Save The Children: Zašto je našim školama potreban 'povratak budućnost'
Područja ljudskog djelovanja u 21. stoljeću zasnivaju se na novim poslovima i vještinama. Kako bi učenici i studenti u Bosni i Hercegovini bili spremni za izazove budućnosti, neophodno je da obrazovni sistem prođe kroz sveobuhvatne i temeljite promjene.
U tom kontekstu, Projekat općeg obrazovanja (TABLA), kojeg implementira Save the Children uz finansijsku podršku Američke agencije za međunarodni razvoj (USAID), daje doprinos kroz niz aktivnosti usmjerenih na razvoj STEAM pristupa u nastavi (Science/Nauka, Technology/Tehnologija, Engineering/Inženjerstvo, Arts/Umjetnost i Mathematics/Matematika) i 4K vještina (kreativnost, komunikacija, kritičko razmišljanje i kolaboracija).
Cilj ovih aktivnosti je izgradnja kapaciteta nastavnika u navedenim oblastima, modifikovanjem studijskih programa u inicijalnom obrazovanju nastavnika na univerzitetima te putem obuka za nastavnike i njihovo kontinuirano profesionalno usavršavanje u radu kako bi stekli alate i vještine da koriste obrazovne pristupe u skladu sa standardima i praksama u ostalim evropskim zemljama.
Gorivo u BiH među najskupljima u Europi: Pogledajte usporedbu s ostalim državama Balkana
Kako bi se skrenula pažnja javnosti na potrebu sistematskog pristupa i zajedničkog djelovanja u cilju unapređenja kvaliteta obrazovnog sistema i njegovog usklađivanja sa zahtjevima 21. stoljeća, Save the Children je 23. marta u Sarajevu organizirao tematsku konferenciju pod nazivom „Šta zajednica može učiniti za reformu obrazovanja?”. Učesnicima su o ovoj temi govorili stručnjaci iz oblasti obrazovanja, predstavnici obrazovnih ustanova, civilnog društva u BiH i učenici.
„Ovaj događaj je prilika da se unaprijedi proces zagovaranja za kontinuirano i kvalitetno obrazovanje i poticanje reformskih procesa u BiH, da poruke predstavnika struke, učenika i roditelja o očekivanjima koje imaju od obrazovnog sistema dođu do donosioca odluka, jer želimo da svi učenici i studenti dobiju dobro i kvalitetno obrazovanje koje će im omogućiti kvalitetne poslove u 21. stoljeću. Tokom tri godine implementacije projekta TABLA, u saradnji s nadležnim ustanovama, postiglo se mnogo planiranih ciljeva vezanih za unapređenje inicijalnog obrazovanja nastavnika. Radili smo i na unapređenju kompetencija nastavnika u obrazovnom procesu u 104 škole u Sarajevskom kantonu, Hercegovačko-neretvanskom kantonu i Republici Srpskoj u cilju da se unaprijede njihove kompetencije i uvedu novi načini podučavanja koji će rezultirati boljim ishodima učenja. U tom smislu 104 škole su dobile najsavremeniju STEAM opremu i laboratorije, a nastavnici koji su prošli obuku sada su u procesu prenošenja znanja na svoje kolege, kazala je Andrea Žeravčić, direktorica kancelarije „Save The Children“ za sjeverozapadni Balkan.
Učenik Druge gimnazije Boris Stanković smatra da je jedan od velikih problema postojećeg obrazovanog sistema jer nije okrenut ka mladim ljudima i onome što su njihove stvarne potrebe.
"Mi smo već odavno ušli u 21. vijek, a tehnološki napredak odvija se velikom brzinom. Škole bi nas trebale učiti kako da sami tragamo za rješenjima za budućnost, a ne insistirati na reproduktivnim znanjima", rekao je ovaj učenik.
Namir Ibrahimović, direktor JU OŠ "Safvet-beg Bašagić" u Sarajevu, istakao je da je obrazovanje jedna od najvažnijih društvenih vrijednosti te da su ovakvi događaji i razgovori o unapređenju obrazovnog sistema važni iz više razloga.
„Na ovaj način u javnosti se kreira kultura razgovora o ciljevima obrazovanja unutar društva, potiče se na razmišljanje o trenutnoj obrazovnoj praksi i promišljanje o ulozi svakog pojedinca u obrazovnom sistemu, uključujući nastavnike, pedagoge, psihologe i direktore, te traže saveznici za obrazovne promjene među starijim učenicima, edukatorima, roditeljima i političarima. U konačnici, cilj ovih aktivnosti je kreiranje veselijih, razigranijih i smislenijih učionica i škola”, istakao je Ibrahimović.
Belma Alagić, menadžerica operacija u kompaniji Ministry of Programming, u okviru panel diskusije “STEAM – povratak budućnosti u školu”, istakla je da se tehnologija gotovo nikako ili veoma skromno tretira u našem obrazovnom sistemu, uprkos činjenici da je sastavni dio života djece od najranijeg doba.
“Ne edukujemo ih i ne upućujemo kako se ona treba koristiti. Ne učimo ih ni da razmišljaju, da propituju, da stvaraju i izmišljaju nešto novo ili bolje, već da šablonski pamte unaprijed napisano štivo, da recituju tuđe riječi i ograniče se na ono što je stalo između dvije korice udžbenika. Da bismo osigurali prosperitet naših mladih, konkurentnost naših industrija na globalnom nivou, inovacije i privlačenje značajnijih investicija, potrebno je da uradimo prvi korak u tom smjeru - reformu obrazovanja”.
Osim opremanja škola, du sada je u sklopu projekta TABLA obučeno preko 700 učitelja i nastavnika širom BiH kako bi u svom radu mogli primijeniti inovativne metode razvijanja STEAM znanja i 4K vještina.
O iskustvu u okviru projekta TABLA govorila je Indira Buljubašić, profesorica BHS jezika u Prvoj osnovnoj školi Ilidža.
„Obradovana sam konferencijom, jer želim čuti mišljenja drugih učesnika, prvenstveno naših učenika, kolegica i kolega. S jednakom radošću učestvujem u projektu TABLA, u okviru kojeg sam realizovala četverodnevne treninge za kolegice i kolege iz tri škole, iz kojih kroz proces primjene STEAM-a u nastavnom procesu pratim i mentorišem 29 nastavnika/nastavnica tokom ovog polugodišta“.
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.