Veličanstveni Don Carlo - Umjetnička pobjeda Opere NPS

Vesna Andree Zaimović

Premijerno izvođenje velike Verdijeve opere Don Carlo na pozornici Narodnog pozorišta Sarajevo  je događaj koji po svom umjetničkom dometu spada u sami vrh  regionalne operne produkcije.

Sasvim opravdani, veličanstven aplauz i ovacije na završetku  uslijedili su nakon  izvedbe koja je pokazala sve kvalitete, mogućnosti i energiju opernog ansambla 'Kuće na obali' i vrijednosti koje ova institucija, a i Sarajevo kao kulturna sredina, imaju u vrhunskim solistima  koji ovdje stasavaju. 

Ivan Šarić, Adema Pljevljak Krehić, Marko Kalajanović i Leonardo Šarić, četiri 'domaća'  uporišna stuba sinoćnje izvedbe su solisti koje bi poželjela svaka operna kuća. Uz gostujuće Stjepana Franetovića i Sanju Anastasiu, ova je moćna solistička postava glasovno, karakterno i tehnički ispunila najviše standarde koje nameće ovo Verdijevo djelo. 

Don Carlos je težak zalogaj za svaku opernu kuću na svijetu,  uoči premijere je izajvio maestro Ivo Lipanović, podcrtavši činjenicu da je Verdi ovo djelo  skladao za Parišku operu 1867, a potom preradio z Milansku skalu. Osnova za libreto napisan prema Schilleru, je ljubavni četverougao koji odvija u napetim historijskim okolnostima i među stvarnim likovima španskog dvora. Omraženi apsolutističk kralj Filip II (Ivan Šarić - u ulozi svoje dosadašnje karijere), njegova nesretna žena Elizabeta Valonska (Adema Pljevljak Krehić), njegov sin zaljubljen u pomajku (Franetović) su pokretači dramskog sukoba koji neumitno vodi ka tragediji. Veliki inkvizitor (markantni Leonardo Šarić) svojim crkvenim autoritetom predstavlja mračnu silu kojoj se pokoravaju živi  - od kmeta do kralja,  zapravo stvarni vladar poretka.  Napetu dramsku radnju Verdi je veoema vješto upleo u predivne arije i horove i upečatljive masovne scene, kroz muziku koja je od prve do posljednje note uzbudljiva i lijepa i ne ostavlja ni najmanje prostora za 'prazan hod'. 

Stoga je na mjestu izjava redatelja Gorana Golovka koji kaže kako je Verdijeva muzika najveći 'saveznik' režije ove opere. Tako je i u ovom sarajevskom uprizorenju, koje je, iako u velikoj mjeri posvećeno muzici, zapravo i u scenskom aspektu veoma dojmljivo i zanimljivo. Pametnoj Golovkovoj režiji u ovome pomažu i svedena, a multifunkcionalna scenografija Josipa Lovrenovića, izvrsni kostimi Mladena Radovnikovića. Prostorno mala scena sarajevskog pozorišta nije bila ograničenje za postavku velike opere, a cjelovitom dojmu doprinose i ikonske scene koje je redatelj interpretirao u prostoru. 

Maestro Lipanović izvukao je maksimalno od cjelokupnog ansambla, akcentirajući najbolje karakteristike hora, orkestra Sarajevske filharmonije i solista. Interpretatori epizodnih uloga Aida Čorbadžić, Melisa Hajrulahović Tomić, Nedim Bašić i Ileš Bečei takođe su bili na visini zadatka., a nema mjesta za sumnju da i druga postava, na čelu sa Amirom Saračevićem, Katarinom Kikić i Sonjom Milenković neće biti jednako upečatljiva.  

Uprkos dugom trajanju od tri i pol sata, ovo je opera koja se prati netremice i čija zaokruženost drži pažnju od prve do posljednje scene. Postavljanje opere Don Carlo je istinski doprinos skorašnjem jubileju 100 godina Narodnog pozorišta u Sarajevu i još jedna pobjeda u kulturnom životu BiH. 

Prva repriza na rasporedu je u ponedjeljak 16.12. 2019. 

Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.

/ Najčitanije

/ Povezano

/ Najnovije

Podijeli članak