Sve što niste znali o Pauk službi u Sarajevu: Iluzije i mitovi vozača - "padaju u vodu"

6
A. Kapo

Manjak parkinga u bh. prijestolnici gorući je problem zbog čega vozači, svjesno ili nesvjesno, "ulaze u prekršaj" te svoje motorne ljubimce doslovno parkiraju gdje stignu, a najčešće na mjestima gdje je strogo zabranjeno parkiranje.

"Vraćam se za minut", "Ma, otišao sam da nešto brzinski obavim", čuli ste sigurno već ovakva pravdanja vozača... Istini za volju, pronaći slobodno mjesto za parkiranje, pogotovo u centru Sarajeva, često je čista sreća i "lutrija", ali treba kazati da u nekim slučajevima ima i klasične bahatosti nesavjesnih vozača, koji su dobili i nadimak - "parking papci".

Scene automobila parkiranih ispred ulaza u zgradu, ispred kontejnera, na mjestima za osobe sa invaliditetom, ispred javnih ustanova, pa čak i nasred glavnih saobraćajnica zbog čega nerijetko bude obustavljen i gradski saobraćaj, nažalost skoro su svakodnevnica.

Vojna industrija EU zemlje obara rekorde: Desetorostruko povećali izvoz oružja Izraelu

Dodajmo kako je kazna za nepropisno parkiranje 40 KM. Kao što je poznato, ukoliko svoju obavezu izvršite u roku od sedam dana, platit ćete pola kazne - 20 KM.

Noćna mora vozača

Međutim, neki od ovakvih vozača neće pronaći vozilo na mjestu na kojem su ga parkirali, naravno nepropisno. Isprva skoro svi pomisle da im je vozilo ukradeno, ali ubrzo, nakon što pokušaju prijaviti krađu policiji, shvate zapravo da im je vozilo odnijela - Pauk služba KJKP RAD.

Pauk služba vrši uklanjanje nepropisno parkiranih vozila po nalogu policajaca u skladu sa Zakonom o bezbjednosti saobraćaja, kao i kontrolora parkiranja u skladu sa istom Uredbom.

Pauk služba je, kao što smo već naveli, pri KJKP RAD, a formirana je početkom 1996. godine kada su vozila i osoblje premješteno iz MUP-a Kantona Sarajevo.

Cijena koju su vozači dužni da plate na ime premještanja i podizanja Pauk vozilom je - 100 KM. Ukoliko niste istog dana preuzeli svoje vozilo, novčanik će vam biti još tanji. Kako su za portal Radiosarajevo.ba kazali iz KJKP Rad, cijena takozvane ležarine po danu je 11,70 KM, s tim da je PDV uključen u cijenu.

Zašto je Pauk služba "noćna mora" vozača u Sarajevu, najbolje ilustruju slijedeći podaci koje smo dobili iz JKP Rad.

Vrijeđanja i psovke

U prosjeku svaki dan se po nalogu MUP-a Kantona Sarajevo podigne između sedam do 10 vozila, a na godišnjem nivou do 2.000 vozila, u zavisnosti od drugih faktora - MUP KS, Sud!

Ako nekada pomislite da neće biti mjesta na njihovom parkingu, na Ciglanama, gdje se vrši deponovanje vozila, grdno se varate.

"Kapacitet za deponovanje podignutih vozila je 50 mjesta, a do sada nismo imali problema sa kapacitetom parkinga zbog broja podignutih vozila", dodaju iz KJKP Rad.

Iz KJKP Rad preciziraju da su nepropisno parkiranje vozila na nedozvoljenim mjestima, ali i neplaćanje parkinga na uličnim parkinzima kojima upravlja upravo KJKP RAD, najčešći razlozi zbog kojih "dižu" vozila.

Njihov posao nije nimalo lak, jer su vozači u najmanju ruku bijesni kada vide vozilo na šlep-službi.

"Postoje verbalni konflikti s vlasnicima vozila ukoliko se pojave na mjestu podizanja ili
prilikom preuzimanja vozila na Pauk depou u ulici Halida Kajtaza. Radi se o psovkama, verbalnim vrijeđanjima... Nije bilo fizičkih napada", kazali su nam iz KJKP Rad.

Mnogi vozači odluče se "ući u prekršaj" u noćnim satima s uvjerenjem da Pauk služba radi do 22 sata. Ova informacija je donekle tačna, ali...

Mitovi

"Radno vrijeme Pauk je službe od ponedjeljka do subote u periodu od sedam do 22 sata. Međutim, nakon 22 sata i nedjeljom ukoliko se javi potreba, postoji dežurna ekipa koja po pozivu izlazi na lokaciju i obavlja zadatke shodno izdatim nalozima za podizanje vozila", poručuju iz KJKP Rad.

Među vozačima vlada još jedan mit - teške automobile i vozila sa velikim profilima guma ne mogu podići vozila Pauk službe? Iz KJKP rad bili su decidni:

"Svako teretno vozilo ima specifične mogućnosti o težini nosivosti kao i težini podizanja
tereta - vozila kao i od veličine, odnosno promjera pneumatika na vozilu koje se podiže".

Drugim riječima, nema nedodirljivih pa, vozači, pazite gdje parkirate vozila, kako vam novčanik ne bi bio tanji. Interesantan je i način na koji se rapoređuje novac od podizanja vozila.

"Novčana sredstva od podizanja vozila (100 KM) ukoliko su podignuta od strane MUP-a KS, taj prihod u ukupnom iznosu ide za KJKP RAD. Ukoliko su vozila podignuta sa parkinga na kojima je naplata organizovana putem parkomata i kojima upravlja KJKP RAD zbog neplaćanja usluge, prihod u omjeru 40/60 ide prema Ministarstvu saobraćaja Kantona Sarajevo i KJKP RAD", zaključili su.

Posao zna biti i opasan

Posao Pauk službe zna biti i opasan, a to se najbolje moglo vidjeti početkom marta kada je u sarajevskom naselju Ciglane vozilo pauk službe, vlasništvo KJKP Rad, prevrnulo na bok.

Podsjetimo, nesreća se dogodila tokom podizanja automobila koje je navodno bilo nepropisno parkirano.

"Rijetkost je da se jave takve situacije. To je bio jedini tehnički problem koji se desio u
zadnjih 15 godina", poručili su iz KJKP Rad.

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Komentari

Prikaži komentare (6)

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak