavljanja kolekcije dresova za EURO, uključujući i onaj s prelazom roze i ljubičaste boje koji je izazvao veliku pometnju u zemlji, ističe dnevnik Suddeutsche Zeitung.

"Nevjerovatno, reprezentacija pripada Adidasu, neshvatljivo je da možemo izabrati američkog velikana umjesto nje", samo se neki od komentara neutješnih i ljutitih obožavatelja na društvenim mrežama.

Šef Nikea John Donahoe rekao je u četvrtak da je "duboko počašćen" što je njegova kompanija odabrana.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (1)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak