Don Carlo - Velika Verdijeva opera na sceni NPS
Skorašnji jubilej 100 godina pozorišta obogatit će i nova operna premijera - opera grande Don Carlos Giuseppea Verdija.
Sto godina od osnivanja Narodnog pozorišta: Publika nam je najvažnija
“Velika opera, kada se postavlja Verdi u bilo kojem pozorištu, onda je to praznik. Ovo je i za nas praznik”, istaknuo je Izudin Bajrović, otvarajući konferenciju za medije uoči premijere.
Opera Don Carlos je na sceni Narodnog pozorišta u Sarajevu zadnji put izvedena 1963. godine, spada u tzv. željezni repertoar kao i mnoge druga Verdijeva muzičko-scenska djela.
Sedam gostiju iz četiri zemlje rade na premijeri ove predstave. Maestro Ivo Lipanović i redatelj Goran Golovko došli su u Sarajevo da daju doprinos. Ivo Lipanović, čest gost sarajevske opere, kaže kako se radi o zalogaju koji je iznad mogućnosti svakog teatra. Hor, solisti... svi moraju dati svoj maksimum.
Opera je duga ali je izuzetno zanimljiva do kraja, te neće biti potrebe da publika napušta predstavu u pauzi kako se to inače zna desiti.
Glavni lik opere je Filip II - španjolski kralj, vladar svijeta u to vrijeme, ali mali čovjek u svom biću, sa ljudskim problemima. Oženio je ženu koja ga ne voli, a voli njegovog sina i tu je dramski zaplet. Ako nemate odgovarajućeg basa, od ove opere nema ništa.
"Vi imate sreću da imate Ivana Šarića, koji u potpunosti može izvesti ovu operu. Ivan je stasao u fantastičnog basa, njegov brat Leonardo kao drugačiji, crni bas koji glumi inkvizitora. Adema Pljevljak koja je primadona. Ulogu Eboli mora pjevati tamni mezzosopran koju će izvesti gošća iz Njemačke Sanja Anastasia. Sretan sam zbog ovih solista i zbog vašeg hora. Oni pjevaju fantastično, odlično ih vodi Danijel Žontar. Sarajevska filharmonija je neobično dobra i voljna za raditi. Sve to daje odličnu atmosferu za ovu grandioznu operu."
Opera je napisana za Parisku operu u pet činova, a Verdi je nakon toga skinuo prvi čin kako bi je prilagodio za Milansku skalu.
"Opera je komplicirana u dramaturškom smislu, ali zapravo je samo potrebno pratiti Verdijevu glazbu u kojoj nema praznog hoda. Verdi vam pomaže u režiji. A u Don Carlu se radi o političkoj represiji i aspiracijama koje i danas imaju implikacije na Evropu. Politički problemi iz tog vremena reflektiraju se i danas u političkom životu Španjolske i šire. Zato je za mene od posebne važnosti da operu postavljam u Sarajevu. Mislim da se svi svjetski interesi prelamaju preko leđa ovog grada. Ovo je grad velikih umjetnika, jednog velikog teatarskog festivala, velikog filmskog festivala i stoga s velikom odgovornošću pristupam ovoj režiji”, rekao je redatelj Goran Golovko, gost iz Hrvatske.
Premijera Don Carla najavljena je za subotu 14. decembar, a prva repriza je 16. decembra.
Dirigent: Ivo Lipanović k. g. Hrvatska
režiser: Goran Golovko k. g. Hrvatska
scenograf: Josip Lovrenović
kostimograf: Mladen Radovniković k. g. Hrvatska
scenski pokret: Dajana Zilić
šef hora: Danijel Žontar
inspicijent – asistent režisera: Gordan Simić
korepetitori: Aida Mušanović-Arsić i Nenad Tešić
prevod i adaptacija libreta: Muhamed El-Mordeha
LICA/CAST
Filippo II, španski kralj – Ivan Šarić
Elisabeth de Valois, kraljeva žena – Adema Pljevljak-Krehić / Katarina Kikić
Don Carlo, kraljev sin – Stjepan Franetović k. g. Hrvatska / Amir Saračević
Eboli, princeza – Sanja Anastasia k. g. Njemačka / Sonja Milenković Theodosiou k. g. Grčka
Rodrigo, markiz od Pose – Marko Kalajanović / Vladimir Andrić k. g. Srbija
Veliki inkvizitor – Leonardo Šarić
Tebaldo, kraljicin paž – Melisa Hajrulahović-Tomić / Aida Čorbadžić
Stari fratar – Nedim Bašić
Glas s neba – Aida Čorbadžić / Melisa Hajrulahović-Tomić
Grof Lerma i Glasnik – Ileš Bečei
Grofica d’Aremberg – Dragana Glumac / Dunja Gelineo Kajević
HOR OPERE NARODNOG POZORIŠTA SARAJEVO
ORKESTAR SARAJEVSKE FILHARMONIJE
Radiosarajevo.ba pratite putem aplikacije za Android | iOS i društvenih mreža Twitter | Facebook | Instagram, kao i putem našeg Viber Chata.